Thalia Mermaid I Charming dari SofeaRose | Cantik, Selesa dan Mudah Digaya

Jenama SofeaRose cukup dikenali dikalangan wanita yang berhijab di Malaysia. Selain daripada rekaan corak tudung yang dikeluarkan oleh jenama ini selalunya menarik, fabrik yang dipilih juga adalah antara yang terbaik. Setiap pembelian tudung dari SofeaRose didatangkan bersama kotak esklusif. Secara tidak langsung tudung dari jenama SofraRose juga sangat sesuai dijadikan sebagai hadiah atau bingkisan istimewa buat orang yang tersayang (ahli keluarga mahupun rakan baik).

Baru-baru ini saya telah mendapatkan shawl dari siri Thalia Mermaid I Charming. Didatangkan dengan 'mermaid' charm yang sungguh cantik.

Memandangkan ianya mempertengahkan konsep 'mermaid (duyung), corak di shawl adalah berkisar kepada hidupan lautan dalam bentuk abstrak. Saya juga sangat sukakan warna pilihan didalam siri ini yang mana kebanyakannya menggunakan warna lembut.

Tudung ini juga mudah digosok dan tidak cepat renyuk. Ianya tetap kekal terletak cantik diatas kepala biarpun kita sudah memakainya untuk tempoh yang agak lama.

Fabrik yang digunakan juga tidak panas dan sangat selesa biarpun dipakai seharian. Paling penting ianya tidak menyerap peluh kepala. Jadi kita tidak akan ada masalah rimas atau gatal-gatal di bahagian rambut di kepala biarpun memakai seharian didalam apa jua keadaan cuaca :-)

Terbaru SofeaRose telah menghasilkan koleksi tudung serta pakaian Ready To Wear (RTW) dan juga
koleksi Raya tahun 2018 yang diinspirasikan oleh kecantikan Mermaid! Salah satunya adalah tudung adalah Diona yang diperbuat daripada Satin Matte berteknologi tinggi. Tudung bercetak ini boleh didapati dari RM79 dan dilengkapi dengan charm dan kotak yang dibuat khas bagi koleksi ini.

SofeaRose : Puteri Duyung memakai tudung Diona

Salah satu koleksi RTW dari SofeaRose

Selain koleksi tudung, SofeaRose juga mengeluarkan koleksi Ready To Wear (RTW) dan 13 Baju Raya Mermaid. Antaranya Baju Mini Kurung, Baju Kurung Moden, Jubah, Baju Kurung Kedah dan beberapa lagi. Koleksi Mermaid SofeaRose ini boleh berharga dari RM59 hingga RM419. 




Pembelian boleh dilakukan melalui tiga jenis cara iaitu dengan menghubungi Penasihat Imej di 019 – 6350313 (Teha) atau kunjungi butik SofeaRose di Bangi Sentral ataupun menerusi laman sesawang di
www.sofearose.com. Dengan setiap pembelian RM100 keatas, pelanggan secara langsung akan didaftarkan sebagai Ahli SofeaRose dengan PERCUMA seumur hidupdan mendapat potongan 20% untuk setiap koleksi SofeaRose.
Thalia Mermaid I Charming dari SofeaRose | Cantik, Selesa dan Mudah Digaya Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 01, 2018 Rating: 5

22 comments:

  1. Nampak cantiklah kak tudung dia... Soft je tengoknya... Baju pun cantik.. Harus terjah mana tahu ada yang berkenan. hehehehe

    ReplyDelete
  2. nampak senang bentuk shawl tu. design pun cantik. tak sabar nak tunggu outlet sofearose di melawati mall di buka. boleh lah shopping raya.

    ReplyDelete
  3. amboiii cntiknyaaaa.. kain pun nmpk sedap pakaiiii

    ReplyDelete
  4. OMG.. cantiknya tudung dengan corak dan kombinasi kaler. nampak tenang saja. fine sangat color tu. boleh usha2 tudung for raya nanti. nampak esklusif.

