MINYAK MUMMY'S RESCUE KIT ROLL ON AUDELIA NATURALS HARUS DIMILIKI SETIAP KELUARGA

Melihat kepada pembungkusannya sahaja sudah membuatkan saya tertarik dan teruja. Sangat comel dan nampak begitu esklusif.  Untuk pengetahuan semua ini adalah Mummy's Rescue Kit dari  Audelia Naturals. Dalam satu kotak ada 4 jenis minyak yang berbeza iaitu Immunity ( Immune booster), Tummy ( soothing tummy oil), Bedtime (calming sleeping oil ), dan Sniffles ( congestion relief ). Boleh dibeli secara loose (satu-satu) atau beli dalam satu set terus. Tapi saya sangat syorkan korang beli satu set sebabnya semua minyak ini memang banyak kegunaan untuk anak. Terutama anak yang sedang lasak dan membesar. Banyak kegunaan pada masa akan datang yang tanpa kita jangkakan. Oh ya! Harga Mummy's Rescue Kit ini untuk sekotak adalah RM 149. Manakala harga untuk sebotol  hanya RM39 sahaja.

Terdapat 4 jenis minyak Mummy's Rescue Kit. iaitu :-
1) IMMUNITY ( Immune booster)
2) TUMMY ( soothing tummy oil)
3) BEDTIME (calming sleeping oil )
4) SNIFFLES ( congestion relief )


1) IMMUNITY ( Immune booster)

Ramuan:
Minyak Immunity ni ialah Isopropyl Myristate, Triglycerides Capric / Capric, Boswellia Carteri Oil.

Penting minyak ini yang berfungsi sebagai memelihara dan menjaga anak daripada mudah mendapat jangkitan kuman. Seperti kita maklum, antibodi anak tidaklah kuat jika dibandingkan dengan orang dewasa. Selain daripada makan dan pengambilan vitamni serta lain-lain, kita jug aboleh menyapu minyak IMMUNITY ini bagi mempertingkan imunisasi anak dari luaran.Y

Kita hanya sapukan (roller) ke di bahagian bawah tapak kaki anak setiap malam. Baunya agak mild dann boleh merangsangkan ketenangan.


2) TUMMY ( soothing tummy oil)

Ramuan:
Isopropyl Myristate, Triglycerides Capric / Capric, Mentha Piperita (Papermint) Minyak, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil.

Minyak Tummy ini sangat membantu mengelakkan anak dari kembung perut. Terutama bayi yang menyusu badan, kadang-kala kita lupa untuk tepuk (sendawakan) bagi angin keluar. Keadaan ini menyebabkan bayi mudah terkena kembung perut. Lagi satu minyak Tummy ini bagus untuk anak yang ada masalah senak perut ianya boleh membantu proses penghadaman juga.


Sapukan (roller) di bahagian bawah  tapak kaki anak dan juga perut. Urut secara  perlahan-lahan dan lembut. Kita akan nampak anak begitu selesa selepas memakia minyak ini.


3) BEDTIME (calming sleeping oil )
Ramuan:
Isopropyl Myristate, Triglycerides Capric / Capric, Litsea Cubeba Fruit Oil, Ocimum Basilicum (Basil) Minyak, Eucalyptol, Geraniol, Alpha-Terpineol, Linalool, Linalyl Acetate.

Jika ada masalah tidur, saya sangat syorkan penggunaan minya Bedtime ini sebelum tidur. Ini kerana aromanya begitu memberi ketenangan (terapi). Anak biasanya jika mendapat tidur yang cukup beliau akan bangkit dengan ceria dan bersemangat (tidak cranky dan sebagainya).

Hanya sapukan secara lembut (roller) di bahagian bawah tapak kaki dan seterusnya di bahagian tulang belakang semasa tidur.


4) SNIFFLES ( congestion relief )
Ramuan:
Isopropyl Myristate, Capri Triglycerides, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Minyak Peel, Citrus Limon (Lemon) Minyak Peel, Minyak Mentha Piperita (Peppermint), Eucalyptus Globulus Leaf Oil.

Musim hujan dan sejuk sebenarnya memang kita sangat perlukan minyak SNIFFLES. Ianya dapat mengelakkan anak kita mudah dihidapi masalah yang melibatkan kesesakan pernafasan - hidung dan peparu. Dengan minyak SNIFFLES kita boleh anggap sebagai remedi untuk penyakit selsema dan batuk. Ianya dapat memberi kelegaan secara semulajadi.

Pemakaian di bahagian dada depan dan belakang serta di bahagian tulang hidung. Ini terutama mereka yang mudah kena selsema sekaligus minyak ini boleh membantu pernafasan (hidung tersumbat dan sebagainya).

Bentuk botol sangat praktikal dengan saiz kompak mudah untuk dibawa ke mana sahaja (terutama kalau travel). Dengan atas roller, memudah sapuan so ianya lebih hygiene. Sebab sapuan terus direct ke kulit anak. Paling mustahak produk ini telah diuji secara dermatologically dan hypoallergenic, sekaligus dapat memastikan ianya selamat digunakan ke atas anak kecil.

MINYAK MUMMY'S RESCUE KIT ROLL ON AUDELIA NATURALS HARUS DIMILIKI SETIAP KELUARGA Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 22, 2019 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.