Adakah Kitsui Bahaya? Saya yakin dengan produk kitsui | Kitsui review

Adakah Kitsui Bahaya? Saya yakin dengan produk kitsui | Kitsui review- Memiliki tubuh badan yang kurus dan sihat sememangnya menjadi impian semua orang. Baik lelaki mahupun perempuan sentiasa mengambil berat dalam penjagaan diri. Apatah lagi pada hari ini, kita sentiasa terikat dengan pelbagai tugasan yang banyak dan juga masalah pandemik yang meningkat setiap hari. Rasa stress, penat, makan tidak menentu antara faktor menjadikan kulit wajah menjadi kusam dan juga berat badan meningkat naik. Alternatifnya kita perlu mengambil makanan bagi menjalani gaya hidup sihat sekaligus untuk menambah keyakinan dalam diri. Dan disini saya ingin kongsikan produk Kitsui jenama suplemen keluaran bumiputera sebagai makanan tambahan terbaik yang telah berada di pasaran sejak 20 tahun lagi.


Adakan produk Kitsui ini selamat digunakan dan tidak merbahaya? Jawapannya, YA ianya selamat. Formulasi produk kesihatan Kitsui adalah dari sumber botani iaitu sayuran dan tumbuhan. Di mana bahan yang digunakan merupakan makanan harian bernutrisi yang biasanya kita ambil di rumah. Apa yang penting produk botani yang digunakan adalah berkualiti tinggi, kaya dengan vitamin dan mineral. Produk Kitsui juga tidak mempunyai bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik ataupun sebarang bahan yang merbahaya dan boleh mengganggu hormon serta kesihatan badan



Produk kesihatan Kitsui ini adalah makanan tambahan yang mana boleh membantu menambah nutrisi dalam pemakanan setiap hari. Ini kerana sumber yang digunakan adalah dari sayuran dan buahan seperti pemakanan harian. Produk Kitsui adalah HALAL dan ianya bukanlah ubatan.


Semua produk dibawah jenama Kitsui telah melalui dan lulus ujian keselamatan dan ujian makmal. Bahkan telah mendapat sijil halal dari kilang bertaraf GMP sebelum di pasarkan kepada orang ramai melalui Farmasi Watsons & Guardian yg terkemuka di Malaysia.

Jenama Kitsui merupakan penerima anugerah Watsons HWB 2020 AWARDS. Lebih membanggakan jenama Kitsui telah menerima enam kali anugerah ini berturut-turut sejak dari tahun 2015. Satu kejayaan yang cukup membanggakan.

Antara sijil kelulusan dan penganugerahan yang telah diperolehi oleh jenama Kitsui. Sememangnya diyakini bermanfaat dan selamat.


Saya telah mencuba 2 produk dari Kitsui iaitu  Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato dan Kitsui Bellos Fibre.Kedua-dua produk ini sedap sebab rasa buahan dan sayuran yang biasanya saya nikmati di rumah.

 

 Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato



Produk makanan tambahan ini diperkaya dengan Vitamin A, C dan zat besi yang mampu membantu kulit kusam dan berminyak menjadi lebih berseri-segi, segar dan bersih. Ini kerana bahan utamanya merupakan ekstrak buah tomato yang cukup dikenali sebagai raja anti oksida. Dan Times Magazine sendiri telah memilih dan melabelkan buah tomato sebagai Superfood.

Selain darpada tomato, ia  juga mengandungi Camu-camu yang juga kaya dengan anti oksida dan mampu meningkatkan pembetukan kolagen sekaligus menjadikan kulit lebih cerah hanya dalam tempoh 7 hari sahaja. Hebat bukan!

 Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato adalah bebas daripada sebagai bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik dan bahan yang boleh mengganggu hormon. Dan produk ini menjadi pilihan pelanggan di Farmasi Watson dan Guardian diseluruh Malaysia 

Didatangkan dalam bentuk sachet. Memang mudah untuk menikmatinya dengan hanya perlu mencampurkan dengan air suam (100ml). Jika menggunakan shaker goncang sehingga larut dalam air. Begitu juga jika menggunakan cawan kacau sehingga larut. Cara pengambilannya hanyalah 1 paket sehari selepas sarapan atau sebelum tidur.

Rasanya memang sedap seperti air buah pic yang manis-manis masam. Selepas pengambilan beberapa kali, memang saya dapat lihat perbezaan kulit muka saya tidak lagi kusam. Ini kerana produk ini membantu memelihara kecantikan kulit bukan sahaja di luaran bahkan dari dalam juga.

Kitsui Bellos Fibre 

Kitsui Belloss Fiber sangat bagus untuk mengekalkan kecergasan badan dan dapat membantu masalah penghadaman. Diformulasi daripada buah Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas dan Sena. Apa yang menarik, formulasi bahan-bahan ini boleh membantu kita dalam mengatasi masalah perut buncit dan kegemukan disebabkan kandungan seratnya yang tinggi.

