Jom Sertai MILO Semarakkan Sukan Dengan Larian Obor Kuala LUmpur 2017




Menghadiri dan melihat sendiri kemeriahan Pelancaran Upacara Larian Obor benar-benar membakar semangat kesukanan dalam jiwa saya. Chewwaaahhh begitu patriotik bunyinya, hiks. Memang benar ini bukanlah satu omong kosong saya meluahkan. Ini kerana saya antara saksi yang melihat sendiri semangat perpaduan begitu dirasai apabila bermulanya larian obor yang dibawakan oleh individu-individu yang memainkan peranan penting dalam perkembangan MILO dan sukan di Malaysia.


MILO merupakan minuman malt coklat rasmi untuk Kuala Lumpur 2017, selain daripada memberi sokongan juga untuk Sukan SEA ke-29  dan Sukan Para ASEAN ke 9 yang akan datang. Satu acara Larian Obor Kuala Lumpur 2017 telah diadakan di ibu pejabat Nestle (Malaysia) Berdah di Mutiara Damansara. Larian Obor ini merupakan ikonik susulan dengan pelancaran kempen MILO #BersatuKitaTeguh yang telah dilancarkan baru-baru ini.

Untuk pengetahuan semua, Larian Obor telah berlangsung di seluruh negara bermula dari bulan Mei 2017 lagi. Dan Larian menuju ke pejabat Nestle merupakan hentian terakhirnya sebelum destinasi paling akhir bakal diadakan di acara pembukaan KL2017 pada 19 Ogos 2017.

"Api obor yang membara adalah simbol kepada semangat kami terhadap sukan dan kami mengajak seluruh negara untuk bersama-sama memberi semangat kepada atlet-atlet kita yang akan bertanding di KL 2017 yang akan datang. Larian ini juga bakal disertai individu-individu yang telah membantu mengangkat MILO sebagai satu jenama minuman yang bukan sahaja digemari oleh rakyat Malaysia bgenerasi hari ini bahkan dari generasi dulu lagi" 

Philomena Tan, Pegawai Eksekutif Perniagaan, Unit Perniagaan MILO, Nestlé Malaysia.




Setiap pembawa obor telah berlari sejauh 500m, dan antara pembawa obor termasuklah :

(L-R) Ismail Bin Mohd Dali, Production Staff Hand, MILO® Factory, Petaling Jaya. Ng Ping Loong, Sports Marketing Manager, MILO(R) Malaysia,Joel Van Huizen, Malaysian Hockey Player, Diana Bong, Malaysian Wushu Exponent, M. Kumaresan, Former Malaysian cyclist, Dato' Mirnawan Nawawi, Former Malaysian Hockey Player, Philomena Tan, Business Executive Officer, Milo(R) Business Unit, Nestle Malaysia, Yasshmita Jadish Kumar, Tunas Harapan Puteri MSSM, Datuk Marina Chin, Chef-De-Mission Kuala Lumpur 2017, Joachim Chuah Han Wen, Tunas Harapan Putera MSSM, Mohd Nasir Bin Abd Kadir, Abang MILO, Robin Ho, Former Malaysian Wushu Exponent & Norhisham B Mat Salleh, Production Charge Head, MILO® Factory, Chembong with the Kuala Lumpur 2017 Torch

1. Mohd Nasir Bin Abd Kadir, Operator Promosi Luar, mewakili Abang MILO Malaysia yang disayangi. Beliau telah menggembirakan murid-murid sekolah dengan menyediakan minuman MILO yang lazat dan berkhasiat daripada MILO trak pada hari-hari sukan sekolah di seluruh negara selama 35 tahun.

2. Ismail Bin Mohd Dali & Norhisham B Mat Salleh, Bahagian Pengeluaran Produk, Kilang MILO Nestlé Malaysia di mana mereka memainkan peranan penting dalam menyelia pengeluaran produk MILO, masing-masing selama 40 tahun dan 24 tahun, dan sentiasa memastikan warga Malaysia menikmati MILO yang paling bermutu, lazat dan berkhasiat. Komitmen dan dedikasi mereka sepanjang tempoh itu telah menjadikan MILO sebagai jenama yang dikenali hingga ke hari ini.

