Istimewa Citarasa Penang Sempena Ramadhan di Hotel Grand BlueWave Shah Alam

Bulan paling indah setiap tahun pastinya bulan Ramadan Al-Mubarak! 

Ini kerana pada bulan ini kita akan menyertai banyak majlis 'Berbuka Puasa' atau 'Iftar' , sekaligus bukan sahaja berpeluang dapat  berkumpul dengan ahli keluarga dan rakan-rakan bahkan keukhwahan diserikan lagi dengan menjamu pelbagai hidangan enak semasa berbuka.

Bersempena dengan ramadhan tidak lama lagi, Restoran Songket Grand BlueWave Hotel Shah Alam (GBWHSA) turut menawarkan bufet mewah dengan lebih 100 hidangan yang berbeza setiap hari. Apa yang lebih menarik, untuk tema ramadhan kali ini mempertengahkan hidangan istimewa dari Pulau Pinang.
Antara yang menarik seperti Nasi Kandar, Kari Kepala Ikan, Kambing Panggang, Daging Masak Hitam, Ayam Golek Serai Wangi, Ikan Bakar, Rendang Mamu, Mee Udang Hokkien, Murtabak, Roti John, Roti Keju, Roti Pisang, Rojak Pasembur dan banyak lagi.















Selain itu hidangan berbuka puasa yang 'mesti cuba'  antara lain seperti nasi tomato, Daging Rendang Tok Mamu, Kari Ketam, Dhal Rice, Ketam Masak Lemak, Ayam Masak Merah, kuah kacang, Cumin Seed Rice, Rendang Ayam Utara, Sambal Udang Petai dan Pajeri Nenas Berkerisik dan Nasi Ayam Hainanese.



Terdapat juga hidangan yang bakal menggamit perasaan untuk berhari raya, seperti Lemang, Nasi Impit, Ketupat Nasi, Ketupat Daun Palas, Pulau Pinang Char Kuey Teow, Tandoori Chicken dengan Naan Roti, tosai, Rojak Pasembur, Popiah Basah, Sotong Kangkung, Seafood pada Ais, Bubur Lambuk, warna Dim Sum dan Fried Wanton, Steam pelbagai Pau dan pelbagai lagi hidangan lazat menunggu untuk anda untuk menikmati.




Untuk pencuci mulut pula, antaraya seperti Pop Corn, Ice Cream, ABC Ice Kacang, Chendol Pulut, Assorted Cakes, warna Melayu dan Nyonya Kuih, Pelbagai Bubur, Sejuk Pic dengan Sago dan Kelapa, Banana Bread and Butter Pudding dan banyak lagi. Pelbagai minuman sejuk dan panas turut disediakan bagi menghilangkan dahaga.












Promosi bufet Ramadan GBWHSA bermula dari 27 Mei hingga 24 Jun 2017 



Harga bermula dari :-
RM115.00 + setiap orang dewasa 
RM65.00 + untuk warga emas (60 tahun ke atas) dan kanak-kanak (4-11 tahun)

Terdapat juga tawaran harga istimewa pada hujung minggu dan cuti umum, bermula dari harga RM115.00 + untuk 1 dewasa + 1 kanak-kanak.



Untuk syarikat yang ingin majlis berbuka puasa boleh juga mendapatkan pakej jamuan  RM75.00 + (satu kepala), untuk tempahan minimun 100 orang.

Oh ya untuk 10 hari yang pertama Ramadan, pihak hotel telah menawarkan harga promosi istimewa iaitu :-

RM90.00 + untuk dewasa 
RM50.00 + untuk kanak-kanak (4-11 tahun).

Sepanjang waktu berbuka pengunjung juga akan diperdengarkan bacaan Al-Quran dan juga boleh solat maghrib berjemaah bersama Imam untuk di Surau hotel. Seperti tahun-tahun sebelumnya, GBWHSA juga akan menjalankan Projeck Amal Bubur Lambuk Barakah satu acara khas buat anak-anak yatim di bulan ramadhan.

Untuk maklumat lanjut dan tempahan, sila hubungi Jabatan Jualan dan Pemasaran di talian 03-5511 8811 ext. 2801, 2804 atau 2806 atau e-mel kepada dosm@bluewavehotels.com atau layari

Istimewa Citarasa Penang Sempena Ramadhan di Hotel Grand BlueWave Shah Alam Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 25, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.