Best Wehhh Carrie Junior Bubbly Bar


Ya ampunnnnnn....anyoyoyo sangat kecomelan sabn bar terbaru dari Carrie Junior ni. Kalau dulu jenama ni memang famous dengan sabun mandian buih yang datangnya dalam bentuk cecairkan. Now, dah ada yang dalam bentuk bar. Beratnya dalam 400gram dijual pada harga RM4 sajorrr. Murah dan berbaloilah kannnn...

Ada 3 aroma yang anak korang mesti suka iaitu Groovy Grapeberry (hijau), Cheeky Cherry (Pink) dan Double Milk (biru). Macam yang saya punya ini adalah Double Milk. Baunya wangi giler bhaiiii...Bau buah-buahan manis-manis gituhhh... Lepas mandikan anak terus rasa nak geget2 budak bertuah kan, hakhak. Ianya dihasilkan daripada rumusan Fruito-E iaitu ekstrak daripada buah-buahan yang kaya dengan vitamin serta nutrien yang mampu menyuburkan dan melembapkan kulit.

 Kalau korang perasan sabun Carrie Junior Bubbly Bar ni bentuknya 3D agak unik dan transparent. Ianya merupakan sabun Gliserin yang mampu memberikan kelembutan pada kulit. Gliserin ni sebenarnya berasal dari minyak tumbuhan semulajadi yang menjadikan bacaan pH -nya lebih rendah jika dibandingkan dengan sabun jenis yang lain.

 Untuk pengetahuan korang juga Gliserin juga bertindak sebagai humektan. Apa fungsi humektan ini?  Ianya dapat menjadikan kulit lebih lembut dan tidak berminyak. Dan sebenarnya sabun Carrie Junior Bubbly Bar ini juga telah diuji secara dermatologi dan ianya sesuai untuk semua jenis kulit.

Serius best! Memang rekomen kat korang yang ada anak. Jimat banyak dengan penggunaan sabun jenis bar ni. Paling penting baunya wangi dan bagus dari segi kesihatan untuk memelihara kulit anak kita sepanjang hari. Best woo..
Best Wehhh Carrie Junior Bubbly Bar Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 10, 2019 Rating: 5

18 comments:

  1. so cute yeah everything here. Yeah I also have the soap and son likes to use it. Now good for kids that prefer soap than liquid. I do feel we can save more with soap, liquid usual fast finish.

    ReplyDelete
  2. Memang comel sangat.. Lebih mudah la kan dengan adanya sabun bar ni.. Takde lah nanti sabun buih cepat habis dimain oleh anak-anak..hehe..

    ReplyDelete
  3. Wah comelnya sis. Dahla comel murahnya pulak tu. Tetiba saya pulak excited hehehe

    ReplyDelete
  4. hahah comelnya! macam-macam produk ya sekarang. boleh bayangkan bau dia camne. mesti wangi

    ReplyDelete
  5. Banyak info yg ayu kongsikan berkaitan sabun nie.. Boleh la AM beli utk anak2 AM sorg satu.. Nak2 ada gambar gajah.. Si adik mmg suka bebenor

    ReplyDelete
  6. merata juga baca review sabun ni.
    Izzat memang pengguna tegar carrie junior.
    sedap baunya. maintain dia as baby meskipun da darjah 1 ha ha ha ha ha...
    sabun ni lom jumpa lagi.

    ReplyDelete
  7. Cute betul la sabun baru Carrie Junior ni...SA punya dh sampai dh..anak buah kat rumah x sabar nak guna..tp kena tunggu mama diorang balik dulu...baru boleh guna...ye la kena buat photoshoot dulu kan..

    ReplyDelete
  8. suka la budak-budak dapat sabun Carrie Junior. pandai team CJ buat produk nak tarik minat anak-anak jaga kebersihan tangan sebelum makan dan selepas bermain kat luar rumah.

    ReplyDelete
  9. alololo..
    Carrie junior dah keluar produk baru laa..
    Comel sangat sabunnya.
    Mesti kuat bau dia kan.
    Sebab kalau mandian cecair tu bau dia menusuk kalbu gitu.
    Hehe

    ReplyDelete
  10. suka sangat bubbly bar ni..wangi dan lembut pada kulit...anak2 pun syok je mandi lama2 dalam bilik air hehe..

    ReplyDelete
  11. Nampak best. Nice smell and it is very soft on the skin especially for the babies.

    ReplyDelete
  12. The brand always have the cutest packaging. My girls love the soap bar too haha. The pink bag is too pretty to use. But I have opened the soap and the soap disher coz it's too cute hehe.

    ReplyDelete
  13. Saya yang bukan budak pun memang suka pakai sabun ni sebab wangi. Dah ada sabun buku yang lagi murah, nanti nak beli.

    ReplyDelete
  14. sabun dari botol lagi dah guna..memang best dan wnagi. Bila keluar yang jenis bubbly bar ni menarik pulak, sebab ada gambr gajah..lepas tu macm lutsinar. Bau pun wangi dan lembut dekat tangan anak

    ReplyDelete
  15. Comeynya. Kalau dah taknak bekas sabun tu, bagi kat Rawlins ye. Suka sangat kecomelan itu. I suka menda2 comel nie.

    ReplyDelete
  16. carrie junior dalam bentuk seketul sabun ni buih dia banyak jugak eh? bau dia pun best jugak ke? Eee rasa nak beli pulak, tapi tu untuk budak. hahah

    ReplyDelete
  17. Bau Sabin ni menyenangkan. MR MH pun suka jugak! Mmg diorg ni suka mandi pun, mouse mommy kena belanja byk kat sabun...

    ReplyDelete
  18. Baru nampak iklan di Tv minggu lepas.
    Terasa nak sangat cuba!
    Baca review ni terus rasa nak pergi kedai terus. Haha.
    Thanks sharing.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.