Untuk Perlindungan Hebat Terhadap iPhone Kesayangan, Saya Telah Memilih OtterBox!

Sebagai pengguna telefon pintar, tidak nafikan kita banyak bergantung aktiviti harian terhadap peranti ini. Telefon pintar hari ini bukan sahaja digunakan untuk berhubung, bahkan ianya juga sebagai medium untuk kita melakukan pelbagai aktiviti terutama melibatkan aplikasi yang sangat membantu dalam kehidupan seharian kita. Bagi saya sendiri, telefon iPhone yang digunakan oleh saya boleh diibaratkan seperti diari bergerak. Yang masa segala "list to do"samada harian mahupun mingguan akan dikemaskini dalam telefon pintar saya. Bahkan saya menyimpan segala memori gambar atau video yang direkodkan didalam telefon kesayangan ini.

Sebab itulah jika telefon iPhone saya terjatuh tanpa sengaja, boleh membuatkan saya berasa "down"dan sedih yang teramat. Bukannya murah nak beli telefon iPhone begitu juga jika ianya rosak, caj yang dikenakan untuk servis iPhone juga agak tinggi.

Menurut kajian yang telah dijalankan oleh jenama OtterBox ke atas tingkah laku pengguna dengan telefon pintar mendapati lebih 27% daripada pengguna telefon pintar akan mengalami pengalaman terjatuhkan peranti baru mereka dalam masa setahun selepas membeli. Dan 68% daripada mereka mengakui telah mengalami kerosakan telefon pintar lebih dari lima kali. Perhhhh.


Atas keprihatinan permasalahan pengguna terhadap perlindungan kepada telefon pintar terutama daripada jenama iPhone  6, Otterbox jenama popular "casing"telefon telah memperkenalkan beberapa siri "casing"dengan pelbagai ciri perlindungan mengikut kesesuaian pengguna.

Jenis-jenis "casing" OtterBox untuk iPhone 6 iPhone 6 Plus, antaranya seperti: 


 Defender Series- mempunyai tiga lapisan,sesuai digunakan untuk aktiviti lasak dan mencabar. Mempunyai pelindungan skrin yang mampu mengawal daripada serpihan, habuk dan kotoran. Ianya juga mempunyai membran pelindung dja kali ganda dengan ciri Touch ID dan didatangkan juga dengan  klip pada tali pinggang bagi memudahkan pengguna beraktivti. 

 Commuter Series - Casing "sleek" (cantik) dan tahan lasak




 Commuter Wallet Series- telefon yang memberi perlindungan serta dilengkapi dengan slot untuk simpanan  wang tunai dan kad penting. Ia menggabungkan ciri-ciri keselesaan, keselamatan dan juga perlindungan. Siri  OtterBox ini juga direkabentuk untuk lebih mesra poket (mudah untuk diletakkan dalam poket seluar).

  Symmetry Series - ultra nipis, untuk kelihatan lebih bergaya dan mesra poket dengan perlindungan yang dipercayai. 


 MySymmetry Series- casing paling nipis, mudah untuk memasang dan menyesuaikan dengan keadaan sedia ada.



 Strada Series - Siri casing baru didatangkan dengan "genuine leather" dan juga ruang untuk kad bersaiz kad kredit. Tampil kelihatan profesional dan ianya juga tahan lasak.

Dan ini adalah harga yang ditawarkan oleh OtterBox di Malaysia :-

Telefon Pintar
Siri OtterBox
RM (RRP)
iPhone 6s
Defender
RM199.00

Commuter
RM159.00

Commuter Wallet
RM169.00

Symmetry
RM159.00

MySymmetry
RM129.00

Strada
RM199.00
iPhone 6s Plus
Defender
RM299.00

Commuter
RM189.00

Symmetry
RM189.00

Remarks: All OtterBox case designs are seal under OtterBox Certified Drop+ Protection. Designs are tested for UV exposure, extreme temperature, jeans pocket wear, abrasion, drop and so much more. The on-site, state-of-the-art testing lab houses various equipment, including a custom-built tumbler, thermal shock absorber, accelerated aging environmental chamber, as well as UVA and UVB exposure machines.

**********************
Saya sendiri telah mencuba casing OtterBox Defender dan juga Strada,

Apa yang menarik tentang OtterBox Defendar ini ianya didatangkan dalam kualiti pembungkusannya yang begitu mempengaruhi saya. Kita boleh rasa dan lihat sendiri dari luaran kualiti material casing yang begitu padat dan padu (agak keras).

