Ameer Menjadi Lebih Berani dan Yakin Berkomunikasi Dalam Bahasa Inggeris, Terima Kasih Novakid

Ameer Menjadi Lebih  Berani  dan Yakin Berkomunikasi Dalam Bahasa Inggeris, Terima Kasih Novakid- Hampir 2 tahun, anak-anak mula biasa dengan kelas di atas talian (PDPR). Dan pembelajaran atas talian sebenarnya sangat mudah dan praktikal terutama apabila anak mendapat bimbingan one-to-one dengan tenaga pengajar. Selain daripada kelas dari cikgu sekolah, saya turut mendaftarkan anak-anak dengan kelas tambahan yang lain. 


Seperti anak saya Ameer yang berusia 7 tahun telah menyertai kelas Inggeris di Novakid. Serius! Memang pusat kelas pembelajaran Bahasa Inggeris yang terbaik dan saya sangat syorkan untuk korang daftarkan untuk anak-anak.



Walaupun Ameer baru sahaja menyertai kelas di Novakid tapi saya dapat lihat peningkatan potensi dan perubahan pada diri Ameer. Yup! Nampak Ameer lebih yakin bertutur bahasa kedua ini terutama dengan orang baru kenali.


Buat masa sekarang terdapat 5 tahap di Novakid yang seakan-akan sama dengan tahap sistem ujian Cambridge iaitu:-
Tahap 0 - Mari Bermula (program prasekolah)
Tahap 1 - Mari Teruskan
Tahap 2 - YLE Starters
Tahap 3 - YLE Movers
Tahap 4 - YLE Flyers

INFO TAMBAHAN : Bagi pelajar yang sudah advance'( paling maju), pihak Novakid telah memperkenalkan Time2Talk - program khas yang bertujuan untuk mengembangkan kemahiran bertutur (program ini terbuka hanya untuk kanak-kanak tahap 3 dan 4).

Oh ya! Ada 5 sebab kenapa saya syorkan untuk korang daftarkan anak di Novakid.


Pembelajaran Interaktif Dua Hala AntaraTenaga Pengajar dan Pelajar
Untuk mengajar Ameer yang baru berusia 7 tahun sebenarnya agak mencabar. Apatah lagi Ameer ini anak lelaki bongsu yang mempunyai karektor sangat manja, lasak, ceria dan mempunyai karenahnya yang tersendiri. 


Tapi siapa sangka, pertama kali Ameer sertai kelas inggeris bersama Novakid bayangkan dari anak kecil pemalu berkomunikasi beliau menjadi lebih berani dan yakin. Apabila pembelajaran interaktif hanya melibatkan antara seorang tenaga pengajar dan seorang anak ternyata ianya menjadi sangat efektif. Ini kerana sesi yang berlangsung lebih fokus dan guru sendiri boleh nampak kelebihan dan kelemahan pelajar itu secara langsung.

Tenaga Pengajar yang Terlatih dan Berpengetahuan Luas Dalam Bahasa Inggeris
Apabila saya melihat sendiri senarai tenaga pengajar Novakid, "wow" semuanya hebat-hebat. Lebih menarik ke semua tenaga pengajar ini mempunyai kelulusan pendidikan dalam bahasa kedua (Inggeris) dan mempunyai pengalaman mendidik anak-anak dari 4 tahun sehingga dewasa.

Kita boleh pilih tenaga pengajar mengikut masa kelas yang ditawarkan. Lebih menarik tenaga pengajar ini datangnya dari seluruh dunia. Ada yang daripada Filipina, US, Qatar, Mexico dan pelbagai lagi. Seronokkan! Bayangkan anak korang belajar dengan tenaga pengajar yang datangnya dari luar Malaysia. Teruja betul saya hehe (mak dia yang over, kih)

Pembelajaran Seronok dengan Tenaga Pengajar Yang Happening
Saya memang membuat semakan tenaga pegajar dalam setiap video didalam laman web Novakid. Semuanya memang happening! Jadi akhirnya saya hanya memilih mengikut slot masa yang sesuai untuk Ameer.



Sebab Ameer dia suka kelas malam dan petang jadi sebagai ibu saya ikut waktu kesukaan Ameer untuk belajar. Bayangkan bila kita sendiri melihat cikgu mengajar dengan cukup 'happening'. Kelas memang sangat hidup dan tak boring langsung. Sepanjang kelas selama 25 minit, saya sendiri melihat reaksi Ameer yang senyum sendiri, ketawa dan memberi respon yang baik dalam setiap pertanyaan yang dilontarkan.

