#RombonganCikLilyPutihKeJB Bersama MPV AdikFira Ternyata Tidak Mengecewakan

Tidak dinafikan bila dapat berpeluang bercuti mahupun atas urusan kerja samada bersama keluarga ataupun rakan-rakan memang sesuatu yang menyeronokkan. Apatah lagi rombongan perjalanan memang bersama dengan keluarga tercinta ataupun disertai rakan-rakan yang memang sekepala. Lebih mengujakan perjalanan ke destinasi yang dituju jika kita dapat menaiki bersama-sama dalam satu kenderaan. Di sini bukan sahaja kita dapat mengurangkan rasa kebosanan sepanjang perjalanan bahkan dapat jimat belanja dari segi petrol dan tol (jika ada). Bukankah ini lebih seronok dan berbaloi?? Kan..Kan..Kan..

Dipendekkan cerita baru-baru ini saya telah menyertai #RombonganCikLilyPutihKeJB atas urusan kerja bersama rakan-rakan yang lain. Dengan bilangan ahli rombongan seramai 10 orang yang bersaiz sado-sado belaka maka kami mencari kereta terbaik dan mampu memberi keselesaan untuk perjalanan yang mungkin mengambil masa lebih dari 3 jam.

Sebagai pakar dalam mencari yang terbaik, akhirnya rakan saya Nannie Isa telah bersetuju untuk menyewa kereta dari ADIKFIRA :-) Untuk pengetahuan semua ADIKFIRA menawarkan 2 jenis kenderaan untuk disewakan iaitu Hyundai Starex Royale dan Suzuki APV. 

Memandangkan perjalanan kami agak jauh dan kami mementingkan isu keselesaan jadi MPV Hyundai Starex Royale menjadi pilihan terbaik!

Dengan kuasa 168 hp pada 3,800 rpm penggunaan minyak diesel Hyundai Starex Royale memang benar-benar menjimatkan untuk perjalanan jauh.


Sebenarnya saya sangat kagum dengan saiz Grand Starex Royale yang menyediakan empat baris tempat duduk. Sekaligus mampu memberikan keselesaan kepada 11 penumpang. Selain itu kelebihan ruang dapat dimanfaatkan dengan tempat duduk tengah yang boleh dilipat untuk dijadikan tempat rehat tangan dan boleh berfungsi sebagai meja makan mini. Paling best uolls, MPV ini juga mempunyai ruang simpanan barang pelbagai saiz.

Bonus keselesaan bukan sahaja dengan kelebihan setiap tempat duduknya boleh dilaraskan malahan Grand Starex Royale ini juga mempunyai enam salur pendingin hawa tersedia bagi memberikan udara dingin ke arah penumpang untuk segenap ruang. So, memang akan rasa selesa gila berada di dalam MPV ini.


Perjalanan kami juga tidak membosankan apabila kami dapat menggunakan sepenuhnya sistem audio dan video yang ada didalam Grand Starex Royale Starex ini ini. Ini kerana ianya dilengkapi pemain DVD dengan paparan skrin tujuh inci di bahagian tengah (untuk penumpang belakang). Bagus betul ADIKFIRA ini menjaga MPV sewaannya, semuanya ternyata berkeadaan baik!



Akses untuk memasuki ke ruang MPV Starex ini dipermudahkan dengan bukaan luas pintu gelongsor. Walaupun tidak beroperasi secara automatik, namun bagi saya sendiri akses yang membolehkan kedua-dua belah pintu Starex ini (kiri dan kanan) memudahkan untuk kami naik dengan serentak.



Sedikit perkongsian mengenai sewaan ADIKFIRA MPV Hyundai Starex Royal ini seperti berikut:-


Auto gear dan minyak diesel (tangki penuh RM120.00 - 700km)
RM20.00 per jam (minima 5jam)
RM225.00 separuh hari (12 jam)
RM450.00 per hari (24jam)
RM2800.00 seminggu (7hari)
RM200.00 Service vvip ‘Drop&Pickup only+Driver’


Sekiranya berminat, uolls boleh hubungi terus:

Fira 0173136065 
Zikri 0179595907

*Untuk sekitar kawasan Kuala Lumpur, Selangor, Shah Alam, Putrajaya, Lembah Klang.
*Kenderaan perlu diambil. Cas sebanyak RM30-50 jika perlu dihantar ke kawasan lokasi tertentu.




Berkongsi kenderaan memang menjimatkan,
1 rombongan 1 MPV ADIKFIRA sewaan!

Seriously #RombonganCikLilyPutihKeJB tidak mengecewakan

#RombonganCikLilyPutihKeJB Bersama MPV AdikFira Ternyata Tidak Mengecewakan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 30, 2017 Rating: 5

2 comments:

  1. kami yg tak naik semalam ni pun tak sangka 10 orang muat dan selesa je naik starex ni kan.. terbaiklah..

    ReplyDelete
  2. hernee - memang selesa....lagi2 utk perjalanan jauh hehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.