3. Ng Ping Loong, Pengurus Pemasaran Sukan, telah bersama pasukan MILO selama 33 tahun. Beliau adalah antara individu penting yang telah membantu MILO menyemai atlet-atlet muda dan berbakat melalui Majlis Sukan-Sukan Malaysia (MSSM) dan beliau juga telah menyaksikan ramai wira-wira Malaysia cemerlang sepanjang karier sukan mereka. Ng Ping Loong juga telah mengikuti dan menyokong atlet-atlet Malaysia dalam pelbagai sukan di seluruh dunia, sepanjang tempoh beliau berkhidmat bersama MILO.

4. Datuk Marina Chin, Ketua Kontinjen KL 2017

 Diiringi oleh:

– M. Kumarasen, bekas pelumba basikal Malaysia

– Dato’ Mirnawan Nawawi, bekas pemain hoki Malaysia

– Robin Ho, bekas atlet Wushu Malaysia


5. Joel Van Huizen, Pemain Hoki Malaysia

 Diiringi oleh:

- Diana Bong, Atlet Wushu Kebangsaan

6. Yasshmita Jadish Kumar, Tunas Harapan Puteri MSSM, and Joachim Chuah Han Wen, Tunas Harapan Putera MSSM – dua bintang harapan Malaysia di arena skuasy, yang merupakan sebahagian daripada atlet MSSM sepanjang 5 tahun yang lalu. Mereka disertai oleh kumpulan atlet-atlet muda Malaysia, yang akan bertanding dalam Sukan SEA 2017 buat pertama kalinya.

7. Cik Philomena Tan, Pegawai Eksekutif Perniagaan, Unit Perniagaan MILO, Nestlé Malaysia
Upacara Larian Obor ini juga merupakan satu pengiktirafan terhadap sumbangan MILO dalam memperjuangkan perkembangan sukan selama lebih 60 tahun melalui kerjasama dan usaha-usaha seperti MSSM. Ia menyediakan pentas untuk golongan muda mencari potensi sukan mereka, mengasah bakat dan keupayaan, sambil mempelajari tentang nilai- nilai sukan seperti kerjasama, ketabahan dan perpaduan.

Saya sendiri membesar dengan jenama MILO. Melihat sahaja truck hijau MILO keterujaan untuk saya beratur panjang untuk menikmati secawan MILO sejuk tidak akan saya lepaskan. Paling menarik bukan hanya saya sahaja yang teruja bahkan semua pekerja di premis ini bahkan orang awam juga bersesak untuk beratur sama. Satu momen indah bersama MILO minuman malt coklat yang digemari generasi ke generasi.

Kegemaran saya!!



(L-R) Ismail Bin Mohd Dali, Production Staff Hand, MILO® Factory, Petaling Jaya. Ng Ping Loong, Sports Marketing Manager, MILO(R) Malaysia, Mohd Nasir Bin Abd Kadir, Abang MILO, Datuk Marina Chin, Chef-De-Mission Kuala Lumpur 2017, Robin Ho, Former Malaysian Wushu Exponent, Dato Mirnawan Nawawi, Former Malaysian Hockey Player


Dengan semangat Larian Obor ini terntara jenama MILO mampu memberi inspirasi untuk masyarakat di seluruh negara supaya bersama-sama menyokong olahragawan dan olahragawati kita di acara KL 2017.


Anda Boleh! Malaysia Boleh!

Berusaha dengan bersemangat tanpa mengalah!

Melalui mesej-mesej positif dan kata-kata semangat dari kita semua mampu membantu menaikkan semangat mereka untuk memberikan persembahan terbaik. Jom semua sokongahli sukan negara boleh memberikan kata-kata semanta kepada mereka melalui media sosial Instagram dan Twitter dengan hashtag #BersatuKitaTeguh atau #StrongerTogether.

Untuk maklumat lanjut, sila lawat www.milo.com.my

Jom Sertai MILO Semarakkan Sukan Dengan Larian Obor Kuala LUmpur 2017 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 03, 2017 Rating: 5

1 comment:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.