Floral, Fun & Bunch Bersama Illy Ariffin dan Tanamera


Saya rasa macam lama giler tak lepak dan jumpa dengan kawan-kawan blogger. Rindu juga tapi sebab kekangan masa, selalu tak sempat jpin mana-mana acara 'gathering'. Tapi bila rakan blogger paling sweet yang pernah Ayu kenal ni iaitu Illy Ariffin anjurkan acara Floral, Fun & Bunch bersama beliau dan Tanamera memang terus excited nak join. Sebabnya kebetulan tarikh dan waktu acara itu diadakan memang saya free dan rasanya rugi kalau lepaskan peluang ini untuk berkumpul dan bertemu dengan blogger lain. Dan sebenarnya ini adalah penganjuran kali ketiga aktiviti #Bloomingwithilly. Untuk yang pertama dan kedua tu memang saya tak berkesempatan untuk sertai sekali. So, nampak tak keterujaan diri tu macam mana, heheheh.

Temanya adalah floral. Sebenarnya saya ada banyak giler baju bunga-bunga tapi hari kejadian macam tak logik baju bunga-bunga saya semuanya tak jumpa, hahahahahhaa. Sebab pagi-pagi dah keluar rumah nak kena setelkan perkara berkaitan sekolah anak. So, sebelum pergi ke acara pukul 11 pagi tu terus pinjam baju mak, hiks. Sebab tu pakai baju ala-alam 'makcik' sangat tak cheerful langsung. Tapi jenis saya kan 'ehh-belasah' jer janji ada bunga kat baju, hahahahaha. Adoihai.

 Dah namanya gathering memang ada acara makan-makan. So, untuk acara kali ini aktiviti makan-makan di Two Sons Bistro Starling Mall. Tq Tq to Tanamera (especially Elaine dan Catherine Tanamera yang sangat friendly, memang best giler dapat kenal mereka berdua secara personal) belanja kitaorang makan sedap-sedap. Sebenarnya ada pelbagai hidangan yang kita nikmati di hari kejadian. Memang tak sempat nak ambil gambar sebabnya kitaorang sibuk betul berborak. Macam-macam kitaorang kongsi cerita dari personal, keluarga sehinggalah kepada produk natural Tanamera yang obviously semua blogger yang datang memang pengguna produk Tanamera.

Oh ya! Ini hidangan yang saya nikmati iaitu Salmon Steak. Sedap dan berkhasiat, seiring gitohh!!

Saya tak tahu apa nama hidangan ini. Ini yang dinikmati oleh Elana Kong. Nampak macam makanan diet, hahahahahahaha. Dan rupa hidangan memang tempting kan...

Yang bestnya bila dapat gather blogger-blogger ni, kita banyak berkongsi perkara yang dapat manfaat diri. Kadang-kadang bila dengar pengalaman dari seseorang mampu juga meningkatkan motivasi diri. Ini yang best, bila dapat berkumpul dan berbual mesra bersama rakan blogger yang mempunyai latarbelakang yang lebih kurang atau berbeza. Banyak yang saya belajar tentang perbezaan kepuasan,obses dan keinginan seseorang itu dalam sesuatu perkara. Hmmm...banyak sebenarnya kalau nak diceritakan tapi itulah yang saya dapat simpulkan.

Part paling best, lepas makan dan borak-borak kami terus ke outlet Tanamera Starling Mall (berhadapan dengan Two Sons Bistro). Masuk sahaja ke dalam outlet Tanamera memang bau wangi herba yang sangat menenangkan jiwa. Serius!!! Ni realitinya. 

Sempat juga melihat 10 barangan terbaik yang sentiasa mendapat permintaan tinggi daripada pelanggan. Untuk pengetahuan semua produk Tanamera adalah dihasilkan ramuan semulajadi (natural). Sebab itu kebanyakan produknya memang telah diuji mampu menjadi remedi dan juga sesuai untuk mereka yang amalkan gaya hidup didalam persekitaran yang sihat.

Produk set selepas bersalin Tanamera memang menjadi feveret saya. Rasanya saya telah guna set ini dari zaman anak nombor 4 lagi. Apa yang menarik tentang set selepas bersalin Tanamera ini ianya didatangkan juga dengan bengkong, minyak dan pelbagai lagi.

