Raikan Ramadhan Dengan Penuh Ceria di WCT Malls

I'm so excited! Fuhhh, pertama kali jumpa SpongeBob Squarepants dan Patrick di Paradigm Mall Petaling Jaya. Memang terus ajak bergambar sama. Oh ya! Korang bukan hanya di Paradigm Mall PJ sahaja bahkan semua kompleks membeli belah dibawah WCT Malls seperti Paradigm Mall JB dan gateaway@klia2 juga akan diserikan dnegan kehadiran dua karektor animasi yang menjadi kesukaan ramai ini.

Bertemakan "Seronoknya Raya" pengunjung WCT Malls akan dapat saksikan sendiri betapa cantiknya dekorasi yang mempertangahkan dunia SpongeBob dan rakan-rakannya. Kita akan dapat lihat belon gergasi SpongeBob yang sangat besar, koleksi patung edisi terhad, jualan cenderahati dan banyak lagi yang menarik.


Dan saya sempat menghadiri pelancaran "Seronoknya Raya" di WCT Malls yang telah diadakan di Paradigm Mall PJ. Kemeriahan dengan persembahan tarian klasik melayu memang benar-benar menghiburkan. Apatah lagi persembahan ini seolah berada didalam suasana perkampungan SpongeBob :-) , memang nampak sangat unik dan cantik.

Selain itu turut diundang anak-anak dari rumah yatim bagi menerima sumbangan dalam bentuk duit raya dan cenderajati SpongeBob. Memang jelas kelihatan anak-anak kecil yang dirai begitu teruja, biarpun serba kekurangan namun raya yang bakai dirai teriasa kemeriahannya.

Dan sebenarnya bukan itu sahaja, WCT Malls turut merancang beberapa inisiatif program amal  sebagai tanggungjawab sosial kepada masyarakat setempat yang memerlukan bantuan terutama dalam memperbaiki kehidupan mereka.


Paradigm Mall PJ telah merancangkan dua program amal iaitu #SeronoknyaMenolong dan Denim Donation Drive.


Program #SeronoknyaMenolong iaitu "A library of Hope" yang mana para pengunjung Mall PJ boleh memberi sumbangan buku-buku baru mahupun terpakai seperti buku cerita, buku teks dan sebagainya dalam apa jua bahasa bagi kegunaan pelajar sekolah rendah dan menengah. Semua sumbangan buku-buku ini boleh diletakkan di Tingkat CC bermula daripada 10 Mei 2019 sehingga 9 Jun 2019. Ke semua buku yang berjaya dikumpulkan akan diserahkan kepada Rumah Anak Yatim Sunagi Buaya Banting.

Manakan Denim Donation Drive adalah salah satu program bagi membantu ibu-ibu tunggal dengan menyediakan peluang pendapatan dan kemahiran hidup seperti menjahit kepada mereka. Di mana pengunjung yang memilik denim yang terpakai dan tida mahu digunakan lagi bolehlah sumbangkan kepada Paradigm Mall PJ bagi membolehkan pihak WCT Malls memberikan kepada golongan ini untuk dijadikan sebagai produk kraftangan yang unik. Ke semua jeans yang hendak disumbangkan boleh dihantar terus ke Paradigm Mall PJ di Tingkat CC bermula daripada 10 Mei 2019 sehingga 9 Jun 2019.

Untuk pengunjung Paradigm JB korang berpeluang menyaksikan belon SpongeBob Squarepants terbesar dengan ketinggian 11 meter dan selebar 6 meter. Nah! Untuk itu Paradigm Mall JB turut merai kejayaan Malaysian Book of Records bagi belon karektor terbesar di Malaysia. Syabas diucapkan. Selain itu terdapat juga 20 patung SpongeBob Squarepants yang bersaiz sebenar di sekitar WCT Malls yang mana kita boleh berselfie/bergambar dengan patung animasi ini.

Jom ke WCT Malls, untuk berbuka dan shopping raya. terdapat banyak aktiviti "Seronoknya Raya: ada disediakan untuk pengunjung semua :-)

Antara goodies yang boleh ditebus setelah berbelanja di Paradigm Mall PJ! Menarik dan comel :-)



Jom jumpa SpongeBob Squarepants dan rakan-rakan!
Raikan Ramadhan Dengan Penuh Ceria di WCT Malls Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 24, 2019 Rating: 5

12 comments:

  1. alahai comelnya patrik dengan spongebob pakai baju melayu..tentu kanak2 teruja tengok depa dua ni kan..meriah event..sama2 memberi sumbangan pada anak2 yatim is a good charity

    ReplyDelete
  2. Comelnya sampul gambar spongebob tu!! nak jugak, hahah. Emi kalau sampul cantik macam ni, mesti nanti sayang nak bagi kat budak2. Yela, takut dorang buang je nanti.

    ReplyDelete
  3. Comelnya spongebob dengan patrick! Bagus la dorang buat kempen macam ni. Boleh bag buku2 sekolah lama yang tak pakai tu. Tapi kalau beli buku baru and bg pun boleh jugak kan?

    ReplyDelete
  4. Luculah bila Sponsbob dan Patrick pakai baju melayu tu mana mereka tahu ada jual kat negara mereka ker wakakaka tapi ok budak-budak suka lah watak macam ni kita pun suka hehehe nak pergi sana lah...

    ReplyDelete
  5. Sis yang dah tuo2 ni pun suka spongebob, apatah lagi kanak2, sure le depa happy dapat tgok watak ni depan mata. Bagus kempen macam ni..terhibur juga anak2 tersebut

    ReplyDelete
  6. spongebob dengan patrick ni bersahabat lagi sampai sekarang ye.. hehehe.. eh.. macam selalu tengok citer kartun ni je yea.. hahaha.. memang pun.. kelakar

    ReplyDelete
  7. Wahh... Terasa kemeriahan Raya! Spongebob tu menarik perhatian anak-anak ni. Depa ni pantang nampak hok kuning kata spongebob. Haha
    Comel lak spongebob berbaju melayu..

    ReplyDelete
  8. comelnya patrick dengan spongebob pakai baju raya! Tak terbayang kalau diorang join menari lagu zapin atas stage tu. Tak pernah pulak shopping baju raya dekat Paradigm, boleh terjah nanti ni

    ReplyDelete
  9. Pemilihan kartun bertepatan dengan program ia sangat bersesuaian dengan kanak-kanak. Semoga mereka gembira..

    ReplyDelete
  10. Comelnya semua watak-watak kartun kat situ.
    Kalau my nieces @ nephews ada nie, mestinya mereka akan bahagia menari-nari - maybe ada yang taknak balik.
    Bagus inisiatif meraikan yang tidak berkemampuan sebegini.
    Rawlins suka!

    ReplyDelete
  11. Anak eiza Hud, suka tengok cite ni setiap petang kat tv. Suka sangat dia dengan dua watak kartun tersebut. Ni kalau dia dapat jumpa depan mata, entah apa reaksi dia.

    ReplyDelete
  12. What a fun event, brought my kids over this weekend and they had fun meeting with SpongeBob and Patrick.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.