Istimewa Bersama Chef Wan 40 Tahun Dalam Dunia Masakan

Wallla..........
Ai memang suka cara Chef Wan masak..
Sebab Chef Wan ni kalau die masak hidangan tradisional memang mantap...resepi memang boleh follow sebab menjadik...cuma masakan fusion dier ai tak berapa gemar...tapi bolehlah kalau nak dalami dunia kulinari sambil mengasah skil memasak untuk keluarga, belajar lebih tak suka makan tak pe..ramai jer tentera yang akan tolong berabihkan bila hidangan dah tersedia di depan mata...
Kebetulan ada join contest kat FB. Slogan based. Dan terpilih juga untuk menghadiri pelancaran buku Chef Wan.. dapat hadiah dan sesi beramah mesra gitu....mesrake???hahahahahah...Ai biasa2 jer...duk jauh2 teropong :p
Di hari pelancaran beliau di Hotel Pan Pacific KL, Chef Wan ada juga membawa 2 cucu kesayangan beliau. Kenalkan ini Tristan (anak first Serina).

Dak comel periang ni namanya Isabella (kalau tak silap). Ni anak no. 2 Serina Chef Wan.
Sesi pelancaran buku Chef Wan dan bonda beliau. Yang beshnya tentang buku ini ialah ianya menrupakan koleksi terbaik resepi Chef Wan bersama bondanya. Kiranya dari resepi tradisi yang diturunkan dan diwarisi  keluarga Chef Wan kita boleh pelajari dari buku resepi yang tebal ini.
Ada demo masakan dari Chef Wan. Masakan laksa nyonya. Bau tumisan harum mewangi uollls.....dan dan tu jugak lapar walaupun sepinggan nasi beriani sudah ai telan...
Sesi interview bersama Mak Chef Wan dan adik beliau. Tentang pengalaman dunia masakan dan mereka turut berkongsi cerita tentang keluarga dan pengalaman ketika di usia muda.

Tadaaaaaaaaaaaaa...laksa nyonya in da house. Senang jer nak buat....Tinggal malas atau rajin jer samada nak mencuba atau tak....Oits rasa nak buat hujung minggu ni jer :)
Aksi 2 beradik beranak...Sempoi jaaaa
Bak kata Chef Wan, ko jangan dapat buku free dari aku tapi tak cuba...
Sia-sia...tau....
:p
Saya memang suka menyimpan buku masakan Chef...sebab menyimpan khazanah resepi ni memang hobi...kalau tang mencuba tu kena tengok mood dan sokongan dari cik somi..
Die puji sekali....dalam setahun tiap2 minggu ai repeat masak banyak kali...
Kah kah kah..
Istimewa Bersama Chef Wan 40 Tahun Dalam Dunia Masakan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 29, 2014 Rating: 5

6 comments:

  1. sentap makk kalau chef wan bagi statement kat i macam tu huhu

    ReplyDelete
  2. hah statement chef wan tu bgs..jgn wat khazanah ayu...nanti share ler resepi antara 400 tu...hehe

    ReplyDelete
  3. i suka beli buku resepi tapi jrg2 msk hahaah

    ReplyDelete
  4. na beli la nanti buku nie...mcm best je..

    ReplyDelete
  5. ohhh no wonder i familiar tudung ni :-)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.