Kyoor is Cure, Suplemen Yang Mengandungi Pelbagai Superfood Bagi Mengekalkan Kesihatan Badan Pada Tahap Terbaik

Kyoor is Cure, Suplemen Yang Mengandungi Pelbagai Superfood Bagi Mengekalkan Kesihatan Badan Pada Tahap Terbaik- Gaya hidup dan cara pemakanan diet harian sebenarnya sangat memainkan peranan dalam memastikan tubuh badan yang sihat. Namun tidak dinafikan sebagai manusia kadang-kadang memang kita akan ada sedikit sikap culas, kurang mengambil berat dan tiada kesedaran diri dalam mengekalkan antibodi badan pada tahap yang terbaik. 

Kesannya? Ahah! Pernah atau tidak korang mengalami seperti kerap letih, pening kepala, mudah sangat jatuh sakit (kena hujan terus demam), punyai masalah kebimbangan melampau (anxiety tinggi), isomnia (tidak mendapat kualiti tidur yang terbaik) dan pelupa (muda-mudah dah nyanyuk ahahha, contoh :p).

Bagi yang sudah berpasangan (kahwin), hubungan kelamin menjadi hambar disebabkan libido yang lemah. Ada yang sukar untuk mendapat anak, sakit sendi dan saraf serta mempunyai penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, gout, kanser ,  masalah kulit dan sebagainya.

Ya! Kalau korang ada mengalami masalah seperti yang dinyatakan di atas, perlulah atasinya dengan segera.

Jadi kita kenalah Kyoor (read : cure)  masalah yang dialami.


 Kyoor is Cure

Cara paling mudah adalah dengan mengambil Kyoor.

Apakah itu Kyoor ?

Kyoor adalah gabungan makanan superfood yang kaya dengan Vitamin , Mineral dan Asid Amino yang diperlukan oleh tubuh badan. Diformulasi dengan campuran buah -buahan tropika yang sangat tinggi fitonutrientnya serta di adun bersama Herba Ashwaganda yang merupakan adaptogen sebagai pengimbang hormon serta sangat penting sebagai tonik saraf.

Formulasi ini telah diuji secara klinikal dan terbukti dapat memperbaiki serta membantu menjana kesihatan tubuh badan secara fizikal, intelektual dan emosi.


Pengasas Kyoor YH Dato' Hj Ahmad Zulfaizal bin Haji Jamaludin bersama isteri Datin Ima Zara

Antara manfaat utama didalam suplemen kyoor itu sendiri adalah  Herba Ashwaganda yang juga dikenal sebagai ginseng India. Di mana ginseng ini telah mula digunakan dalam rawatan ayurveda sejak 300 tahun dahulu terutama dalam merawat masalah mental.


Menurut Datin Ima Zara, penyelidikan telah dilakukan lebih kurang 2 tahun untuk mendapatkan formulasi terbaik dalam menggabungkan bahan botani seperti tumbuhan dan buahan. Pengambilan sangat mudah hanya ambil satu sachet setiap hari. Apa yang lebih menarik dalam tempoh 30 minit selepas pengambilan kita akan dapat lihat perubahannya.

Tambah beliau lagi, zaman sekarang kita terlalu terdedah dengan makanan segera (fast food), penggunaan kosmetik yang mempunyai merkuri, sibuk bekerja yang menyebabkan masalah gastrik, stress disebabkan keadaan ekonomi dan pelbagai lagi. Jadinya emosi dan fizikal memang dalam keadaan sangat lemah. Jadi jika berterusan ianya boleh memberi kesan kepada diri sendiri.

Cara paling mudah jika hendak tahu tahap kesihatan diri, kita boleh buat pemeriksaan morfologi darah bagi mengesan masalah yang ada didalam tubuh melalui bentuk dan saiz (abnorml) sel darah yang hadir dalam plasma darah.

Tahukah anda berapa lama jangka hayat setiap sel darah merah?

Ya! 100-120 hari sahaja sejak ia dihasilkan dari tulang sum sum kita. Dalam jangka hayat 3-4 bulan itulah setiap sel darah merah itu berulang ulang melakukan tugasnya. Melalui kapilari kapilari darah menyampaikan oksigen dan mengangkut karbon dioksida untuk dibawa keluar oleh paru paru.


Saya Membuat Ujian Morfologi Darah


Secara fitrah (luaran) memang saya kelihatan seperti seorang yang sangat aktif tetapi saya sendiri sememangnya sudah tahu tentang keadaan diri saya sebenarnya. Bagi menyakinkan sangkaan saya itu betul saya telah melakukan ujian morfologi darah yang telah dilakukan oleh therapist  yang bertauliah.


Menggunakan teknologi terkini, memang kita akan dapat melihat keadaan plasma darah dengan pantas. (on the spot).

Keadaan plasma darah bila zoom dekat. Agak ngeri ya! 

Jika dilihat ianya banyak pengumpulan  sel darah merah. Antara penyebab plasma darah saya kelihatan seperti ini kerana :-

  • Tahap oksigen mula tidak cukup dalam sel darah
  • Kurang minum air
  • Keletihan (yup! saya memang kerap letih sebenarnya)
  • Energi cepat hilang
  • Darah itu terkumpul disebabkan terlebih mengambil kelainan protein. 

*Darah yang sihat tidak akan terkumpul dan membentuk bulat yang sangat cantik.



