Susu Karihome Membantu Meningkat Perkembangan Sistem Imun Kanak-Kanak

Tahukah anda kalsium amat penting dalam pembentukan tulang dan gigi anak-anak. Sebab itu pengambilan susu yang betul dan lengkap dengan nutrisi yang diperlukan untuk tubuh badan mereka perlu dititkberatkan.

Susu kambing misalnya, menawarkan kalsium yang tinggi dan mampu mencegah masalah pereputan tulang. Ia juga mengekalkan protein dan asid amino dalam badan pada tahap yang diperlukan. Susu kambing terbaik yang ada dipasaran adalah Susu Kambing Karihome. Diimport dari New Zealand, ia dipasarkan di banyak negara termasuk Australia, Perancis, United Kingdom, Itali, Singapura dan Malaysia.


Menariknya, Karihome adalah rumusan susu kambing yang pertama seumpamanya menjalani dua kajian klinikal, satu dari New Zealand dan kedua dari Eropah. Oleh itu, pengguna terutamanya ibu-ibu di luar sana tidak perlu bimbang untuk mengguna susu kambing Karihome.

Antara kelebihan yang ada pada susu Karihome adalah ia mengandungi nutrisi semula jadi yang tinggi dan lengkap yang amat diperlukan bagi kanak-kanak yang sedang membesar dan memerlukan keperluan kalsium yang mencukupi untuk perkembangan minda mereka.
Susu kambing Karihome ini menyediakan keperluan kalsium mengikut peringkat umur anak-anak iaitu:

1. Karihome 3 Goats Milk Growing-Up Formula bagi kanak-kanak berusia 1 hingga 3 tahun

2. Karihome 4 Goats Milk Pre-School Formula bagi kanak-kanak berusia lebih 3 tahun

Selain itu, Karihome diformulasi dengan Double Action yang dapat membantu sistem imun dan berat badan pada anak-anak yang mana kandungan bahan-bahan bioaktif seperti Nukleotida meningkatkan serta menyokong perkembangan sistem imun manakala CLA dan kalsium menambah berat badan tanya menyebabkan masalah obesiti.

Protein curd susu kambing pula halus dan senang dihadam maka ia membantu mengurangkan masalah ekzema dan masalah penghadaman yang sering berlaku pada anak-anak yang sedang membesar. Jadi, gunakan susu kambing Karihome yang dapat mememberi nutrisi keperluan mencukupi untuk anak-anak anda.

Susu Karihome Membantu Meningkat Perkembangan Sistem Imun Kanak-Kanak Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 22, 2019 Rating: 5

4 comments:

  1. Anak sy yg bongsu ni still taknak apa2 formula. Dah 1y5m. Igtkan nak mula la mix kan sebab dah besar ni. But dia still prefer bm juga.
    Jenuh mak dia nak pam. Mungkin boleh try karihome pula kot dia serasi

    ReplyDelete
  2. betul tuuu nutrisi untuk anak-anak ni sangat penting untuk membantu tumbesaran mereka

    ReplyDelete
  3. Sekarang banyak susu formula di pasaran sekarang. Ibu bapa kena banyak kena alert dengan kandungan di dalam susu formula. Yang original dan fake pun hampir sama. hati2

    ReplyDelete
  4. Dulu guna susu kambing untuk turunkan kuning baby. Alhamdulillah turun. Tapi bukan susu kambing karihome la. Tahun ni baru tahu wujud susu kambing jenama ni. Sekarang anak dah besar. Bagi susu formula biasa je. Susu ni ada jual kat semua kedai ke?

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.