Inilah bengkongnya, nampak kemaskan ikatannya. Rasanya ramai ibu-ibu diluar sana cukup selesa menggunakan bengkong Tanamera seepas bersalin.

Sekarang set lepas bersalin ini ada promosi tau. Siap diberikan produk khas untuk kanak-kanak secara PERCUMA. Memang berbaloi sangat :-)

Terdapat juga pure essential oil. Bagus untuk terapi ni. Ada pelbagai pilihan aroma yang boleh dipilih mengikut kesesuaian dan keinginan.

Hibiscus Body Scrub Tamanera ni feveret Illy. Katanya kalau lepas guna, satu bilik air akan bau wangi giler. Hahaha. Ni yang saya juga excited nak mencubanya.

Lihat pada kualiti dan bentuk sabun memang boleh digunakan untuk satu tempoh yang lama. Jimatkan :p

Ada juga ya sabun mandi dalam bentuk serbuk....Wah! Pertama kali saya melihatnya, hehe.

Produk VCO Tanamera ni memang feveret saya sejak dulu lagi. Saya memang amalkan penggunaannya sejak sebelum dan selepas besalin. Dan sebenarnya penggunaan produk ini bukan hanya ketika mengandung sahaja. Ini kerana VCO ini memang kaya khasiat yang tidak saya nafikan terlalu banyak kebaikannya yang mampu memberi 1001 manfaat. Saya sendiri suka guna minyak ini untuk urutan lembut di anak-anak saya. Terutama di bahagian tumit kaki yang kasar, kalau kita secara konsisten sapu VCO Tanamera memang akan menjadikan tapak kulit kaki lebih lembap dan lembut.

Saya suka dengan aroma dari produk Tanamera Kidz. Baunya cukup tenang dan sesuai untuk kanak-kanak. Bau seakan minyak telon tetapi tidak terlalu kuat. Itu yang best sebenarnya. Paling penting ramuan yang digunakan selamat dan berkesan. Kalau anak korang ada enzema sangat disyorkan untuk mencuba produk ini tau.

Banyak lagi sebenarnya produk Tanamera. Tapi saya 'highlight' yang mana mencuri perhatian saya ketika berkunjung ke outlet Tanamera. Korang boleh lihat sendiri produk best mereka samada di outlet Tanamera mahupun daripada laman sesawang www.tanamera.com.my

Tanamera juga ada menawarkan khidmat spa dan urutan ya. Kita boleh pilih jenis urutan yang diinginkan mengikut pakej yang ada ditawarkan. Harga pun cukup menarik dan berbaloi. Boleh 'walk-in' di outlet-outlet Tanamera tapi sangat digalakkan pelanggan untuk membuat temujanji awal terlebih dahulu. Ini mengelakkan tiada kekosongan tempat ketika hadir untuk mengurut. Saya sendiri hendak mecuba urutan di sini satu hari nanti.

Terima kasih Illy Ariffin dan Tanamera (terutama Catherine dan Elaine) atas jemputan. Seronok dapat berkumpul dan bertukar-tukar fikiran dalam majlis santai seperti ini. Bagi saya sendiri  ini adalah 'me time' yang saya perlukan dalam melarikan diri buat seketika pada rutin setiap hari iaitu tuntutan masa saya pada keluarga dan masyarakat. Moga dapat bertemu lagi di acara-acara lain bersama Illy dan blogger-blogger yang lain. Dan pastinya produk Tanamera tetap menjadi salah satu kegemaran saya dari dulu sehingga bila-bila!

Pssst: TQ for the goodies bag yang ada produk Tanamera, nanti saya guna dan akan kongsikan di sosial media @ayurafikah. Cikedaut gais nanti yerppp.

Muah Muah.

xoxo,
Floral, Fun & Bunch Bersama Illy Ariffin dan Tanamera Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 26, 2019 Rating: 5

19 comments:

  1. Wahhh memang ok je baju bunga mak you tu. Cantik jugak la ayu. Kalau u tak cakap baju mak you pun takde sape tahu. Ni dah terbukak cerita. Aktiviti ni nampak santai dan feminin sangat. I suka tema ni ala ala hawaii pulak.