Jika zoom jauh akan kelihatan seperti ini. Dan sebenarnya darah saya juga mempunyai metabolite yang mengeras (lingkaran gelap dalam pelbagai bentuk). Puncanya kerana :-
  • Terlalu banyak makanan yang mempunyai pengawet, pewarna dan perasa tiruan
  • Terbentuk kerana terdapat benda asing yang tidak dikenali didalam badan
  • Bahan buangan pil ubatan medikal seperti panadol yang mana badan tidak terima


Memang apa yang dijelaskan hasil ujian darah dilakukan benar-benar saya mengalaminya. Memang saya sentiasa rasakan badan tidak begitu 'fit', mudah sakit kepala dan kurang energi. Saya juga banyak meletakkan bahan perasa dalam masakan selain gemar menikmati makanan segera terutama di hari-hari yang sibuk.


Jadinya saya telah mencuba Kyoor seperti yang telah dicadangkan. Menikmati cara terbaik adalah memasukkan serbuk suplemen Kyoor di bawah lidah, gumam sehingga cair dan diikuti dengan minum air.  Ini kerana efek lebih cepat dibawah lidah kerana ianya terus ke saraf dalam badan.

Untuk mereka yang tidak ada masalah kesihatan (normal) hanya perlu ambil satu sachet sahaja. Amalkan setiap hari pada awal pagi. Tetapi pada mereka yang mempunayi masalah kesihatan disarankan 2 sachet iaitu pagi dan petang.

Boleh juga diambil oleh kanak-kanak tetapi hanya untuk 5 tahun ke atas. Pengambilan dibenarkan hanyalah separuh sachet. 

Untuk ibu menyusu tidak digalakkan. Untuk wanita hamil hanya digalakkan pada 4 bulan pertama sahaja.

Untuk kesan yang lebih baik, kena minum banyak air setiap kali pengambilan Kyoor.


Lihat sahaja hasil 30 minit selepas pengambilan Kyoor dan saya telah minum 3 cawan air putih. Kelihatan plasma darah yang lebih sihat berbanding dengan sebelum ini.

Melihat keadaan darah seperti  ini, hati memang rasa senang dan tenang, hahaha. Siapa yang tidak mahukan keadaan diri sihat waalfiat bukan sahaja luaran bahkan dalaman juga.


Jom Dapatkan Kyoor Hari Ini


Produk Kyoor ini memang telah mendapat pensijilan halal dari Jakim begitu juga telahpun pengiktirafan oleh KKM. Seperti yang telah saya jelakan ianya pemakanan tambahan superfood dengan gabungan pelbagai buah-buahan tropika dan bersama Herba Ashwagandha yang mempunyai banyak, Amino asid, Folate B9, Vitamin B12 dan Zat besi. Semua nutrisi ini menjadi pembentuk darah agar penggantian darah selepas 3-4bulan dapat dihasilkan cantik dan sempurna serta cukup oksigen.

Untuk pertanyaan dan pembelian:

Laman WEB Syarikat  
✅ www.zarrazworld.com
✅ www.kyoor2u.com

✅ FB HQ ( zarrazmall )

✅ IG HQ ( zarrazmall )

✅ IG zarrazkyoor.official

Kyoor is Cure, gaissss!

Kyoor is Cure, Suplemen Yang Mengandungi Pelbagai Superfood Bagi Mengekalkan Kesihatan Badan Pada Tahap Terbaik Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 09, 2022 Rating: 5

11 comments:

  1. This supplement looks good. Worth trying I believe. Thank you for sharing your review with me, Ayu.

    ReplyDelete
  2. wow kesan pantas ye dalam masa 30 minit je. bagus supplement ni, khasiat pun banyak..

    ReplyDelete
  3. Oh wow...learnt much more for the 1st time about Kyoor from your sharing here, gonna check out this superfood for my routine juga la. cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  4. Memang patutla Bella cuba produk ni sebab mmg susah tidur, kurang rehat dan sebagainya. Haritu tak sempat nak join sebab keje. So sadd! Nanti nak try.

    ReplyDelete
  5. Bila nampak instant result depan mata, daripada tak nak cuba pun terus rasa nak amalkan!

    ReplyDelete
  6. Bagus gak dia pun ujian terus dan terangkan apa penyebab ketidaksihatan kita kan. Macam nak try la

    ReplyDelete
  7. Wuii macam magic pulak yaa.. baru tau ni mengenai darah ni... kalau tak check gitu memang tak tau ek.. nak cubalah cari supplement ni..

    ReplyDelete
  8. Supplemen ni macam bagus, setelah ambil the blood cell terus jadi lebih sihat

    ReplyDelete
  9. wah menarik dan unik nama supplement ni. formulasinya guna bahan yang huda tak familiar. menarik ni, bagus untuk amalkan untuk kesihatan

    ReplyDelete
  10. Wah! Bagus ya Kak Ayu dapat check sekali condition darah. Saya last check pun masa before deliver my fourth munchkin in 2014. Anyhow, tertarik juga baca yang Kyoor ni sebenarnya cure. Memang penuh simbolik dan catchy branding. Nak cuba sebab boleh merawat insomnia. InsyaAllah, kita ikhtiar tak gitu?

    ReplyDelete
  11. Pertama kali dengar pasal Produk Kyoor ni...nampak bermanfaat juga untuk kesihatan kita

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.