Ameer Begitu Teruja Bila Saya Hadiahkan Produk Arayyan Kids

Ameer adalah antara anak yang agak rapat dengan saya. Seorang yang aktif dan pandai mengambil hati. Kadang-kadang biarpun perkara kebaikan yang dilakukan itu dilihat kecil di mata orang lain namun bagi saya ianya cukup bermakna dan berharga. Contohnya baru-baru ini saya meluahkan tentang sikap anak-anak yang tidak suka menyusun kembali kasut dan selipar yang dipakai di atas rak kasut. Dan 'suprisingly' Ameer memahami tentang keluhan saya, dan siapa sangka sejak hari itu beliau selalu membantu saya menyusun kasut dan selipar diatas rak tanpa disuruh.

Melihat kepada sikap Ameer yang menyejukkan hati, saya telah menghadiahkan beliau produk Arayyan Kids. Sebenarnya walaupun produk ini istimewa buat Ameer, namun saya juga meminta Ameer untuk berkongsi dengan adik-beradik yang lain. Dan Ameer bersetuju tanpa sebarang bantahan!
Dalam usianya yang baru 3 tahun, saya perlu pastikan setiap pemakanan yang diambil Ameer setiap hari perlulah seimbang dan berkhasiat. Selain itu, saya juga memberi makanan tambahan bagi menyokong tumbesaran dan perkembangan minda. Jadi saya telah memilih Arayyan Kids Dengan Susu Kambing :-)


Ameer memang sangat sukakan rasa tablet Arayyan Kids Dengan Susu Kambing ini kerana rasanya memang sedap. Selain daripada dapat memberi  kelebihan yang optimum, makanan tambahan ini juga dapat menguatkan otak dan minda kanak-kanak supaya lebih cergas dan cerdas.

Saya difahamkan Arayaan Kids Dengan Susu Kambing ini diformulasi daripada buah-buahan asli terpilih, antaranya seperti buah Delima, Susu Kambing, Kurma, Kismis, Berries, Apricot, Gingko Biloba, DHA, Pennywort, Zaitun yang sesuai bagi perkembangan minda kanak-kanak. Selain itu khasiat tablet ini dapat meningkatkan imunisasi tubuh badan kanak-kanak daripada mudah menghidapi penyakit.

Dan sebenarnya tablet ini bukan sahaja digemari oleh Ameer bahkan saya dan keluarga juga menggemari sama. Ini kerana ianya mempunyai perisa 100% buah delima (pomegranate) dan rasa susu kambing.  Dengan segala khasiat yang ada dalam tablet ini sebenarnya sangat membantu anak-anak saya untuk lebih fokus dalam pelajaran mereka dan menambah imunisasi dalam badan.

Saya juga menghadiahkan Ameer dengan Kiddy Kit Edu Play Set dari Arayyan Kids iaitu  produk pembelajaran awal kanak-kanak yang direka khas dalam bentuk bilingual iaitu Bahasa Melayu dan English. Bukan main terujanya Ameer bila dihadiahkan set pembelajaran yang memang antara kegemarannya.



Set produk ini sebenarnya telah menerima pengiktirafan Malindo International Best Entrepreneur Award 2017 dan ianya bukanlah set pembelajaran biasa yang biasa ada di pasaran. Kiddy Kit Edu Play Set menawarkan aktiviti-aktiviti yang menggunakan konsep 3M iaitu Membaca, Menulis dan
Mewarna. Ianya juga dilengkapi 16 item termasuk buku, cakera padat (CD), alatulis, krayon, pensel
warna, set mini puzzle dan macam-macam lagi.

Dengan alat tulis yang menggunakan karektor yang cukup dikenali kanak-kanak seperti The Cars memang mampu menarik minat kanak-kanak untuk belajar - Menulis, Membaca dan Mewarna. Selain daripada itu, melihat kepada kepelbagaian kandungan didalam set buku ini memenuhi citarasa dan kecenderungan anak mengikut usia dan pemahaman mereka.

Dalam Kiddy Kit Edu Play Set juga mengandungi CD yang menghimpunkan segala latihan dalam fail PDF dan juga koleksi lagu-lagu kenak-kanak yang tidak asing lagi. Antaraya seperti Baa Baa Black Sheep, Brother John, Bangun Pagi, Anak Itik Tok Wi dan banyak lagi. Dengan animasi yang comel dan cantik, tidak hairanlah mengapa Ameer bersungguh-sungguh biarpun menonton seorang diri.

Sambil menonton, Ameet turut menyanyi sama. Anak kecil memang mudah mengingati jika mereka benar-benar minat dan fokus apa yang kita ajarkan. Dengan menontop video pembelajaran yang interaktif sangat membantu Ameer untuk berkomunikasi dengan berani dan lancar. Nah! Tidak hairanlah Ameer tidak bercakap pelat dalam tempoh yang lama. Bahkan tatabahasanya cukup baik untuk usianya yang baru 3 tahun.

Arayyan Kids Dengan Susu Kambing  mengandungi 30 biji tablet @1200mg dengan harga
RM79.90 untuk Semenanjung Malaysia dan RM89.90 bagi Sabah dan Sarawak. Dan ada PROMOSI tau - 3 botol untuk RM100 sahaja dan promosi ini sehingga 31 Dismeber 2017 tau! Manakala Kiddy Kit Edu Play Set pula boleh didapati dengan harga RM 169.90 dan ianya jauh lebih murah daripada produk dalam segmen sama di pasaran.



