Keterujaan Saya Melihat Sendiri Pembukaan Cawangan Joy Design Di Johor Bahru | Banyak Rekaan Menarik, Cantik Pada Harga Terbaik!




Joy Design Studio sememangnya menjadi pilihan mereka yang mementingkan perabut rumah berkonsepkan rekaan terkini, 'fresh' serta jaminan hanya produk berkualiti yang dihasilkan. Bagi saya sendiri konsep rekaan yang ditawarkan di Joy Design Studio ini sememangnya memenuhi selera masyarakat tempatan termasuklah saya dan sekeluarga yang begitu gemarkan rangkaian perabot berkonsepkan kontemporari scandinavia.


Untuk pengetahuan semua syarikat perabot Malaysia, Joy Design Studio (JOY) telah ditubuhkan sejak tahun 2014 oleh Sheikh Mohamad Azrul S.M Nasimuddin Kamal. Dan pada bulan ini Joy menapak lagi satu langkah dengan menambah cawangan mereka terbaru di Johor Bahru.

Cawangan baru terletak di No 76, Jalan Pertama 1, Pusat Perdagangan Danga Utama, 81300 Johor Bahru. Terletaknya di lokasi strategik dengan kawasan trafik tinggi dalam pusat Bandar Johor yang sibuk dan ianya merupakan pusat pameran terbesar perabot Joy yang terkini.



“Kakitangan jualan kami bukan saja cukup terlatih, tetapi juga memiliki pengetahuan Rekabentuk Dalaman yang mampu memberikan pelanggan aneka perkhidmatan dan pengalaman,” kata Pengarah Joy Design Studio, Sheikh Mohamad Azrul SM Nasimuddin Kamal.

Menurut Sheikh Azrul lagi, kajian JOY mengenai demografik cawangan tersebut pastinya dapat menampung jumlah kehadiran pelanggan sekitar wilayah selatan tanah air, termasuk penduduk Johor dan Singapura. Malah, cawangan baru tersebut juga mampu berfungsi sebagai pintu masuk kepada Joy Design Studio untuk cuba berjinak dalam pasaran antarabangsa.

Sebagai syarikat milik anak Malaysia 100 peratus, JOY sememangnya sentiasa menyokong kehadiran jenama tempatan. Malahan, JOY sebelum ini pernah berkolaborasi dengan beberapa pengeluar produk jenama tempatan seperti MimpiKita, KREE, Royale Orchid, Whimsigirl dan lain-lain. Bukan itu saja, JOY turut membuka peluang kepada mana-mana pengusaha tempatan lain untuk mewujudkan platform bisnes dengan JOY yang mungkin mampu menguntungkan jenama syarikat dan produk mereka.

Sheikh Azrul menambah; “Apabila syarikat ini berkembang, produk kami juga berkembang. Kami mempunyai rancangan besar untuk JOY pada masa hadapan. Banyak kolaborasi, banyak koleksi menyeluruh dan sudah tentu meluaskan lokasi pemasaran"

“Kami sedang merancang membuka gedung keempat di Pulau Pinang menjelang 2018 berdasarkan permintaan tinggi yang semakin meningkat dari wilayah Utara. Selain itu, kami juga akan menambah baik dalam beberapa perkara berhubung teknologi, logistik dan produk."



Konsep dan reka letak keseluruhan gedung perabot tersebut diberikan sentuhan yang cukup unik, di mana pelanggan akan merasai suasana membeli-belah nyaman dan mewah, dan paling penting produk JOY COLLECTION yang ditawarkan adalah dengan harga mampu milik. 

Bagi saya sendiri yang pertama kali menjejakkan kaki di sini, begitu kagum dengan keindahan semua rekaan yang ditawarkan. Sesuai dengan nama jenama JOY itu sendiri yang membawa maksud kegembiraan dan kebahagiaan.

Jika ditanya kepada citarasa saya apabila melihat pada rekaan yang ditawarkan. Tentulah saya memilih bangku sofa berlenggan seperti Daria dan Rosaura, ini kerana rekabentuknya lebih 'cosy', klasik dan "timeless"!!

