Kempen #PerfectTogether Ramadhan dan Raya Bersama Chef Wan

 

Hidangan pasti menjadi menjadi hebat apabila digabungkan produk Mission Foods dan juga Emborg. Apatah lagi resepi hidangan itu sendiri datangnya dari chef selebriti yang cukup terkenal iaitu Chef Wan. 

Sesuai dengan kempen #PerfectTogether hidangan yang disediakan semuanya mudah dan sememangnya enak, sesuai untuk dihidangkan pada bulan ramadhan dan juga di Hari Raya. Pelbagai tips telah dikongsikan oleh Chef Wan terutama penggunaan produk Mission Foods dan Emborg didalam penyediaan hidangan.


"The #perfecttogether collaborationn of Mission Foods and Emborg combines a melody texture and mixture of quality ingredients, comlimentary to each other. Mission varieties are the perfect canvas to create any sort of Malaysian recipe, from our Naans to Supersoft Wraps and crunchy Tortilla Chips that are bursting with flavour. Simultaneously, Emborg products like Cook & Bake, Cheddar Cheese Topping, Butter and Cooking Cream adds depth of taste to the dishes"
Randall Tan, Pengurus Jenama Mission Foods South Asia

"We are always looking for ways to heighten the experience for the consumers to enjoy our products and this #perfecttogether collaboration between Emborg and Mission Foods is definitely a perfect way of showing this. Consumers have been enjoying the best quality Emborg products and now we paired them with Mission Foods products in delicious recipes, in time for the coming Ramadhan month and Hari Raya"
Mr Kennet Paulsen Country Manager, Mission Foods South Asia

  
Chef Wan sememangnya pengguna setia dua jenama produk ini sejak dulu lagi. Pelbagai resepi dan hidangan pernah beliau hasilkan menggunakan dua jenama terbaik ini. Menurut Chef Wan setiap hasil hidangan menggunakan produk ini tidak pernah mengecewakan. Bahkan Chef juga mengesyorkan untuk menghidangkan masakan menggunakan produk ini sewaktu berbuka puasa mahupun sebagai juadah Hari Raya.

 Antara produk Mission yang cukup popular seperti Mission Wraps, Tortilla Chips dan pelbagai lagi. Dan yang terkini telah diperkenalkan Mission Pizza Crust bagi memudahkan untuk mereka yang gemarkan pizza menyediakannya sendiri di rumah. Seperti Mission Wraps, dohnya memang lembut, bagi saya yang gemarkan hidangan ala Asia Barat sering menyediakan hidangan Shawarma menggunakan produk ini untuk keluarga tercinta.

Siapa sangka dengan Mission Wraps juga boleh kita boleh hasilkan murtabak sendiri. Serious sedap. Apatah lagi kulitnya agak garing tetapi tetap lembut jika dibakar mengikut cara yang betul.

Masih teringat-ingat kesedapan Mutton Murtabak Wraps yang disediakan oleh Chef Wan.

Bahan-bahan:
- 4 keping Mission Onion & Chives Wraps
- 125gram Emborg Cheddar Topping
- 4 sudu Emborg Cook & Bake (untuk gorengan)
- 200gram daging kambing yang dicincang
- 1 bawang besar (potong dadu)
- 4 ulas bawang putih (potong dadu)
- 3cm halia (potong halus)
- 4 sudu serbuk kari daging
- 1 sudu kecil garam masala
- 1 sudu kecil serbuk lada
- 3 sudu minyak sapi
- Daun Coriander (racik halus)
- Daun bawang (potong halus)
- 2 biji (dipukul)
- 2 sudu minyak sayur
- garam dan serbuk lada hitam hitam (secukup rasa)

Cara:
1. Api sedehana masukkan bawang, bawang putih, halia didalam minyak sapi dan minyak sayur.
2. Masukkan serbuk kari, serbuk cili dan garam masala. Masak sehingga naik bau. Masukkan daging kambing yang telah dicincang.
3. Seterusnya masukkan daun coriander, daun bawang dan garam serta lada hitam.
4. Sejukkan di tepi seketika. Seterusnya masukkan telur.
5. Letakkan bahan yang telah dimasak di atas Mission Wraps. Dan taburkan dengan Emborg Cheddar. Lipat/bungkus wrap tersebut menjadi lebih kecil.
6. Bakar wrap yang telah dibungkus di atas kuali yang telah diletakkan Emborg Cook & Bake. Untuk lebih enak bakar sehingga ianya menjadi kekuningan di kedua belah wrap (atas dan bawah).