TENTANG ARAYYAN KIDS GLOBAL HOLDINGS SDN BHD

Arayyan Kids Global Holdings Sdn Bhd diasaskan oleh pasangan suami isteri Abdul Ahmadil Razman dan Surita Abdullah pada tahun 2010 lagi. Abdul Ahmadil selaku CEO manakala Surita
sebagai Pengarah Urusan syarikat. Dijalankan secara total menerusi atas talian (online), perjalanan syarikat ini tercetus selepas pasangan ini melihat perkembangan minda anak-anak sendiri selepas diberi pendedahan kepada pelbagai set pembelajaran.

Namun, walaupun diberi latihan menggunakan set pembelajaran yang mahal, anak-anak terpaksa kembali kepada asas (back to basic) apabila melangkah kaki ke alam persekolahan yang mana mereka terpaksa menggunakan pensel, pensel warna, krayon dan sebagainya.

Jadi dari situ tercetusnya idea untuk menghasilkan set pembelajaran sendiri. Bermula dengan rekaan buku-buku ilmiah khas untuk kanak-kanak yang baru hendak bermula mengenal huruf dan nombor.

Mengambil masa selama 3 tahun setengah sehinggalah pada pertengahan tahun 2013, 25 buah buku asas siap sepenuhnya khusus untuk kanak-kanak bermula daripada usia dua tahun. Pada pertengahan tahun 2015 pula, kami mendapat idea untuk mengabungkan supplement minda di dalam pakej pembelajaran awal, maka kajian dibuat di makmal menggunakan ekstrak buah-buahan.

Setahun kemudian, suplemen Arayyan Kids siap. Arayyan Kids Global Holdings Sdn Bhd mempunyai 32 orang agen,13 orang stokis dan 6 orang master stokis di seluruh Malaysia sehingga
setakat ini.

Ameer Begitu Teruja Bila Saya Hadiahkan Produk Arayyan Kids Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 24, 2017 Rating: 5

18 comments:

  1. Ameer pandai ye ikut cakap mummy. Bagus juga produk ni. Bole try nanti....

    ReplyDelete
  2. Bestnya kak Ayu rafikah anak-anak ramai rezeki pun besar ni. I love you, Arayyan kids ni memang very good untuk kanak-kanak belajar basic

    ReplyDelete
  3. wah.. bagus ada Arrayan Kids ni .. salah satu cara untuk melatih anak-anak membaca, menulis dan mewarna dari awal lagi..

    ReplyDelete
  4. Produk Makanan Sunnah utk Kecerdasan Minda dan Tubuh Badan Kanak-Kanak

    ReplyDelete
  5. Bijaknya Ameer! Mulia pula hatinya berkongsi dengan adik-adik. Moga membesar dengan cemerlang membanggakan mak ayah ya!

    ReplyDelete
  6. best yer produk ar-rayyan ni, nak belikan untuk anak huda juga la

    ReplyDelete
  7. Uishhh meriah betul. Memang syok lah Ameer dapat mcm2. Budak2 suka lah dpt benda2 mcm nie. Bagus untuk kanak2. Daripada luang masa menghadap screen tab/handphone je.

    ReplyDelete
  8. Vitamin tu Bonde nak share info dekat ipar untuk bagi dekat anak buah lebih kurang sebaya dengan Ameer umurnya... Tq share..

    ReplyDelete
  9. Anak anak skg beruntung banyak produk kesihatan utk mrk dr ibu prihatin mcm Ayu ni...

    ReplyDelete
  10. You boy seem active and smart. Sometime supplement is good for kids especially brain development.

    ReplyDelete
  11. Susu kambing susu no 2 terbaik kan kak. Sebab tu bagus utk pembesaran anak2. Lagi2 bila diformulasi dengan makanan2 sunnah yg lain. Memang lengkap nutrisi yg diperlukan anak2.

    ReplyDelete
  12. Macam bagus je produk ni untuk kanak-kanak. Patutlah anak kak ayu semua hebat-hebat. Ni rahsianya

    ReplyDelete
  13. suka plak dengan set makanan tambahan macam ni. harga pun berbaloi tu. ingat nak cuba untuk anak-anak. Biasa beli yang kat farmasi tu je

    ReplyDelete
  14. Thanks for sharing, this seems like a great product for kids, goat milk has lots of benefits, I might start my daughter with this supplement too.

    ReplyDelete
  15. Suka la anak akak dapat arrayan tu kan. Pantang lepa haaaaa kannn kalau tak disorokkan ni. Hehe. Adik onie pun ada ambik sejenis makanan tambahan ni kan.

    ReplyDelete
  16. bagus maknan tambahan ni. sy pon tengah survey utk bagi maknan tambahn kat anak. tertarik dgn entry ni n boleh try bagi kat anak hopefully die suka

    ReplyDelete
  17. Memang tengah cari supplimen utk anak anak.nampak bagus supplimen nanti nak riki tgk kt web

    ReplyDelete
  18. wah ameer makin bijaklah lepas makan supplemen ni. teringin nak beli kan untuk anak buahlah macam ni hehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.