Astrolife 2010 Fun Night Carnival @Sunway Lagoon

Saya dapat 8 tix (atas nama saya dan encik hubby) untuk menyertai Fun Night Carnival di Sunway Lagoon anjuran Astrolife! Pada hari Sabtu 18/12/2010, yang bermula seawal 6.30 petang.
Kebetulan Encik Hubby yang hantar saya, anak2 dan anak buah so tak perlu kalut-kalut cari parking kereta. Bila sampai jer kat Sunway Lagoon, pehhhhh punyalah ramainya umat bersesak-sesak. Nasib baik Encik Hubby tak ikut, kalau tidak mesti dia bising ajak balik nyer, ahaks.
Mula-mula kena redeem bag astrolife dan pas nak masuk. Kebetulan tengah beratur, my fren Devi call suruh amik tix n isi borang lucky draw, so alang2 saya tolong buat sekali. Ngeh :)... udah ter-extra 4 tix lah pulok, tapi terpaksa burn gitew sebab dah kalut kat situ dan tak tahu nak bagi kat saper dah :p

Ada rasanya 10 booth untuk didapatkan cop. Dan setiap booth ada permainan atau kuiz yang perlu diselesaikan. Tapi bila dah sampai situ cam kesianlak tengok anak buah yang first time nak explore Sunway Lagoon so saya ngan Afiq yang begitu gigih beratur panjang kat setiap booth mengutip hadiah dan membuat aktiviti. Ahaks. Penat woooo... Anak buah dan anak2 saya lak macam2 ride dia naik, sanggup lak tu beratur panjang. Ahaks. Kalau saya idakler sebab takde free gift :p (kiranya kitaorang split demi kebaikan dan kepuasan bersama)
Naik helikpoter pusing2, nama signifikal saya tak tahu dan cam malas nak tahu. Hoho...
See, hepi jer muka memasing :)
Peserta the Big Loser Asia dari Malaysia, memasing dapat menurun berat badan lebih 30kg, pehhh hebat gitew. Saya bila la pulak, at least dapat turun 5 kg sudah cukup baguuih!
Tapi kalau stay kat area main stage lagi beshh hadiah dia. Banyaknya untuk kanak-kanak. Tapi anak saya semuanya ilang so saya dan Afiq jer dan bersorak sakan untuk anak orang lain. Semangat keibu-bapaan sungguh :p . Antara yang menarik perhatian saya ialah hadiah Wii dan Guitar Hero. Beshh betul (tapi pikir2 balik bukannya aku dah ado ko?, ahaks). Macam2 ada at least dapat terpilih naik kat atas pentas dapat jer souvenir. Lucky draw sangat banyak hadiah, tapi bila dicabut nama, ramai pemenang tak ada dekat area situ. Yang sangat bernasib baik para pemenang tak disqualified'kan bahkan akan dihubungi oleh pihak Astro untuk mengambil hadiah mereka selepas acara. (Duk sabar menanti menunggu panggilan, poyo menang hoho)
Saya ada masuk acara cam kakak kat atas ni. Sebabnya tak ramai berebut nak mengambil bahagian. Masa ni pihak Astro nak kasi CD lagu2 Sudirman. Dia ada 10 cd saper boleh nyanyi lagu sudir, sebaris pun tak pe dapatlah hadiah. Dan saya adalah salah seorang peserta di atas itu. Nyanyi 2 baris jer kot, nasib baik tak hujan!
My kids with Dora The Explorer n fren karektor....
Kul 9.30 malam perut dah lapaq sangat. Saya dan Afiq dah meragam, hahahaha. Tapi tidak pada anak saya yang lain sibuk ajak masuk rumah hantu dan nak pegi sana sinun... penat wehhhh...so saya ajak balik gak, kitaorang terus ke McD di Sunway Piramid makan dengan penuh berselera sebab kelaparan memasing tahap maksima.
Yana bergaya dengan payung yang saya menang dari booth baling dart :0
Saya dan Afiq sempat bergaya untuk cover majalah olok2... FOC dan takde orang beratur kat booth Diva so memang puas hati dapat gambar ni. Huhu.
Hasil rembatan barangan percuma di karnival. Sedey gak arr, sebab satu beg laptop yang saya dapat hilang tak tahu tercicir kat mana. Hmmm apapun we'oll semua enjoy sangat walaupun bersesak sambil berasak-asak, namapun Karnival kan... dan my kids memang sudah terbiasa dengan aktiviti yang ramai orang, merimaskan janji dia orang pulang dengan riang sebab dapat beraktiviti sakan selain dari hadiah-hadiah comey yang diberikan. Maknya yang keletihan :-)
Astrolife 2010 Fun Night Carnival @Sunway Lagoon Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 19, 2010 Rating: 5

14 comments:

  1. ramai giler orang kan madam..tak dapat jumpa madam pn..tp best dpt kumpul byk hadiah..tapi yg last tak dapat beg tapi kusyen je..dh habis

    ReplyDelete
  2. seronoknya nanti anak2 dah besar saya pun akan bawak diorang join.penah tak anak2 hilang masa join aktiviti macam ne.takutla anak2 hilang

    ReplyDelete
  3. wow cepatnyer kuor n3...ramai orang sangat....x dpt bergambar dengan dora....mesti dora keluar awal. dapat bergambar dengan spongebob dan patrick jer. Kena pergi sunway lagoon lagi la...pergi masa weekdays. tak ramai orang. he he...

    ReplyDelete
  4. ezay- ramai sangat. fenin duk situ..la ya ke yang last tak dapat beg..takpe ezay janji dapat... huhu

    mama amana n arieff-tu risiko gi tempat awam yg ramai org..mmg kena sentiasa careful :)

    ezz- i masa spongebob duk beratur kat discovery, my kids main ride..so duk dgr mc announce psl sponge bob ajer huhu

    ReplyDelete
  5. Wah..akak pon ade ek?? gamba akak mickey kat atas tu gamba kakak saye..nyanyi lagu hujan yg tahape2 tu..saye pon ade naik jugak..yang baju ijau nyanyi lagu merisik khabar tu..hehehehhehhehhehehe...........
    mmg enjoy giler la mlm smlm!

    ReplyDelete
  6. Yusrimau- la ya ke...hoho kalau tahu mesti me tegur dah...enjoy to the max...bali mmg capek :)P/s: inform kakak ya saya amik gambar dia :)

    ReplyDelete
  7. saya datang lambat dlm kol 8 malam baru sampai , tp balik lambat so mase kat booth last dapat botol air jer , beg n payung udah abes. tapi nak last2 tu die bagi suma org patung robot hehe,tp yg rase x best nak masuk umah hantu x sempat sebab ramai org kot , malas nak beratur

    ReplyDelete
  8. ruha- takpe ruha dapat patung robot laen dari yang laen..wink wink...anaqi pun habaq "jumpa kawan mummy tadi...kawan yang kita jumpa kat movie pg tadi".. :p

    ReplyDelete
  9. wah sesaknyaaa...tapi nampak macam enjoyable especially for budak budak...thanks ayu..tapi lucky draw memang susah sikit 'luck' tu nak dtg..siapa menang trip pi florida, australia dgn HK (betul ke ni) tu?

    ReplyDelete
  10. devi- i cam dengar mng ke hong kong...tapi tak sure..ohh ya devi...masa redeem I dapat beg dari astro ada warna biru, merah dan orange tapi tinggal yg orange lagi dua i kasi my MIL... u nak ke nanti jumpa i kasi u :)

    ReplyDelete
  11. takpelah..u ambik je..terima kasih banyak banyak..hehehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.