    ReplyDelete
  2. Tanamera nama yang tak asing lagi pada ibu2 yang bersalin...sA pernah guna sekali je la..x tau la ada peluang nak guna lagi ke tak..hahaha...best ya gathering ramai-ramai macam ni...SA pun dh lama tak join mana2 gathering...

    ReplyDelete
  3. sgt tau produk tanamera ni.
    produk bersalinnya la yg well known kat aida.
    yg lain kurang arif :)
    best nyer dpt berjumpa gathering makan2 dgn geng blogger.
    untung la. selalu dpt jemputan.
    di Melaka, tak tau la apa saluran utk event blogger. mcm mendung jer kat melaka ni.

    ReplyDelete
  4. comel la ayu ni hahaha.. tak perasan pun tu baju mak ayu tau. Cantik jer :) Thank you k sudi spend time sama2 haritu. Harap next time dapat jumpa lagi

    ReplyDelete
  5. such a lovely time with the brand and ladies kan. I have tried the brand products. so lovely and very affordable kan. nice one

    ReplyDelete
  6. wab tahniah illy! rasanya illy je the only blogger buat cmni . baguslah! hopefully ajak kite juge next time hahahaah

    ReplyDelete
  7. Bestnya kak dapat berkumpul ramai-ramai. Dah la tengok makanan tu bukan main mengiurkan ye!

    ReplyDelete
  8. It is always good to have a gathering with your fellow bloggers right? :) The food looks glorious to say the least.

    ReplyDelete
  9. Seronok yer dapat spend me time dan lepak dengan rakan2 blogger. Dapat makan sedap2, salmon tu nampak sedap sangat. Huda tak penah cuba produk Tanamera ni, tapi ramai kata best produk ni.hope ada rezeki nak cuba nanti

    ReplyDelete
  10. Ehh ok apa baju Ayu..ada gak bunga2 kan..:D. Best betul lah gather2 cam ni gan rakan2 blogger..tertunggu2 gak sapelah sudi invite sis ni..huhuhu..:D.
    Tanamera ni pernah gak dengar, tapi tak pernah cuba lagi produk2 dia, nanti bolehlah cuba

    ReplyDelete
  11. Seronok kannn. Tak sangka Tanamera ada banyak produk. Ingatkan untuk ibu lepas bersalin aje. Sekali untuk satu keluarga dan rumah ha. Lengkap. Bagus bila ada kedai camni. Senang nak shopping. haha

    ReplyDelete
  12. Bestnya sis dapat lepak dengan kawan2 kan. Saya pon dah mula rindu kawankawan kat kuala lumpur. Tapi tu lah Insyaallah saya tak pernah menyesal balik kg. Hehe

    ReplyDelete
  13. Emi ada satu sabun jenama tanamera ni. Tapi belum sempat guna lagi. Tunggu sabun yg sekarang habis baru guna kot. Ramai cakap brand ni bagus especially utk yg kulit sensitif.

    ReplyDelete
  14. Best nye gather2 macam ni. Dulu masa nak bersalin anak no 2 ada gak tgk2 produk Tanamera ni. Tapi x jadi beli sbb takde siapa guide. Huhu..

    ReplyDelete
  15. Seronok dapat berkumpul dengan geng geng blogger ni.
    Macam dapat aura je bila berjumpa kan.
    Set tanamera ni pernah tahu.
    Dulu ada baca pengalaman kengkawan yang bersalin gunakan
    Set ni.
    Katanya terbaik la set dari tanamera ni.

    ReplyDelete
  16. Bestnya join event macam ni. Nak nak jumpa Ily Ariffin. Suka dia tau. Kalau ada rancangan masakan dia memang saya tak pernah miss tengok. By the way produk Tanamera ni ramai cakap bagus ya

    ReplyDelete
  17. Pos natal set ni berbaloi dgn harganya. Masa Pantang Mouse mommy pun ada pakai herbal tangkas jugak. Bagus utk mama slps bersalin.

    ReplyDelete
  18. Oh...I would so love to try their essential oils. I have just recently only know about this brand...from a friend of mine since she is very into natural and organic products.

    ReplyDelete
  19. Wah beztnya gathering sambil review smbil tengok produk. Banyak juga produk tanamera ni lepas tu siap ada massage lagi. Teringin nak Cuba rangkaian produk kat sini nanti. Nampak menarik

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.