Kasut Sekolah Pallas, Selesa Dipakai Sepanjang Masa

Kasut Sekolah Pallas, Selesa Dipakai Sepanjang Masa- Memilih yang lebih selesa itu adalah semestinya. Biarpun ianya kasut yang hanya dipakai di kaki. Tapi jika ianya selesa membolehkan kita bergerak lebih jauh lagi. Dan apabila anak-anak sudah kembali ke sekolah antara kelengkapan persekolahan yang WAJIB disediakan tentulah kasut!

Seperti tahun sebelum ini saya memilih kasut jenama PALLAS. Jenama yang dipercayai bergenerasi lamanya. Antara faktor utama kenapa saya memilih kasut sekolah jenama PALLAS untuk anak saya kerana beri rasa SELESA terutama buat anak-anak yang sedang membesar.

Seperti yang kita maklum keSELESAan sangat penting untuk anak-anak yang membesar, begitu juga dengan kakinya semakin hari akan memanjang. Jadi pemilihan rekaan kasut mengikut bentuk kaki juga perlu diambil kira.
Untuk Afiq berusia 14 tahun, anak lelaki yang sangat 'imple' orangnya. Biarpun begitu beliau suka bergaya minimalis sesuai sebagai seorang anak remaja lelaki yang sedang meningkat dewasa.



Dan saya memilih kasut PALLAS JAZZ.


Untuk bahagian dalam kasut ianya adalah 'rubber insole'. Dengan lantunan yang lebih baik secara tidak langsung lebih memberi keselesaan kepada kaki. 

Manakala di bahagian luar iaitu di bahagian tapak adalah 'rubber outsole' jadi ianya memberi lebih cengkaman yang baik (better grip).


Cantik dan kemas, mudah dibersihkan.


Manakala Amani, seorang anak perempuan yang aktif memang sangat lasak. Beliau memang banyak menyertai latihan bola jaring di sekolah dan kerap menyertai acara olahraga.

Nampak kasut ini berat tetapi sebenarnya TIDAK. Ianya mempunyai X-Light iaitu ciri-ciri superlight tambahan yang memberi rasa lebih ringan. Bagus untuk kaki yang sedang membesar. Apatah lagi dengan lapisan busa untuk keselesaan dan memberi perlindungan tambahan

Praktikal dan sangat mudah memakainya.  Permukaan kasut dengan memberikan ciri-ciri pengudaraan yang lebih bagus (bagus untuk pengudaraan kaki) dan bila dicuci/basah  memang cepat kering.


Keselesaan di bahagian dalam yang dapat memebri kepuasan kepada pengguna. Dengan adanya cushion insole bersama "Arch Support" (sokongan gerbang kaki).

Tapak kasut agak tebal, terbaik dari segi keselamatan tapak kaki.

Kemas! Sesuai untuk anak-anak perempuan yang aktif :-)

Boleh dapatkan kasut sekolah PALLAS daripada laman web 


Kasut Sekolah Pallas, Selesa Dipakai Sepanjang Masa Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 20, 2021 Rating: 5

9 comments:

  1. Pallas memang menjadi pilihan ramai...si kembar SA pun sama...

    ReplyDelete
  2. Anak- anak saudara Rawlins pun sama. Depa suka pakai Pallas sebab selesa dan senang nak jaga katanya. Almaklum, memasing ngah lasak kan

    ReplyDelete
  3. Yeah,... these shoes look good for school kids. All designs have it's own style too. Thank you for sharing. I hope in 2022, tak ada masalah skolah terjejas.

    ReplyDelete
  4. Wah, ini kasut nampak comfortable dan tahan lama. Itu design memang classic. Hope next year can have physical class so student can go to school.

    ReplyDelete
  5. Kasut brand pallas mng terbaik, lg dulu anak2 kak suka beli kasut brand pallas

    ReplyDelete
  6. Bagus kasut pallas ni semua, dulu time sekolah i also wear this brand.

    ReplyDelete
  7. Kasut Palas ini pun memang jadi pilihan anak2.. Si adik kalau pilih kasut cerewat sikit.. Dia akan pilih Palas sbb dia kata bila pakai kaki tak sakit dan dia selesa bergerak..

    ReplyDelete
  8. Betul la Kasut Pallas ni memang sangat selesa kan... Nell pun guna brand ni time zaman sekolah dulu2... yang penting, mampu milik bah...

    ReplyDelete
  9. Dah lupa dah dulu selalu guna kasut apa.. lama dah tinggalkan zaman sekolah xD nice review nanti boleh guna untuk anak

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.