Disney Junior: Ahoy To Never Land!!

Ahoy! Saya dan anak-anak ke "Disney Junior: Ahoy to Never Land" di Kelab Equestrian Bukit Kiara, hari Sabtu (2 Julai 2011) pukul 9.30 pagi. Event yang super-besh dengan pelbagai aktiviti untuk anak-anak selain daripada goodies yang diterima memang menawan. Mak yang terover suke hik hik.
Jumpa Zahid ya! Terbaeklah jadi MC, saya kagum dengan penguasaan bahasa Inggeris Zahid :)
Event pagi kebanyakan jemputan khas untuk Media termasuklah saya sebagai blogger. Saya dan anak-anak disambut mesra oleh semua warga kerja Disney yang kami jumpa di sepanjang perjalanan ke tapak acara, termasuklah Sophia and team di booth media~Besh dan mesra alam giteww:). Acara dimulakan dengan ucapan aluan dari pihak penganjur Disney Junior + pembukaan acara yang sangat meriah. Banyak gimik meletop2 dan colourful. Wah time tu anak-anak saya dah pun begitu teruja untuk memulakan permainan di setiap booth :p
Wah ada 4 booths yang perlu dilengkapkan misi. Setiap booth mewakili karektor dari kartun2 yang mengujakan dari disney Junior. Antaranya ialah Mickey Mouse Clubhouse, Handy Manny, Jake Never Land Pirates dan Special Agent OSO.
Bukan setakat hanya ntuk bermain sahaja ya. Bahkan pelajaran yang interaktif melalui "teka" dan "mengeja", "semangat kerjasama" dan "ekspresi diri", "keyakinan" dan "bermatlamat" + "ingat, hafal dan cari". Semuanya intipati dalam setiap permainan yang dilakukan oleh anak-anak disitu. Dan setiap misi berjaya di setiap booth, kami akan dapat souvenir... Wow wee!!
Habis semua aktiviti di booth, anak saya sempat meninggalkan momento "tapak tangan" dan menandakan pada tangan masing2 dengan nama mereka.
It was fun. Dan Anaqi siap conteng muka die dengan cat merah ya!
Bergambar dengan character Mickey dan Minnie Mouse. Seronok yeop!!!
Ekceli ada gak sesi bergambar ala2 pirates :) Foto anak2 saya ada di akhir posting ni ya!
Sementara menunggu Bus Shuttle ke tempat makan. Anak2 saya melibatkan diri dengan aktiviti mewarna (just for fun) dan saya lak sangat BZ makan biskut crackers free. Lapau udah :p
Kami naik bas ini untuk ke Jamuan Ringgan yang disediakan khas untuk pihak media. Anak saya punyalah cam jakun dan seronok naik bas sebab jarang sekali dapat peluang naik kenderaan ni. Hahaha.
Makan time!!!! Paling besh buat ibu-bapa yang masing2 penat melayan anak2 yang begitu aktif melakukan aktiviti di tapak acara. Ada sate, spagetti, popiah, mini pizza, cake coklat dan banyakkkkkkkkkkkkkk lagi.

Time ni memang rasa relax sikit. Anak-anak sibuk makan sambil layan cerita kartun (yang dipasangkan khas). Saya sempatlah tawaf mencari rakan-rakan blogger dan bertegur sapa. Sempatlah hai2 kat my BFF Mira + Emir + cousin Mira, Sumi (muahh muahh, takleh borak2 lama), Azza (lambai2 jer kita noks), Liyana a.k.a Baby ibu + ayah + ammar... dan banyak lagi. Dan juga Liz kat tapak event (tak sempat nak bergambar kan? huhu)
Gambar ala2 "Jack the Pirates!!" Saya sebenarnya terkedu bila tengok Staff Disney Junior yang bersungguh membantu anak2 saya memakai kostum pirates yang kami dapat dari setiap booth dan goodies bag! Kowang memang baeklah :)
Goodies... goodies... goodies! Nampak banyak sebab anak saya 4 ya :)

Ok uolls, hari minggu yang begitu happening dan menggembirakan buat saya dan anak-anak. So jangan lupa tonton bermula 11 Julai 2011...

Handy Manny-setiap hari-12.30pm
Mickey Mouse Clubhouse-setiap hari-1.30pm

Jake Never Land Pirates _ Setiap hari - 1pm

dan banyak lagi di DISNEY JUNIOR channel ya!!!

Thanks Sophia and team, Disney Junior, Astro dan semua kerana jemput saya dan keluarga!!

Ahoy! Let's Go..Disney junior Where The Magic Begins!

Disney Junior: Ahoy To Never Land!! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 03, 2011 Rating: 5

9 comments:

  1. ur session sgt besh sbb ada goodies tambahan ie camera + mknn yg sedap2 tu :) mine sesi biasa2 ajer so tak ada mkn2 +camera tu

    anyway, memang event yg besh, so far paling besh pernah me attend :)

    ReplyDelete
  2. mira tak amik gambar makan sebab sibuk dengan emir , actually perut dah lapar heheheheh tau nak belasah makanan jer...

    ReplyDelete
  3. wah meriah sungguh...sronok ler ank rmi byk collect goodies..hehehe

    ReplyDelete
  4. wow beznye dapat camera
    jeles hehe
    sy pegi sesion petang
    mgm seronok

    ReplyDelete
  5. best best dan best, ahh, xterckplah..

    ReplyDelete
  6. kak Ayu,mcmna cara for the next time klu fida nak join Disney punya program/event nie yer?

    ReplyDelete
  7. suzz- oo ok tapi lebih krang jer suzz...janji anak2 semuanya hepi2..

    mira- hahahah...ya la tuh!!

    Myvitrd- tengkiussss

    mt- anak ramai segoni pun boleh kaut hoho

    ila- mmg terhappening...

    nana- kamera ni mmg cuns...dapat jumpa MZ kan :)

    zt- :) :o

    afida- kbtln akak dapat inv sbb selalu join akt under indedd comm :)...camne nak join ya..okies klu ada akt terbaru akak try update kat fida ya :)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.