dk Impian @ Damansara West Kediaman Di Kota Memenuhi Citarasa Anak Muda

Orang kata pelaburan dengan membeli rumah sebagai aset adalah salah satu langkah jangka masa panjang yang sangat bijak. Ini kerana memiliki kediaman bukan hanya dianggap sebagai keperluan asas bahkan kita juga boleh jadikan pelaburan untuk mendapat kewangan secara konsisten melalui pemberian sewaan. Penting untuk kita cari aset yang positive cash flownya. Duit sewa lebih dari bayaran ansuran home financing tiap bulan."

Saya telah berkunjung ke dk Impian Sales Gallery baru-baru ini bagi melihat sendiri rumah dibawah projek mereka. Kebetulannya kawan saya ada mengesyorkan pemaju ini memandangkan kreadibilitinya sebagai pemaju hartanah di Malaysia cukup popular melalui pencapaian yang pernah diperolehi.

Sebenarnya, saya mencari-cari lokasi hartanah di kawasan yang mempunyai kemudahan aksessebiliti. Memandangkan target saya untuk mendapatkan hartanah bagi tujuan untuk disewakan sebagai pendapatan sampingan. Jadi lokasi yang dipilih perlulah yang menjadi tumpuan bakal penyewa yang inginkan kemudahan pengangkutan awam,lengkap dengan fasiliti, berdekatan dengan pusat pendidikan seperti kolej, pejabat dan sebgainya.

Dan saya telah memilih dk Impian di Damansara West. 

Rumah yang dibina di bawah Akta Hakmilik Strata ini bukan hanya menawarkan rekaan dalaman yang cukup menarik, bahkan jika dilihat kepada susun atur bangunannya cukup sempurna. Contohnya terdapat tempat beriadah/beristirehat di kawasan rata di atas bumbung paling atas. Tidak dinafikan ianya agak unik dan antara port yang pasti menjadi tarikan. Terdapat juga kawasan kolam mandi yang terletak di bahagian tengah mengelilingi blok-blok bangunan dk Impian.

Antara ciri lain yang menarik untuk rumah di dk Impian ini ialah ianya mempunyai 2 kunci utama di bawah satu unit rumah. Terutama bagi mereka yang ingin menyewakan bilik, pasti tidak akan ada masalah privasi. Di mana penghuni-penghuni rumah tersebut akan memasuki rumah mereka dengan menggunakan 2 pintu yang berlainan. Yang bestnya pemaju juga ada menawarkan pemasangan "build-in"  kabinet seperti katil, sofa dan rak pemyimpanan (rak buku)

Jadi sekiranya, jika kita ingin sewakan bilik dari rumah yang kita diami di sini. Tidak akan ada masalah 'tidak ada privasi' yang sering diutarakan oleh penyewa. Terdapat banyak jenis rekaan susun atur ditawarkan. Ianya bergantung kepada saiz pembukaan lantai pada unit yang ditawarkan.

Antaranya adalah seperti:-

Agak kecil jika dibandingkan dengan siri yang lain. Untuk anak-anak yang bujang pasti menyukai rekaan 'simple' seperti ini.


Katil yang boleh dilipat menjadi sofa :-)

Dapur

Sofa di ruang tamu

Rumah yang sederhana besar.

Dapur dan ruang belajar


Rak buku

Tandas, agak luas juga

Yang ini keluasannya agak luas dan sesuai untuk mereka yang sudah berkeluarga.

Tandas..

Katil di bahagian bilik utama

Kelihatan ruang dapur, ruang rehat dan bilik air. Lebih cantik dan luas.

Harga adalah bermula daripada RM320,000, pada pengamatan saya ianya cukup berbaloi jika kita melihat kepada rekaan rumah, fasiliti dan kemudahan yang diberikan.