Antara lain sofa-sofa yang menarik minat saya di sini seperti:-


HANDVERK 2 SEATER (LIGHT GREY)

ASHLEY 3 SEATER (DARK GREY)

DARIA 3 SEATER SOFA (GREEN)

LINNEA  (BROWNISH GREY)


ASHLEY 3 SEATER (TURQUOISE)


NORWIG 3 SEATER (MOCHA BROWN)

KRAMA 3 SEATER (BLACK)

ROSAURA 3 SEATER SOFA

BLOMMA 2 SEATER

Terdapat juga hiasan rumah dan perabot yang boleh disesuai padan dengan konsep hiasan dalaman yang diinginkan. Antara yang mencuri perhatian saya seperti:-

Atas - BLOMMA ARMCHAIR 
VACKER SIDEBOARD

FRYDISKAR SIDEBOARD





Ambal (rug) yang dijual bermula dari harga RM220, terdapat pelbagai jenis corak pada rekaan rug. Saya juga teruja dengan warna rug yang ditawarkan semuanya menarik, terang dan cantik



Terdapat juga rocking chair untuk dewasa dan kanak-kanak!

Dan koleksi Daw Chair pelbagai warna ada juga ditawarkan :-)


Pelbagai jenis koleksi bantal hiasan yang ditawarkan dengan variasi corak dan warna. Semuanya memikat jiwa :-)

Frame hiasan pelbagai corak dan sangat esklusif rekaannya.

Antara barangan dekorasi yang boleh menaikkan seri kemasan hiasan dalaman rumah anda.

JOY Johor Bahru juga menjadi premis pertama yang bakal  menawarkan kafe didalamnya dengan dinamakan CUPPAJOY. Kafe ini bakal dilengkapkan dengan mesin kopi terkini dan bertambah menarik kita juga boleh menikmati hidangan kopi panas yang menyegarkan di sini. Kafe ini bakal beroperasi tidak lama lagi.

 Selain itu Joy juga mengumumkan pembukaan unit perniagaan JOY ID & CAFE, iaitu sebuah kafe dalam premis dengan nama CUPPAJOY, dan firma konsultan rekabentuk dalaman adalah dari JOY DESIGN & BUILDING yang juga bakal mula beroperasi di ibu pejabat mereka di Setia Alam, Shah Alam.

Sesuatu yang sangat baru di industri perabot Malaysia yang mana ianya turut memperkenalkan kafe dengan memberi sentuhan dekorasi serta hiasan dalaman kafe menggunakan perabot hasil dari syarikat mereka sendiri. Memang menarik!


Dengan pelancaran cawangan baharu di Johor Bahru, JOY kini sudah memiliki tiga bilik pameran di Malaysia. Selain di Johor, dua lagi premis terletak di Setia Alam Shah Alam yang juga ibu pejabat JOY dan juga di Bangsar, Kuala Lumpur.

Me dan para sosial-media bersama orang kuat Joy Design

So uolls kalau nak tahu lebih lanjut mengenai Joy Design Studio sila layari laman web rasmi https://www.joyd.my atau Instagram rasmi @joydmy atau laman Facebook www.facebook.com/joydmy.

Dan you guys juga boleh membeli belah di dalam talian, klik dan pilih di https://www.joyd.my . Semuanya di hujung jari saja uolls... 

Jom jadikan rumah kita lebih cantik dan unik dengan rekaan terbaik berkonsepkan kontemporari scandinavia!
Keterujaan Saya Melihat Sendiri Pembukaan Cawangan Joy Design Di Johor Bahru | Banyak Rekaan Menarik, Cantik Pada Harga Terbaik! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 31, 2017 Rating: 5

4 comments:

  1. Wahhhh banyaknya perabot. Cantik² design pun simple.
    Menarik ni utk masuk rumah baru.

    ReplyDelete
  2. nora- best kan semuanya cantik2..kena grab satu ni hehehe

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum ayu...teruja sangat bila masuk ke sini...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.