Surat Terbuka Kepada Masyarakat Malaysia Mengenai Kehebatan Susu Fernleaf Yang Lebih 100%Mmmmm Kebaikan

Kehadapan seluruh masyarakat Malaysia yang disayangi,

Salam perkenalan buat semua. Nama saya Ayu, seorang ibu kepada 7 anak yang comel di matanya sendiri dan juga suri-rumah sepenuh masa (buat masa ini, heheh). Sepertimana yang korang sedia maklum, peranan dan tanggungjawab seorang ibu sememangnya besar. 

Goodness feeds Greatness, yeahh!

Selain mendidik dan menjaga, memberikan yang terbaik juga adalah antara perkara yang sentiasa dititik beratkan dalam kehidupan seharian. Ini terutama dalam menyediakan pemakanan yang berkhasiat dan seimbang buat anak. Dan setiap hari saya pasti akan membekalkan susu UHT sebagai keperluan kalsium yang diperlukan dalam tumbesaran mereka. Ini kerana susu sangat mudah diserap ke dalam badan dan ianya juga mengandungi nutrien penting sepeti kandungan protein yang tinggi, vitamin A dan vitamin D. "Memang banyak jenis produk susu fernleaf yang dijual. Kalau nak tahu produk mana yang sesuai untuk anda, baca tips terbaik memilih oleh IBUSYURGA.."



Kenalkan anak saya dari kiri - Ameer, Akid, Yara, Anaqi, Amani, Afiq dan Yana

Kenapa saya suka bekalkan anak dengan susu UHT (Ultra High Temperature) ? Antara sebabnya kerana susu UHT adalah pilihan terbaik sebagai penggantian kepada susu ibu khas buat anak yang berumur 2 tahun ke atas. Lagipun UHT ini telah dihasilkan melalui kaedah teknologi pemprosesan makanan dengan cara pensterilan bagi mematikan bakteria serta kuman patogen tanpa merosakkan mahupun mengurangkan kandungan gizi di dalam susu. Proses ini menjadikan kenapa susu UHT dapat disimpan selama 6 bulan tanpa memberi kesan  terhadap rasa dan aroma susu tersebut.

Peminat No. 1 susu Fernleaf!

Dan untuk pengetahuan korang, susu UHT Fernleaf sentiasa menjadi pilihan saya untuk keluarga. Tiada alasan yang paling terbaik selain daripada rasa susu Fernleaf itu secara hakikinya memang sedap sekali....

Wahai masyarakat Malaysia sekalian,



Tahukah Anda?| Seekor lembu 🐄 boleh mengeluarkan susu untuk tempoh kira-kira 10 tahun daripada hayatnya.


Adakah korang menyedari bahawa susu  Fernleaf ini adalah hasil perahan 100% susu dari lembu-lembu di New Zealand.  Dan New Zealand merupakan negara pengeluar hasil tenusu terkemuka di dunia malah pengeksportan hasil tenusunya sudah bermula sejak tahun 1846. Menariknya tentang lembu di New Zealand ini ialah mereka dibiarkan hidup bebas di ladang yang mempunyai padang rumput segar yang cukup luas. Lembu-lembu ini akan diberikan 90% kebebasan masa untuk meragut rumput segar bila-bila masa sahaja.  Tidak hairanlah susu lembu tenusu dari New Zealand ini kaya dengan vitamin D berbanding dengan lembu tenusu yang terkurung dalam kandang.

Gambar sumber dari Google

Saya sendiri akan berasa begitu tenang jika dapat berada di padang rumput menghijau seperti gambar di atas. Ianya begitu indah, apatah lagi dunia kehijauan itu sendiri mampu me­nyajikan kepuasan, terapi diri dan begitu memberi ketenangan. Nah! Tidak hairanlah lembu juga akan berperasaan begitu - dapat meragut rumput segar dengan tenang sekali.
Tahukah Anda?| Seekor lembu 🐄 mampu menyumbang 200 000 gelas susu sepanjang hayat mereka


Rentetan dengan faktor cuaca di New Zealand yang tidak begitu ekstrem sekaligus tidak hairanlah mengapa padang ragut disini cukup terbaik terutama dalam pembiakan lembu-lembu berkualiti. Perlu diingatkan juga susu lembu adalah dihasilkan secara semulajadi dan tiada penggalak susu (suntikan dsbnya) digunakan ya! Ouchhh gitewww. 