Menurut Chef Wan kelebihan Emborg Cook & Bake ini ialah ianya tidak akan mudah hangus/hangit sepertimana yang biasa lepa mentega apabila dibakar atau dipanas dalam kuali. 

Selain itu Chef Wan juga berkongsi cara menyediakan hidangan Spicy Tuna and Anchovy Pizza yang menggunakan Mission Pizza Crust sebagai rotinya dan paling penting taburan Emborg Pizza Topping yang menjadikan pizza itu begitu enak.

Inilah Spicy Tuna and Anchovy Pizza yang disediakan oleh Chef Wan.

Selain enak, resepi yang disediakan oleh Chef Wan juga kaya dengan segala nutrisi yang diperlukan badan terutama lengkap dari segi protein, karbohidrat dan sayuran.

Saya juga telah mempelajari satu manisan mulut iaitu Coconut and Bananas Cheese Wrap Tarts memang sangat sedap. Dengan hanya menggunakn Mission Wrap dijadikan kulit tart. Digabungkan dengan kelapa parut bersama pisang dan paling penting kehadiran Emborg Cream Cheese, Cook & Bake dan Whipping Cream menjadikan manisan ini cukup membuka selera. Pastinya bukan sahaja golongan dewasa sahaja akan menyukainya bahkan kanak-kanak juga. Yeszaa! Hidangan ini akan saya cuba sediakan untuk tetamu pada Hari Raya!

Kombinasi hidangan yang menggunakan produk Mission dan Emborg bukan sahaja mampu menghasilkan hidangan yang enak dan menarik. Bahkan ianya juga dapat menjimatkan masa kerana kita dapat menyediakan pelbagai hidangan enak dengan mudah. Paling penting produk ini juga mengandungi nutrisi yang diperlukan oleh badan kita.

Untuk mengetahui resepi yang menggunakan produk Mission dan Emborg boleh layari:-
IG : @missionfoods.my | @emborgasia | @_chefwan58

Korang cubalah sendiri resepi yang dikongsi. Dan jangan lupa kongsikan hidangan anda di media sosial, letakkan hashtag g#perfecttogether.

Untuk keterangan lanjut mengenai produk boleh layari:-

Kempen #PerfectTogether Ramadhan dan Raya Bersama Chef Wan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 04, 2018 Rating: 5

10 comments:

  1. Mission and Emborg - a wonderful combination. And who better than our very own Malaysia chef, Chef Wan to share some tips on cooking with these great combinations

    ReplyDelete
  2. produk yang bagus...terbaik digunakan untuk masakan..nanti bondapun nak mencuba produk yang diperkenal kan ini dalam masakan bonda...pasti masakan akan lebih sedap

    ReplyDelete
  3. Uuu kerlasss kak ayu dapat bergambar dengan chef wan. Kak ayu aktif betul duk pergi event sana sini.

    ReplyDelete
  4. Congratulations for this event. Have you tried their recipe at home?

    ReplyDelete
  5. wah.. rezeki daha berswaphoto dengan chef no. 1 malaysia ni.. nak pulak dapat tengok cara dia memasak.. adoi.. mesti sedap kan.. Mision wrap tu selalu TB n Hubby beli dulu.. haha

    ReplyDelete
  6. i love mission wraps! banyak cara boleh pakai wraps dia and senang jugak nak sediakan!

    ReplyDelete
  7. Got to join Chef Wan and learn his cooking method. Looks great using Mission and Emborg on the pizzas. Got the chance to taste them?

    ReplyDelete
  8. How lucky of you to be able to see Chef Wan cook! Now that I have ideaas on what to go with Mission Wraps, I want to go and get some lah.

    ReplyDelete
  9. Emborg Cheese is the best! I like to see Chef Wan cooking, he can definitely prepare alot of creative and yummy food!

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.