    ReplyDelete
  5. Tudung nampak warna dia kira warna yang I suka. Ok lah. I pernah nampak je iklan kat facebook tu. Pernah buka juga dan memang cecantik semuanya cuma takde kesempatan nak beli lagi.

    ReplyDelete
  6. lawa tudung sofea rose ni. warna lebut dan sesuai utk digayakan dengan pelbagai jenis outfit. design pun minimal tak terlalu menonjol. semua ni memang tengah 'in' sekarang

    ReplyDelete
  7. Corak dan warna pilihan dia cantik. Lembut je. Jadikan si pemakai nampak sopan dan anggun. Harga pun boleh tahan kalau dibandingkan dwngan harga kat luar.

    ReplyDelete
  8. Kualiti kain tudung SofeaRose ni memang elok terletak tau. Tak ambil masa yang lama untuk pakai tudung. Design pun simple and terkini.

    ReplyDelete
  9. Tudung ni memang nampak cantik sangat.. Nampak selesa sangat.. Msti x panas walau pakai seharian.. Lagi la musim panas skrg mmg kna cari tdung yg selesa.. Design pun mmg cantik dan nampak elegant.

    ReplyDelete
  10. Cantiknya design tudung ni. Lawa dan menarik. Nak try pakai raya. Suka sangat.

    ReplyDelete
  11. I love the design of the hijab. The color of the hijab brighten up your skin tone. And you look nice on it. The texture must be suit. Can wear it for this coming Raya.

    ReplyDelete
  12. Cantiklah koleksi tudung Sofea Rose ni. Suka sangat dengan warna pastel yang lembut tu. Menyerlah lagi wajah si pemakai.

    ReplyDelete
  13. Cantiknya koleksi tudung dari Sofea Rose nie. Fabrik dia nampak mahal dan sangat lembut. Design dia pon minimalist n very simple je. Yet sangat cantik. Nak jugak satu !!!

    ReplyDelete
  14. Koleksi tudung SofeaRose bahannya halus ke? soft lihat warnanya tuh. adem banget di hati. pasti banyak yang suka nih apalagi menjelang raya nanti ramai nanti. semoga ya

    ReplyDelete
  15. Uniknya design dia.. material shawl pun nampak macam lembut dan mudah dibentuk. TB suka corak macam sisik ikan tu.. sangat-sangat rare.. heee

    ReplyDelete
  16. cantiknya corak tudung dia yang warna pastel ni. nampak lembut je. labuh tak tu yunk? kalau bidang besar bolehlah nak cuba sambar 1. hehe.

    ReplyDelete
  17. Design dia memang cantik ! Awning pun senang bentuk suka je nak pakaikemana manasebab takpanasairah pun ada sehelai rasa nak tambah je beli semua warna sebab cantik

    ReplyDelete
  18. Nampak lembut je color dia. Sesuai sangat dengan ayu..comei je nampak.
    Raya ni bergaya lah ayu dengan bermcn2 design tudung ekk..hehehe.
    Kakak2 sis sukalah dengan tudung2 macam ni..bolehlah sis rekemen gan diorg nanti

    ReplyDelete
  19. Suka design shawl bercorak tu. Nanti nak tengok berapa harga dia. Harap tak mahal la. Sebab saya nak cuba pakai material dia. Kalau mahal dan tak ngam dengan bentuk muka dan tak cukup labuh, rugi je pakai sekali. Hehehe. Saya nak sambar mermaid tu nanti. Bleh pakai masa bulan ramadan nanti. Nak berbuka puasa di hotel. Haha

    ReplyDelete
  20. This tudung looks so sweet on you and the color also very versatile to match with many outfits.

    ReplyDelete
  21. Wow... U look good with this tudung. The pastel color really nice and sweet on you. Wanna buy this a few for my Muslim friends.

    ReplyDelete
  22. Best kan, hehe~ Sama lah kitaa, dapat series ni jugokk, mehla bacaa~


    http://nonasani.blogspot.my/2018/05/review-mermaid-sofearose-cantik-seperti.html

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.