Tasneem Naturel Remedi Semulajadi Yang Perlu Ada Setiap Rumah

Sebagai ibu yang mempunyai anak kecil, saya sentiasa memastikan yang terbaik dan selamat sahaja untuk penggunaan seharian si manja. Ini memandangkan di pasaran hari ini terdapat begitu banyak produk bayi yang ditawarkan. Pengetahuan tentang produk secara terperici untuk kegunaan anak setiap hari tidak boleh dipandang mudah.

Jadi apabila baru-baru ini, dengan keadaan cuaca yang tidak menentu bertambah lagi masalah ramainya anak-anak kecil di pusat jagaan menghadapi penyakit batuk dan selsema. Dan anak saya antara yang juga tidak bernasib baik turut dijangkiti dengan penyakit demam dan selsema juga. Selain daripada menerima rawatan dari doktor, saya juga perlu mencari alternatif lain bagi memastikan anak saya cepat sembuh dan mampu lebih memberikan keselesaan.

Diperkenalkan dengan produk TASNEEM NATUREL yang dihasilkan dari ramuan semulajadi (tiada paraben dan bahan kimia) menarik minat saya untuk mencubanya. Lebih menarik produk ini didatangkan 4 varian iaitu CF Rub, Tummy Time, Sleep Time dan Calm Time. Setiap satu balm TASNEEM NATUREL ini mempunyai kelebihannya yang tersendiri dan ianya sesuai digunakan mengikut keperluan dan permasalahan yang dihadapi.


1. CF Rub
- Bantu kurangkan selesema
- Dapat cairkan kahak
- Boleh mengurangkan suhu ketika demam

Saya menggunakan balm CF Rub ini di bahagian depan dan belakang, serta menyapu sedikit dengan lembut di kawasan tengkuk. Bayi seperti Yara, beliau belum pandai untuk membuang hingusan ataupun kahaknya sendiri. Dengan bantuan balm ini, saya dapati nafasnya tidak lagi kuat berbunyi (seperti penuh kahak) dan semakin hari progress kesihatannya semakin baik. Dan saya terus menggunakan balm sehingga Yara benar-benar sihat.

2. Tummy Time
- Membuang angin dalam perut
- Bantu melegakan perut sebu
- Dapat melegakan kembung perut

Bayi adalah yang sangat mudak menghadapi masalah kembung perut. Apabila mereka mengalami masalah ini, kita dapati bayi kita akan sentiasa meragam. Penggunaan balm ini dengan hanya menyapu sedikit di kawasan perut dalam membantu bayi kita mengeluarkan angin dari badannya secara semulajadi. Paling penting ianya tidak panas dan tidak akan mendatangkan rasa pedih atau sakit kepada bayi.

3. Sleep Time
- Bantu anak tidur lena
- Bantu anak supaya mudah tidur
- Bantu anak mendapat kualiti tidur dan bangun dalam mood ceria

Balm ini penggunannya boleh diamalkan setiap hari. Selain daripada baunya cukup 'calming',  ianya juga benar-benar dapat memberi keselesaan kepada penggunanya. Untuk produk ini, bukan sahaja bayi saya iaitu Yara menggunakannya bahkan kami sekeluarga turut berkongsi menggunakannya setiap kali sebelum tidur. Ini terutama saya yang agak sukar melelapkan mata, disebabkan stress kerja seharian tapi setelah menggunakan Balm Sleep Time dari TASNEEM NATUREL saya mudah melelapkan mata dan tidur juga menjadi lebih lena.


4. Calm Time
- Memberikan keselesaan
- Mengurangkan tekanan
- Mengurangkan keletihan
- Bantu anak lebih tenang

Saya juga sukakan produk ini. Yang mana saya menggunakannya kepada anak saya Akid dan Afiq yang bersekolah rendah. Kedua anak lelaki saya ini memang aktif. Kadang-kala apabila terlalu banyak aktiviti yang dilakukan setiap hari menyebabkan mereka penat dan mudah stress (marah-marah, merajuk dan sebagainya). Jadi setiap kali selepas mereka membersihkan diri, saya akan menyapu sedikit dibahagian belakang telinga dan tengkuk belakang. Kadang-kadang saya juga menyapu sedikit di bahagian bahu agar dapat melegakan rasa sengal-sengal di bahagian belakang.


Antara Kelebihan Balm Tasneem Naturel 😍 seperti :-


Ianya didatangkan didalam pek yang kecil dan sangat praktikal untuk dibawa ke mana sahaja. Dari segi 'hygiene' pun terpelihara sebab ianya tertutup dengan kemas penutup khas di atas botol balm tersebut. Harga yang ditawarkan memang berpatutan dan mampu milik iaitu :-

1 balm RM49
2 balm RM88 
3 balm RM125
Satu set RM157 

Postage: RM8 (SM) / RM12 (SS)

Aromanya cukup menenangkan dan agak wangi. Paling penting ianya tidak mendatangkan iritasi pada kulit, menyebabkan kepedihan dan sebagainya.

Untuk urusan pembelian 📲, boleh dapatkan di agen-agen berdaftar yg ada di seluruh Malaysia termasuk beberapa negara jiran seperti Brunei, Thailand, Singapura, Myanmar, Korea dan Jepun.

Ataupun secara terus dari HQ Tasneem Naturel, seperti info yang tertera dibawah:-

TASNEEM NATUREL NETWORK
15-1, JALAN PUTRA KAJANG 2, TAMAN PUTRA KAJANG,
43000 KAJANG, SELANGOR

HOTLINE: 011-20964665 (ORDER) , 010-8453469 (DAFTAR AGEN & STOKIS) 
Instagram : TASNEEM NATUREL (OFFICIAL HQ)
Facebook : TASNEEM NATUREL HQ



Bila adik selesa pasti beliau ceria,
Hanya sapukan balm TASNEEM NATUREL itulah rahsianya 😁

Tasneem Naturel Remedi Semulajadi Yang Perlu Ada Setiap Rumah Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 20, 2017 Rating: 5

8 comments:

  1. suka guna sleep time tido malam lena..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah ! kitorg sekeluarga pun dah jatuh cinta dengan TASNEEM NATUREL ni :) :)

    ReplyDelete
  3. Rose suka betul sleep time! Bau dia pun best.

    ReplyDelete
  4. Kita pun tak risau sebab bukan produk makan... sapu je... dari bahan semula jadi pula tu...

    ReplyDelete
  5. Shad suka sangat dengan Tummy Time. Bagus balm ni, untuk baby dan semua golongan umur boleh guna.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.