Gambar sumber dari Google

Menurut informasi mengenai bumi New Zealand yang saya perolehi dari carian internet. Pada waktu musim sejuk,suhu adalah didalam sekitar 12 darjah Celsius. Manakala pada musim panas pula merekodkan suhu sekitar 24 darjah Celsius. Sememangnya tidak dinafikan kesegaran rumput itu sangat bergantung kepada suhu tanah. Suhu paling sesuai untuk menghasilkan rumput yang baik seharusnya melebihi 10 darjah Celsius. Manakala suhu paling rendah untuk pertumbuhan rumput yang sesuai sekitar 10 hingga 15 darjah Celsius.* sumber informasi dari wikipedia 

Tetap unggul menjuarai carta peminat no.1 susu Fernleaf didalam keluarga

Secara ringkasnya, semua sedia maklum bahawa susu Fernleaf adalah hasil keluaran daripada jenama Fonterra, Dan jenama Fonterra  merupakan pengeksport tenusu terkemuka di dunia. Ianya juga melibatkan  lebih kurang 10500 keluarga penternak di New Zealand sejak lebih 100 tahun lalu.* sumber informasi dari catatan New Zealand di internet.

Dengan pengalaman lebih 140 tahun susu Fernleaf UHT dari Fonterra ini sentiasa unggul memberikan kualiti yang terbaik. Saya juga difahamkan di setiap peringkat proses  pengeluaran susu iaitu dari peringkat awal sehingga kepada pengedaran pengguna (masyarakat) kualitinya sentiasa dipantau mengikut SOP yang digariskan.
Dapatkan susu UHT Fernleaf untuk diri sendiri dan keluarga dan jadikan 100% Mmmmm kebaikan tenusu dari New Zealand sebagai pilihan susu keluarga korang juga tau. Sampai di sini sahaja coretan saya, moga apa yang saya kongsikan akan dapat memberi input dan manfaat pada korang semua.
Fonterra menjanjikan "Manfaat Terjamin"
Akhir kata,
Pen merah pen biru, 
Susu Fernleaf sentiasa dihatiku :-)

Sekian, terima kasih.

Sentiasa memberikan terbaik buat keluarga;

(AYU RAFIKAH MOHD AMIN)
Surat Terbuka Kepada Masyarakat Malaysia Mengenai Kehebatan Susu Fernleaf Yang Lebih 100%Mmmmm Kebaikan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 11, 2018 Rating: 5

20 comments:

  1. Wah..siap ada surat terbuka lagi ni...SA doakan Ayu menang dan boleh pergi NZ..hehehe...SA tak sempat2 nak buat lagi memandangkan sibuk dengan kerja...Susu Fernleaf memang all time fav SA dan anak dara..

    ReplyDelete
  2. New Zealand ni memang lembunya nampak sihat2 kan...dan semestinya susu juga mesti menyihatkan sebab lembu2 ni meragut rumput yang luas terbentang kat New Zealand tu...

    ReplyDelete
  3. it's yummy.. my kids love to drink fernleaf milk... be it chocolate or full cream.. either flavours also nice..

    ReplyDelete
  4. Kalau pergi melawat Ke Baitus Solehah memang saya selalu bawakan susu Fernleaf yang jenis full cream kerana kandungan nutrisinya sesuai dan bagus untuk ibu mengandung.Yang penting lagi murah dan mempunyai khasiat setanding dengan susu ibu hamil berjenama.