Masalah penghadaman bukan sahaja dapat memberi kesan kepada perubahan fizikal malah boleh menyebabkan kita ras kurang keyakinan diri. Ini dek kerana timbulnya masalah-masalah lain seperti bau badan, bau mulut, cepat letih dan tahap metabolism menjadi rendah. Bellos Fibre bukan sahaja berkesan untuk mereka yang menjaga kalori bahkan produk ini tidak mengandungi bahan pengawet, pigmen, gula tambahan ataupun bahan yang boleh mengganggu sistem hormon badan. 

Bahan utama yang terkandung dalam Kitsui Bellos Fibre adalah seperti berikut:-
  • Acacia Gum – mengandungi serat prebiotic yang mengekalkan sistem usus serta melancarkan sistem penghadaman
  • Apple – Mengandungi Catechin –yang membantu meningkatkan kadar metabolism badan  
  • Senna mengandungi Sennosides yang membantu merangsang pergerakan usus 
  • Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas pula buah-buahan yang mempunyai kadar serat yang tinggi dan kaya dengan pelbagai vitamin yang mengekalkan tahap hidrasi dalam tubuh badan
Untuk Kitsui Bellos Fibre saya mengambil samada sebelum menikmati makan malam ataupun sbelum tidur. Hanya larutkan didalam air suam dalam 150ml. Pastikan ianya benar-benar larut. Untuk lebih berkesan perlu mengambil air yang banyak.



Minuman sampuran botani yang kaya dengan serat ini sememangnya dapat memberi kekeyangan yang agak lama. Dan jika korang ada masalah sembelit memang sangat disyorkan mengambil produk Kitsui Bellos Fibre. Selepas mengamalkan produk ini, hampir setiap pagi saya akan membuang air besar dan ini sangat bagus kerana saya dapat rasakan badan menjadi ringan. Paling penting saya tidak lagi rasa malas atau penat membuat pelbagai tugasan di rumah.


Kedua produk Kitsui ini dipek didalam bentuk sachet. Ianya bukan saja sangat praktikal dan mudah untuk consume. Hanya koyakkan sedikit dan bancuh. Sekaligus menjaga kualiti dan juga jaminan terhadap formulasi yang digunakan benar-benar selamat (tanpa pencemaran).



Selain daripada Guardian dan Watsons, korang boleh dapatkan produk ini dari

Masukkan promo kod “KITSKULIT” di Shopee KITSUI MALL, bagi mendapatkan 12% diskaun.

Keterangan lanjut mengenai produk Kitsui boleh layari:-

Instagram :
https://instagram.com/kitsuimalaysia

Facebook :
https://www.facebook.com/kitsuimalaysia/

Tik Tok :
https://vt.tiktok.com/ZSJefYjJy/

Shopee :
https://shopee.com.my/kitsui.my.hq?smtt=0.0.9

Website :
https://kitsui.com.my/


Adakah Kitsui Bahaya? Saya yakin dengan produk kitsui | Kitsui review Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 24, 2021 Rating: 5

10 comments:

  1. wah syantik lah akak lepas ni! hahaha lelaki boleh minum kan ? nampak macam sangat berguna je especially time nak dekat puasa nanti. tq for sharing!

    ReplyDelete
  2. Lagi-lagi bila WFH memanjang nie, memang perlu makanan tambahan untuk menguatkan dalaman dan sekaligus membersihkan dalaman. Kalau dah sah halal dan selamat, insyaAllah macam nak cuba gak

    ReplyDelete
  3. Pernah consume Kitsui ni. Semestinya Halal dan diyakini. Suplement yang bagus untuk dalaman dan kesihatan. Harga pun berpatutan!

    ReplyDelete
  4. dah try bellos fiber tu memang power untuk sapa2 yang ada sembelit. serius sedap

    ReplyDelete
  5. Dah lama dengar produk KitSui ni tp sis belom cuba. Senang je nk cari kalo ada kat drugstore. Nak try yg Korean White tu la. Terpengaruh dah ni...

    ReplyDelete
  6. Kiranya kat Guardian ada jual laa kan? Rasa macam ada ternampak juga ni.. nanti nak try survey juga laa..

    ReplyDelete
  7. Tak pernah cuba lagi produk ni. Bolehla cari nanti kat drugstore

    ReplyDelete
  8. i have tried brand before! i usually only get them when they are on sale at watsons

    ReplyDelete
  9. Nell tertarik dengan produk Kitsui Belloss ni :) Musim PKP ni memang kelaut dalam sungguh my diet and I need this bah :) boleh try beli nanti, ada Watsons bawah rumah ni :) senang!

    ReplyDelete
  10. Wah! Menarik ni... tak sangka ya tomato merupakan super food! Sekarang, bolehlah kita menikmati kebaikannya melalui produk Kitsui ni kan... macam pernah nampak kat Guardian haritu kalau tak silap... nanti nak check it outlah...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.