Untuk pembelian, booking dan pertanyaan lebih lanjut. Boleh hubungi :-
017-2002322
017-2006662

Boleh kunjungi showroom di:-
Pantai Berkat Sdn Bhd
No 25 Jalan Uranus AG U5/AG,
Bandar Pinggiran Subang
Seksyen U5
40150 Shah Alam, Selangor

Atau layari laman web www.dkimpian.com.my

psst: Nak ke lokasi dk Impian Sales Gallery, waze atau google maps sahaja lokasi yang hendak dituju tau!
dk Impian @ Damansara West Kediaman Di Kota Memenuhi Citarasa Anak Muda Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 05, 2018 Rating: 5

14 comments:

  1. Rumah macam ni rasanya lebih sesuai untuk keluarga kecil kan. Kalau keluarga besar, mak aih sendat ni. Layout dia nampak lebih kurang macam layout rumah saya sekarang ni. Pelik tapi selesa

    ReplyDelete
  2. rumah macam ni sesuai untuk bujang atau keluarga kecil.untuk dijadikan sebagai homestay pun sesuai tapi untuk bilangan pax yang sedikit sahaja.tapi dari segi harga berbaloi2.

    ReplyDelete
  3. Lebih baik beli rumah daripada beli kereta kan. Sebab rumah makin lama makin naik. Untuk orang bujang, yang beru berkahwin dan anak keluarga kecil boleh lah ni.

    ReplyDelete
  4. menarik kawasan dalam rumah ni..rumah kecik boleh dibuat sewa..bagusla kalau ada aset rumah ni untuk jangka panjang..

    ReplyDelete
  5. Sesuai bg sesiapa nk rumah cmni terutama yg hidup bujang atau dlm bilangan yg kecil keluarganya.. Dan plg best dia dh pakai jnis katil boleh dijadi meja mkn or sofa... Menjimatkan ruang sungguh...

    ReplyDelete
  6. Design rumah simple. Jadi sesuai sangat la untuk pasangan yang baru kahwin dan keluarga kecil. Paling menarik ada dua kunci utama. Jadi kalau rumah tu kita ada buat sewa bilik penyewa boleh guna kunci lagi satu. Memang tak kacau privasi owner. Best jugak tu.

    ReplyDelete
  7. konsep rumah yg mempunyai 2 kunci utama di bawah satu unit rumah tapi bilik berlainan memang menarik minat AM.. Terutamanya sofa yg leh jadi katil nie.. jimat ruang & unik bebenor!!

    ReplyDelete
  8. Simple dan cantik! Konsep macam ni memang patut diperkenalkan dulu. Kos pun tak boleh mahal sgt so mmg kena dgn mereka yang bujang dan baru kahwi
    .

    ReplyDelete
  9. Nampak simple dan teratur je. Sesuai sangat untuk Rawlins nak simple-simple nie. Hehe. Tersedak kejap bila tengok harganya.

    ReplyDelete
  10. First time jumpa konsep rumah sebegini. Sesuai utk mereka yg bujang dan memerlukan privasi. Tp kalau yg dh berkeluarga ansk ramai tu, mungkin agak x sesuai. Anyway, suka tengok plan2 yg diilhamkan si DK Impian nie

    ReplyDelete
  11. Suka betul la AS tengok semua perabot built-in dia. ��
    Memang nampak moden dan jimat ruang. Kalau tempah macam ni untuk satu rumah ni mau dekat 100K juga hangus ni

    ReplyDelete
  12. Kalau ada duit lbh bolehlah grab umah cam ni utk investment..kalau nak duduk rasanya sis lbh prefer umah bawah sb fobia sikit gan lift ni..hehehe.

    ReplyDelete
  13. Rumah mcm ni sesuai dengan konsep minimalist...tak leh byk2 brg..nnt serabutz

    ReplyDelete
  14. Menarik dan simple betul harga sangat berpatutan. Untuk orang bujang senang betul lagi best. Boleh grab untukinvestment juga. Simpanbuat hartanah. Atau sewakan betul tak?

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.