Sejuknya Hati Mummy...

Saya pernah membaca satu tulisan Wardina Safiyah mengenai beliau sanggup mengambil cuti selama beberapa hari hanya kerana hendak memastikan anak sulungnya Amna menjaga solat. Baguskan? :)

Tapi bila saya melihat Amani yang seringkali cuba mengikut apa yang kita sebagai orang dewasa lakukan seperti bersolat memang bikin hati saya cair. Amani ni saya tak belikan lagi kain solat untuk dia, rasanya macam susah jer nak jumpa saiz untuk kanak-kanak 2 tahun. Selalunya Amani akan pinjam kain sembahyang saya takpun kakak beliau si Yana.

Yang bagusnya kat Pusat Jagaan Amani ni dia latih gak budak-budak bersolat. Selalunya yang kecik-kecik ni duk belakang tengok abang kakak bersolat. Ada juga yang ikut tapi duk saf paling belakang. Bila tengok die sembahyang cam kagum gak sebab kita tak pernah ajar tapi die belajar mengikut apa yang kita buat (observe).
Shian, labuh benor kain sembahyang Amani. Hehehehe.
Nanti mummy carikan Amani satu kain sembahyang ya :)
p/s: Mak Biq, kain sembahyang awak tuuu... Hahahahaha

Sejuknya Hati Mummy... Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 13, 2012 Rating: 5

10 comments:

  1. hati ibu mana yang tak cair kan..ada la awak, jual kain telekung untuk budak2..cuba cari..kat online pun ada kalau tak silap..

    ReplyDelete
  2. comel je amani... semoga jadi anak solehah :)

    ReplyDelete
  3. cute.. boleh beli dekat ezna punye kedai tu -- gedung tudung ekslusif :)

    ReplyDelete
  4. akak ader beli ntuk Alya, dlm RM20 lebih2 je.. comel.. siap ngan beg sekali.

    ReplyDelete
  5. cair tgk amani gini. sejuk perut u mengandung!

    ReplyDelete
  6. bli yg kecik msti cute tgk ^^

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.