Pemasangan juga agak mudah. Tapi sebelum itu, kita perlu pastikan skrin iPhone kita benar-benar bersih dan terang. Ini memandangkan OtterBox Defender juga dilengkapi dengan lapsisan skrin yang tahan lasak, jadi kita tidak perlu menanggalkan telefon pintar dari casing banyak kali (penggunaan lebih lama kerana daya tahan lasak).

Masukkan seperti biasa.

Dan ianya siap!!

My Anaqi yang sememangnya seorang yang cermat terutama gadget kesayangan beliau!!

Tadaaaaaaaaaa...
Macam cermin :=)

Penggunaan casing OtterBox Defender biarpun nampak macam tebal dan berat secara luaran tapi sebenarnya ianya sangat ringan.

Dari pandangan hadapan..

Dari pandangan belakang...
Nak lebih bergaya terutama ketika melakukan aktiviti lasak mahupun kasual, kita hanya klik sahaja di pinggang seluar atau di tali pinggang.

Senang dan praktikal!

Untuk bergaya lebih kelihatan profesional kita boleh gunakan siri OtterBox Strada. Dihasilkan dari "genuine kulit" membuat penampilan kita nampak lebih kemas dan profesional.  


Satu ujian terhadap siiri OtterBox Defender telah dijalankan. Percaya atau tidak biarpun telah dilemparkan berkali-kali, ketahanan telefon iPhone ini masih unggul. Biarpun ramai yang menganggap iPhone agak "fragile"tapi apabila kita memilih casing yang betul, nescaya kita akan lebih lama menggunakan telefon pintar ini.

Pastinya kita boleh lebih berjimat tanpa perlu menukarkan telefon pintar hanya semata ianya kurang lasak dek kerana rosak atau pecah skrin!

Dan buat pembaca blog ayuarjuna.my  yang memiliki iPhone 6 dan ingin memiliki OtterBox Defender percuma seperti gambar diatas.

Caranya mudah sahaja, hanya emailkan penyertaan uolls ke anaqisuperstar@gmail.com dengan tajuk email : SAYA NAK MENANG OTTERBOX Defender.

Lengkapkan slogan : OtterBox pilihan saya kerana.... (tidak lebih 30 pp).

Bersama nama, alamat penghantaran hadiah, email dan no telefon yang lengkap. Tarikh akhir untuk menyertai 31 Januari 2016 jam 10 malam.

Hanya satu pemenang di cari, GOOD LUCK!!!

Jom join... :)

Mana tahu ada rezeki!

Keterangan lanjut mengenai OtterBox  boleh layari:-
Untuk Perlindungan Hebat Terhadap iPhone Kesayangan, Saya Telah Memilih OtterBox! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 08, 2016 Rating: 5

16 comments:

  1. mmg banyak betul protection utk Iphone kan kak...Sally ni mmg peminat tegar Sony dr dulu..hihihi

    ReplyDelete
  2. Cantik casing dia..nasib saya pengguna Samsung kalau tak laju2 saya joint contest Ayu ni..hehe

    ReplyDelete
  3. Phone casing mmg penting untuk jaga Phone kita. I dgr Otterbox brand yg bagus. Like the symmetry design

    ReplyDelete
  4. i always drop my phone too T___T huhuhu...mmg nk kena jaga baik2.

    ReplyDelete
  5. Whoa not bad! at least it comes in different designs too!

    ReplyDelete
  6. wooo good la ni...i always so clumsy this is perfect protection for my phone..

    ReplyDelete
  7. Cantiknya... saya pun nak cuba , buan untuk diri saya tapi saudari saya....

    ReplyDelete
  8. Alaaa untuk yang pakai iPhone 6 je bole join? Utk orang guna Note cam i ni takbole? Sedihhh.. :P Hehehe

    ReplyDelete
  9. Cool! I wanna buy it to protect my hp too.

    ReplyDelete
  10. One of the most trusted phone cases i have for my S6. It never fails to protect my phone around the clock :)

    ReplyDelete
  11. I like otterbox casing it protects and easy to carry around also.

    ReplyDelete
  12. Looks like a great casing for my Iphone. I need to get an otterbox now to protect my phone.

    ReplyDelete
  13. Wow great and creative casing for smart phone nowadays! Need this case for my phone also la!

    ReplyDelete
  14. Besides the functional features, I like the designs too, so urban chic feel :)

    ReplyDelete
  15. heard lots of good things about this brand. nice ! nak juga la

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.