Raya Bergaya Seronok Berbelanja dan Berbuka di Klang Parade


Banyak betul promosi sempena dengan sambutan Aidilfitri tidak lama lagi. Dan saya sendiri tidak terkecuali sibuk merancang perbelanjaan dan juga mula membeli-belah barang keperluan untuk raya. Antara pusat membeli-belah yang kerap saya kunjungi untuk dapat dapatkan barangan keperluan raya adalah Klang Parade.

Ini kerana Klang Parade antara pusat membeli-belah yang berdekatan dengan rumah dan terdapat banyak pilihan kedai di bawah satu bumbung. Al-maklumlah bila pergi berbelanja dengan anak-anak saya memang menitik beratkan isu keselesaan ketika berbelanja, berbaloi dan selamat.

Econsave di Klang Parade antara lokasi yang wajib saya pergi setiap kali ke sini. Pasaraya ini memang cukup terkenal dengan harga tawaran yang cukup murah berbanding pasaraya lain. Barangan keperluan dapur, stok makanan dan pelbagai lagi semuanya boleh didapatkan dengan mudah di sini.


Memandangkan setiap kali waktu berbuka kami sekeluarga memerlukan buah kurma. haruslah saya  membeli stok kurma di sini. Kebetulan jenama buah kurma yang saya gemari ada, maka teruslah saya merembat 2 pek setiap satu.

Anak sibuk nak minum jus mangga. Dan kebetulan harga mangga dekat Econsave Klang Parade ini agak murah terus saya merembat 5 kilogram. Alang-alang buat air jus, boleh juga dibuat pulut mangga sebagai pencuci mulut ketika berbuka puasa.

Nampak kordial dari jenama feveret. Beli juga 2 botol. Boleh juga buat stok untuk musim raya nanti. Untuk dijadikan air minuman kepada keluarga dan rakan taulan yang datang ziarah.

Siapa anaknya suka nikmati bijirin seperti ini ketika sahur?? Anak saya Afiq memang gemar makanan ini dan saya wajib disediakan 'corn flakes' untuk beliau setiap kali bersahur. Untuk tenaga berpanjangan katanya Oh ya! Econsave sekarang ada promosi Cornflakes tau!

Rancang juga nak cantikkan rumah terutama di bahagian nilik menonton tv. Jadi saya beli jugalah sejambak bunga  dekat sini. Tak sangka banyak betul jenis barangan yang dijual di Econsave. Semuanga ada!!



Terasa bahangnya nak raya. Bila tengok ada pelbagai jenis biskut dijual di sini. Daripada biskut tradisi hinggalah yang moden semuanya ada. Memang rambang mata nak memilih. Apatah lagi harga satu balang biskut raya yang dijual di pasaraya Econsave agak murah. Jadi ini adalah 3 jenis biskut yang saya beli. Tak tahulah sempat untuk dinikmati ketika raya, rasanya sepanjang bulan puasa ni dah start makan, hehehe. So, mesti habis punya :p

Dah penat shopping. Tengok jam dah dekat dengan waktu berbuka. Terus Dedet ajak cari kedai makan dekat dalam Klang Parade. Banyak betul pilihan kedai makan kat Klang Parade. Tapi bila tanya anak, diaorang teringin nak makan spaghetti dan kek. Jadinya kami telah memilih Secret Recipe yang terletak di G-63A (Ground Floor).
Luas dan selesa kan. Waktu ini memang nampak lenggang. Tapi bila tiba waktu berbuka memang penuh tau!


Ya korang! Di Secret Recipe sekarang ada tawaran Nasi Kerabu Istimewa tau! Didatangkan juga dengan Spiced Chicken, Salmon Grilled atau Prawn Tiger Grilled yang memang ohsem. Siap dapat minuman percuma lagi dengan pembelian set ini.

Lepas berbuka di Secret Recipe, pergi solat maghrib dan sambung jalan-jalan di Kalng Parade. Memang meriah apatah lagi kebanyakan outlet disini mengadakan promosi jualan besar-besaran sempena dengan raya Aidilfitri tidak lama lagi.

Sebelum balik rumah, Dedet ajak pekena kopi di Kopitism OldTown White Coffee yang terletak di G-63 (Ground Floor) Klang Parade. Teringin secangkir kopi katanya. Maklumlah hari siang berpuasa, biasanya kopi ini minuman wajib setiap pagi tapi untuk bulan ini kita pekena kopi di waktu malam sahaja.


Kononnya nak minum kopi sahaja tapi terbeli juga set nasi ayam redang klasik. Penat berjalan satu Klang Parade. Haruslah perut kembali lapar. Hahahahahah. Alasan sebenarnya. Saya sebenarnya jadi  teringin bila tengok rendang klasik yang nampak begitu istimewa hanya esklusif ditawarkan sempena bulan ramadhan.


Siapa peminat Ayda Jebat dan Nabila Razali mesti excited. Ini kerana dua artis kesayangan Malaysia ini akan membuat penampilan khas mereka pada 19 Mei 2019 yang akan bermula jam 3 petang. Selain itu terdapat juga artis seperti Alyssa Dezek, Bea, Nana Sheme dan Wafiy yang hadir untuk membuat persembahan.