Ibubapa Boleh Monitor Perkembangan Anak Melalu Respon Dari Tenaga Pengajar
Ini antara faktor kenapa saya suka sangat dengan kaedah pembelajaran di Novakid. Bayangkan setiap kali selepas anak menyertai kelas. Kita dapat maklum balas secara langsung dengan perkembangan pembelajaran anak. Bagi saya sendiri untuk memastikan anak-anak kita dapat faham dengan pembelajaran, kita perlu juga mempunyai komunikasi dua hala dengan guru yang mengajar.


Yup! Memang saya puas hati. Dan seperti Ameer, saya juga tidak sabar untuk menyertai kelas bersama Teacher Charina lagi :-)


Pendaftaran Untuk Belajar Sangat Mudah dan Fleksibel
Cara pendaftaran sangat mudah. Apa yang perlu korang lakukan, hanya daftar di  https://www.novakidschool.com . Korang boleh pilih untuk langgan beberapa kelas. Ada dua jenis kategori tenaga pengajar yang ditawarkan samada Premium ataupun Standard


Memang ramai pilihan tenaga pengajar. Jadi korang pilih mengikut kesesuaian waktu kelas dan tenaga pengajar yang korang rasa berminat untuk mendapat perkhidmatan pengajarannya. Boleh lihat profile setiap tenaga pengajar dan negara mana.

Jangan risau interface (antaramuka) laman web ini memang mesra pengguna. Korang akan mudah faham untuk langkah seterusnya dan cara membuat pemilihan kelas juga susah langsung.

Masukkan kod referal  AYU353574 dan korang akan mendapat bonus kredit selepas kelas percubaan yang anak korang sertai di Novakid.

Untuk mengetahui sebarang promosi dan informasi terkini, boleh layari:-
Instagram : https://www.instagram.com/novakid_my/
Facebook : Novakid Malaysia | Facebook



Ameer dan sertai Novakid,
Dia memang happy,
Belajar dan berkomunikasi,
Bahasa Inggeris dengan berani!
Ameer Menjadi Lebih Berani dan Yakin Berkomunikasi Dalam Bahasa Inggeris, Terima Kasih Novakid Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 30, 2021 Rating: 5

11 comments:

  1. Wahhh terbaik Novakid. boleh suggestkan ke org lain. thanks for sharing
    maternity pants
    blouse mengandung
    plus size mengandung

    ReplyDelete
  2. not bad..boleh cuba utk si kecik ammi yang 7 tahun juga. agak payah juga kelas english melalui Google Meet sebab semua nak bercakap guna Mic..jadi 1-1 tu agak kurang

    ReplyDelete
  3. Congratulations Ameer! Awesome job! Nova Kid is really good. My nephews and nieces are using it too.

    ReplyDelete
  4. Wowww menarik dah banyak tengok review dari novakids ni. Nanti baby kita dah besar kita nk cuba utk dia

    ReplyDelete
  5. Bagusnya cikgu-cikgu novakids ni. Seawal umur berapa tahun boleh daftar kak? Ingat nak daftarkan anak bujang ni

    ReplyDelete
  6. Cara pembelajaran Novakid ni memang kreatif dan seronok. Nampak anak akak pun happy. Hehe.

    ReplyDelete
  7. Bagus ye kak Nova Kid ni. Kte tgk ada beberapa review jugak tentang Nova Kid ni memang berbaloi ye

    ReplyDelete
  8. Kita nak share kat adik, suruh dia masukkan anak dia program gini, tak lee jemu anaknya tu duk ngadap pdpr aje manjang..

    ReplyDelete
  9. Memang bagus kita galakkan anak2 kita belajar Bahasa Inggeris terutamanya dlm penulisan, terbaik anak belajar di Novakid utk masa depan mereka juga.

    ReplyDelete
  10. Kak memang sokong dan galakkan anak2 kita belajar Bahasa Inggeris terutamanya dlm penulisan, terbaik anak belajar di Novakid utk masa depan mereka juga.

    ReplyDelete
  11. Bagus la Novakid ni kan.. boleh recommend ni kat my family and friends to enrol their kids! Bahasa penting for them ni!

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.