Al-Hur Beauty Produk Penjagaan Wajah Inspirasi Kecantikan Masyarakat Arab


 Al-Hur Beauty telah diasaskan oleh SITI FARAHANA KHAIRUDDIN yang telah mula menghasilkan produk penjagaan kulit ini pada tahun 2017. Pernah menetap di di Abu Dhabi (UAE) dengan keluarga selama lebih 4 tahun, dan dari situ beliau mula berminat untuk mengorek rahsia kecantikan masyarakat Arab. Dan ternyata pokok kaktus, minyak apunta dan prickly pear yang sifatnya dapat bertahan dalam keadaan cuaca kering didapati ramuannya telah digunakan di Timur Tengah untuk memberi manfaat kecantikan dan kesihatan. Ianya dapat memberi perlindungan dan mencerahkan lagi kulit wajah.

Menurut pengasasnya Siti Farahana Khairudin, "Terdapat kebenaran universal pada kecantikan semulajadi dan ianya sesuatu terlalu nyata. Tidak kira rupa, etnik atau kepercayaan anda, semua wanita mahu berasa cantik. Al-Huda Beauty hadir untuk merevolusikan pasaran tempatan Malaysia yang dirumuskan 100% di UAE"

Produk Al-Hur Beauty telah dirumuskan bagi penjagaan kulit wajah terutama pada mereka yang berumur 25-40 tahun. Ramuan yang digunakan adalah selamat dan tidak mempunyai sebarang toksik, pewarna dan paraben. Ianya juga telah disahkan HALAL dan selamat oleh pihak KKM dan juga daripada pihak berkuasa di Dubai.


Majlis pelancaran telah dirasmikan oleh YB Najwan Halimi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Anggerik, turut hadir ke majlis adalah Datuk Seri Khairul Khuzaini Yang Dipertua Dewan Ekonomi Usahawan Malaysia.


Dengan perasmian ini juga secara tidak langsung menyokong program MyBazar Arabia yang memperkenalkan produk-produk dari negara Timur Tengah yang dijual melalui platform diatas talian https://www.mybazar.com/.

Buku berjudul Kosmetik Beracun turut dilancarkan hasil penulis yang juga seorang ahli farmasi iaitu saudara Rahman Baco. Didalam buku ini turut dikongsi tentang panduan yang boleh diikuti oleh pengguna sebelum memilih produk kecantikan yang sesuai dengan kulit wajah mereka.


Di majlis ini juga turut diadakan "The Face Al-Hur Beauty 2018" yang mana seramai 20 orang wanita telah dipilih sebagai finalis. Apa yang menarik setiap peserta pertandingan telah melalui pelbagai tugasan dan cabaran samada aktivti mahupun berkumpulan sebelum mara ke peringkat akhir.

Pertandingan yang telahpun berjalan selama sebulan ini bukan hanya mengambil kira faktor kecantikan, bahkan personaliti diri, berwibawa,positif,  keberanian serta aura sebagai ikon untuk jenama Al-Hur Beauty juga antara perkara yang diambil kira.

Menyingkap rahsia kecantikan wanita arab, hanyalah dari Al-Hur Beauty!

Jom dapatkannya di pasaran dan boleh juga dibeli di https://www.mybazar.com/

Keterangan lanjut boleh layari FB Al-Hur Beauty!

Kredit gambar : Cik Lily Putih
Al-Hur Beauty Produk Penjagaan Wajah Inspirasi Kecantikan Masyarakat Arab Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 14, 2018 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.