Keterangan lanjut mengenai acara boleh klik pada pautan ini ;

Berita baik untuk korang semua. Jika korang berbelanja di Klang Parade dengan nilai RM80 ke atas (dalam satu resit), korang berpeluang untuk dapatkan sampul edisi Klang Parade yang esklusif (5 keping) secara PERCUMA. Manakala untuk pembelian RM200 ke atas korang boleh dapatkan Set Mangkuk Raya yang hadir dengan 3 rekaan menarik. Dan kalau nak dapatkan keduanya sekali, korang kenalah berbelanja RM250 dan ke atas (maksima 2 resit sahaja).  Ini semua bergantug kepada selagi stok masih ada ya! Siapa cepat dia dapat :-)

Untuk keterngan lanjut mengenal acara dan aktiviti di Klang Parade, boleh layari:-

Jom sekeluarga ke Klang Parade,
Banyak aktiviti dan promosi menarik!
Raya Bergaya Seronok Berbelanja dan Berbuka di Klang Parade Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 12, 2019 Rating: 5

24 comments:

  1. jauh nya nak pergu shopping kat klang hihihi

    ReplyDelete
  2. Wah macam2 promosi raya ada kt Klang parade. Lama dah tak mai sini. Dulu masa study yelah dekat. hehehe. Boleh la kot nk cuci2 mata. hehehe

    ReplyDelete
  3. this mall I went before few years back love to dine there. I haven't go for many years now, shall make a date to go with family soon. Glad you sharing this!

    ReplyDelete
  4. Info yang sangat berguna tapi jauh lah plak nak p shopping sana. Shopping dekat sini je lah tahun ni.. Kat area penang je. Mungkin tahun2 seterusnya shopping sana...

    ReplyDelete
  5. Seronoknya shopping banyak² dengan econsave sebab ianya memang berbaloi. Cantik ya exonsave dkt klang ni. Hehe. Tempat makan pon banyak. Tkya risau nak berbuka dkt mana. Boleh terus tuju je. Mcm² ada. Mudab

    ReplyDelete
  6. Meriah juga jualan kat sini ye.
    Nasib la kat Klang nun.
    Kalau sekitar rumah nie, mau Rawlins menyinggah sebab nak membeli biskut raya tu semua.
    Tapi maybe tak sampai raya le sebab dah makan awal2 nie haha

    ReplyDelete
  7. wow...its variety choice of promotion on going for this Hari Raya . The location was a bit far from my side , i know the promotion now . will share to my family to visit too .

    ReplyDelete
  8. Dah 2 3 kali jugak pernah datang ke sini. Saya suka dekat sini sebab orang tak sesak sangat. Nak santai santai dengan family sesuai sangat

    ReplyDelete
  9. Menariknya apa yg ada kat Klang Prade. Nasib baik jauh nun sana... Kalau dekst dah ku borong apa yg ada dlm econsave tu. Buka puasa banyak pilihan restaurant yang ada. Beruntung orang Klang

    ReplyDelete
  10. Memang best shopping tempat-tempat murah macam ni, boleh beli macam-macam. Tapi tu lah..masalahnya jauh le pulak nak ke sana, nak tempuh Faderal Highway dari rumah sis ni memang bercinta jem dia

    ReplyDelete
  11. Menarik juga yaa Klang Parade. Tak permah pergi sana sebab jauh dari rumah. Tapi kalau ada hal nak ke Klang, boleh laa kot singgah nanti.

    ReplyDelete
  12. Wah dapat set mangkuk kalau berbelanja kat Klang Parade. Best juga tu. Econsave tu memang pilihan kalau nak shopping barang dapur.

    ReplyDelete
  13. Kalau shopping murah mirah ni memang saya suka. Banyak kita boleh grab. Tapi juahlah pulak nak oergi shopping. Saya sendiri tak oernah sampai kat Klang Parade. Kalau dekat saya terjah dah.

    ReplyDelete
  14. wah ada macam-macam dekat klang parade..lama dah tak singgah sana..hahaa..dulu port lepak zaman muda remaja..hahaa..murah tu la yang penting..kene kawal perbelanjaan sekarang..tak boleh boros

    ReplyDelete
  15. Macamam macam promosi dalam satu mall. Senang nak bershopping.

    ReplyDelete
  16. Klang Parade memang menjadi pujaan orang klang, macam-macam ada dalam tu. Kalau weekend selalu sesak dengan orang, tempat ni best kalau shopping weekdays, tenang je beli barang hehe

    ReplyDelete
  17. tak pernah shopping kat sini.walaupun sebelah shah alam je dan agak dekat dgn rumah...insyaallah nak cuba try pegi next week

    ReplyDelete
  18. Eh lokasi klang parade kat mana ye? Emi macam tak tahu pulak kewujudan klang parade ni. Tak pernah pergi. Maybe jauh dari kawasan emi duduk kot.

    ReplyDelete
  19. Sekali sekala i pergi ke Klang Parade juga sebab my aunty stay dekat sana. I like their restaurants and food court la.

    ReplyDelete
  20. wah.. ada promosi kat klang parade ye.. time-time gini la mereka yang suka shopping patut grab peluang beli dengan harga diskaun kan..

    ReplyDelete
  21. Memang seronok shopping kat Klang Parade sbb kak pernah shopping kat sana dan byk pilihan

    ReplyDelete
  22. Bila ke Klang Parade, rasa macam masuk dunia lain. Sebab kawasan luar disini padat. So, bila masuk mall, memang best. Tak sangka Ayda Jebat akan datang! Mesti best giler!

    ReplyDelete
  23. Nampaknya Klang Parade ini macam-macam pun ada kan. Makan pun banyak pilihan yang terdapat kat sana kan? Lain kali kena pergi sana lar. :)

    ReplyDelete
  24. Wowww !Harini ramai artis datang Klang Parade la. Syoknya. Honestly onie cakap, dulu Klang Parade tak best langsung. Lani dah banyak penambahbaikan yang dibuat oleh Klang Parade. Bagusnya la. Lama gak tak ke Klang Parade ni

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.