Darlie Bunny Kids, Lebih Kebaikan Untuk Senyuman Lebih Berseri!

Satu kajian telah dijalankan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) pada tahun 2012 mendapati 60-90% kanak-kanak di dunia pasti mengalami masalah gingivitis dan karies gigi. Antara faktor yang menyumbangkan kepada permasalahan ini ialah "amalan yang tidak menjaga kebersihan gigi dengan baik", "terlalu mengambil banyak makanan yang manis (berlebihan sebenarnya)" serta penggunaan fluorida yang tidak mencukupi.
My Amani memang peminat ubat gigi Darlie Bunny Kids :)
Setiap hari sebelum tidur, bangun dari tidur dan juga selepas makan tengahari beliau akan memberus gigi menggunakan ubat gigi Darlie Bunny Kids ini.

Apa yang menyebabkan my Amani begitu excited menggunakan ubat gigi ni ya??
 AhhhAhaa...
Untuk pengetahuan uollls.....
Darlie yelah mempertingkatkan rumusan rangkaian ubat gigi kanak-kanak Bunny Kids dihasilkan dengan lebih 80% kandungan ubat gigi disahkan menggunakan rumusan gred makanan. Hmmm, al-maklum kanak-kanak adakalanya cenderung untuk menelan ubat gigi mereka. So, lepas ni kalau tertelan ianya masih selamat ya! So mak pak jangan risau :p

Selain itu ubat gigi Darlie Bunny Kids juga mengandungi faedah seperti:
- Kalsium yang membantu menguatkan gigi.
-Mengandungi fluorida untuk melawan kaviti.
-Mempunyai tahap busa yang rendah untuk pembersihan lembut tanpa kerengsaan.
-Tidak mengandungi GULA tambahan.
Ubat gigi Darlie Bunny Kids ada 4 variasi perisa, iaitu Strawberi, Oren, Epal dan Kola! Harga yang dijual di pasaran sangat berpatutan, RM2.80 sahaja untuk saiz 40g. Dan ada promosi untuk pek nilai yang mana harganya RM4.30, ini bagi 2 perisa strawberi bersaiz 40g setiap satu. Murah, kan? :)
Penggunaannya sangat mudah!
Hanya letakkan amaun ubat gigi Darlie Bunny Kids lebih kurang saiz kacang pea, dan ianya cukup untuk mengekalkan gigi anak kita agar sihat dan kuat..
Menggosok gigi adalah perlu dilakukan sekurangnya 2 kali sehari bagi mencegah KAVITI. Dan bagi kanak-kanak disarankan untuk menggunakan berus gigi yang mempunyai hujung tirus 0.01mm yang sememangnya lembut pada gusi dan sangat terbukti untuk pembersihan yang berkesan.
Seusia 3 tahun My Amani sudah didedahkan dengan memberus gigi setiap hari secara konsisten. Ini kerana pada usia 3 tahun adalah seusia yang mana kanak-kanak mula belajar dan menerokai perkara-perkara baru ~ termasuklah untuk memberus gigi pertama kali!

Biarpun...
Masa mula-mula belajar memberus, tangannya kaku cam kayu, hahaha...
Tapi "practice makes u perfect!"
Lama-kelamaan kebolehan memberus diri secara berdikari boleh dikuasai.
Dengan ubat gigi Darlie Bunny...
Pilihan perisa yang bervariasi...
Memberus dengan senang hati...
Setiap hari sekurang2nya 2 kali...
 
Seeeeeeeeeee
My Amani sangat hepi...
Gigi putih berseri-seri...
Senyuman manis setiap hari!

Darlie Bunny Kids, Lebih Kebaikan Untuk Senyuman Lebih Berseri! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 31, 2014 Rating: 5

8 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.