    ReplyDelete
  5. malas aku nak balas surat ko ni, aku reply kat sini jelah ek. anak sedara aku pun peminat no 1 susu fernleaf. asyik duk paksa emak dia pi beli je hahh setiap hari. kalau besar tak sama saiz cam mr big tak tau lah aku kan hahahha

    ReplyDelete
  6. best best..ni kalau tulis surat ni atas kertas, tabur bedak sket then hantar ke ibu-ibu lain mesti lagi best..hehe

    ReplyDelete
  7. The spectacle straw looks so cute. My son loves to drink Fernleaf Milk and hope to get the straw soon.

    ReplyDelete
  8. Great sharing of the milk, sounds really healthy and nutritious, can't wait to try this out for my daughter, think she'll like it.

    ReplyDelete
  9. Sama.. anak2 AM bukan main lagi sukakan susu fernleaf nie.. siap request nak minum waktu pagi dan malam sebelum tido.. AM ikutkan je sbb bagus utk kesihatan dan padat dgn nutrisi utk pembesaran anak2 AM.. benda baik kena tunaikan..

    ReplyDelete
  10. Susu UHT nih Abby banyak.baca reviewx teman teman di Malaysia. Kata mereka bagus. Di postingan ini juga begitu. Wah.. recomended nih buat yang lain sebab bagus untuk.kesehatan anak.

    ReplyDelete
  11. Ramainya anak kak ayuuu hrhehe.Bagus kak ayu beri susu yg tbaik utk anak.Jenama fernleaf sendiri pun memang dah lama berada dlm industri kita.

    ReplyDelete
  12. Uittt ada surat terbuka ekk..nasib baik bukan surat berantai..:D.
    Memang susu Fernleaf berkhasiat dan terbaik untuk seisi keluarga, rasa dia pun sedap 100% Mmmmm

    ReplyDelete
  13. wah siap bersurat lagi, apa pun hari tu I dah minum susu Fernleaf ni memang sedap terutamanya yang fuull cream.. yang coklat pula anak I habiskan, sekarang I dah tak perlu risau tentang pengambilan susu lain... sebab memang dalam proses nak wean off anak kedua... jadi nak praktikkan dia dengan susu fernleaf kalau sebolehnya la... hehehe

    ReplyDelete
  14. Wah hebatlah entry ini siap but surat tetapi informative sngat. Banyak info menaeik mengenai susu Fernleaf. Susu jenama Yang sukdah dikenali ramai Dan menjadi pilihan Lia juga.

    ReplyDelete
  15. Bagi saya kak Ayu memang supermom. Bukan senang tu nak jaga dan membesarkan 7 orang anak. Tapi pilihan kak ayu dengan mengambil susu fernleaf sebagai susu pilihan keluarga memang pilihan yang bijak sebab selain dari sedap, susu ni banyak khasiatnya..terbaekkk laa

    ReplyDelete
  16. Have been driking fernleaf ever eince i was a child and now they uavte come up with uht milk. Reminisi g my chilhood memories

    ReplyDelete
  17. milk based drink memang kegemaran anak-anak aida, terutama kak Nurin.
    sihat.
    berkhasiat.
    sedap. ni yg utama la.
    fernleaf pun otai brand kat malaysia, kan. so trusted lah.
    aida usually beli full cream milk bukan setakat utk minum gitu aje.
    utk buat sos pasta - bolognese & carbonara. then, utk tambah skit time uli doh roti.

    ReplyDelete
  18. Liez suka minum susu sebab mengenyangkan. Boleh lupa nak makan.. klah susu coklat anak-anak liez mmg suka.. fernleaf mmg antara susu yg liez suka beli sbb anak-anak kata sedap.. sebba susu segar dan rasa enak

    ReplyDelete
  19. siap ada surat lagi..warkah seorang ibu 7 anak..salute sangat..memang bukan mudah nak jadi seorang ibu, nak kena jaga pemakanan mereka. Susu Feranleaf memang terbaik, susu yang berkualiti.

    ReplyDelete
  20. Memang best kak susu fernleaf ni..paling min suka ialah yg coklat haha..lgpun fernleaf ni memang trusted brand sejak zaman kecik2 dulu dah minum fernleaf ni

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.