Cara Wanita Dihargai, Salah Satunya Berikan Dia Bunga!

Wanita dan bunga sememangnya tidak dapat dipisahkan. Apatah lagi ianya pemberian dari orang yang tersayang. Betapa cantiknya berkembang bunga tersebut, begitulah perasaan hati kita yang berkembang-kembang ketika menerima bunga tersebut :-p

Bagi saya sendiri ada 5 sebab kenapa wanita itu sendiri teruja menerima bunga :=)

1. Bunga mencetuskan inspirasi pemberinya seorang yang 'ROMANTIK"
Bunga sering dikaitkan hadiah paling romantik. Setengah wanita, mereka tidak berkehendakkan sesuatu yang mahal tetapi cukuplah signifikan memberi bunga. Biarpun sekuntum mahupun sejambak, ianya benar-benar menyentuh naluri wanita tersebut kerana merasakan pemberinya seorang yang negitu romaktik di mata mereka.

2. Bauan dan warna yang menenangkan
Bunga datangnya tidak rigid. Dengan pelbagai warna-warni yang menarik. Bleh dipilih mengikut kesukaan. Setengan wanita mereka sukakan bunga berwarna merah, katanya simbol kepada darah dan sebati. ada yang suka berwarna kuning tanda ceria. Dan ada juga yang meminati warna putih yang membawa maksud polos, sejati dan bersih.

Begitu juga dengan bauan. Semua bunga mempunyai baunya yang tersendiri.adanya yang lembut, adanya yang agak kuat tapi memenagnkan dan ada juga yang tidak mempunyai bau.

3. Simbolik kepada maksud - Cinta, Sayang dan Hargai
Bunga adalah simbolik kepada rasa sayang, cinta yang lahir dari hati sesorang itu. Menerima bunga seperti diri diharga dan berada begitu istimewa pada mata si pemberi.

4. Bunga adalah simbol keindahan
Semua wanita suka perkara yang indah-indah. Adakalanya jika berdepan dengan tekanan, wanita pastikan akan mencari ketenangan dengan melihat objek/perkara yang indah di sekitarnya. Dan tidak dinafikan bunga adalah salah satu cara terbaik mengurangkan tekanan. Kita akan berasa tenang dang selesa apabila dikelilingi bunga. 

5. Bunga adalah lambang WANITA
Wanita dan bunga tidak dapat dipisahkan. Sering dikaikan dengan percintaan, hubungan dan perasaan. Sifat fizikal bunga itu sendiri sering dikaitkan dengan kehidupan wanita. Yang sentiasa ingin kelihatan menarik dan mekar, harum serta mewangi, paling penting sedap dipandang.

Menerima bunga yang cantik dari Flower Chimp memang membuatkan hati saya berbunga. Apatah lagi kombinasi warnanya yang menarik mampu menceriakan hari saya. Dengan gubahan kemas menjadikan jambangan yang diterima benar-benar cantik dipandang mata!

Bagi saya sendiri, setiap warna didalam jambangan ini membawa maksudnya tersendiri:-
Kuning - spontan dan berani
Putih - tulus dan polos
Unggu - Matang
Merah Maron - segar, berjiwa kental

:=)


Begitu banyak pilihan jambangan bunga di Flower Chimp yang boleh dipilih pada harga yang berpatutan. Bergantung kepada minat, acara yang ingin diraikan dan kegemaran pastinya memberikan kepuasan pelanggan.


 Yang menariknya portal ini sememangnya telah disusun kemas mengikut kategori. Jadi amat mudah untuk kita buat carian pilihan bunga yang dikehendaki.

 Ada yag didatangkan didalam pasu, ada yang hanya dalam jambangan. Digubah cantik mampu menyentuh perasaan. Chewah. Dan setiap gubahan diletakkan juga harga yang ditawarkan jadi memudahkan membeli membuat pilihan mengikut bajet yang telah diperuntukkan.


 Selesai sahaja membuat pilihan bunga kesukaan, terus "proceed"pada butang "check out". Tadaaa...selepas buat pembayaran nantikan sahaja kejutan bunga di rumah penerima nanti. Pastinya penerima jambangan bunga akan teruja dan gembira!


Jangan lupa untuk dapatkan bunga yang menarik  :-

💖🙋💖
Cara Wanita Dihargai, Salah Satunya Berikan Dia Bunga! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 18, 2016 Rating: 5

3 comments:

  1. Nice content.. I saw a comparison of florists in KL, let me know what you think. list of florists

    ReplyDelete
  2. I just need to say this is a well-informed article which you have shared here about hoodies. It is an engaging and gainful article for us. Continue imparting this sort of info, Thanks to you. Flowers Delivery In Amman Jordan

    ReplyDelete
  3. "The world needs more blogs like florist kl this one – a haven of positivity, kindness, and encouragement. Keep spreading the love!"

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.