Bermulanya Pengembaraan Oz di Hello Kitty Town!

Hello Kitty Town yang terletak di bandar Nusajaya Johor sememangnya menarik ramai pengunjung tempatan dan luar negara. Bertemakan karektor Hello Kitty dan rakan-rakan, pengunjung cilik dapat bermain pelbagai aktiviti yang menarik, selain daripada melihat sendiri gelagat karektor comel yang berlegar-legar ceria di taman ini.

Atas sambutan pengunjung setiap tahun begitu menggalakkan, untuk tahun 2015 kali ini Hello Kitty telah membuat penampilan khas bersama "Great Witch of Oz". Filem yang diadaptasi dari novel yang cukup popular tetang pengembaraan seorang ahli magis ke sebuah negara unik dengan pelbagai karektor menarik kini dibawa secara esklusif ke Hello Kitty Town!

Pengacara majlis yang dedikasi memberi kata-kata aluan kepada pihak media.

Pelancaran Pengembaraan Oz di Hello Kitty Town ini telah diadakan di kompleks membeli belah terkemuka iaitu Quill City Mall. Yang mana telah dihadiri beberapa ahli media seperti bloggers dan wartawan.

Encik Fahruddin Najumudeen, Pengurus Besar SANRIO HELLO KITTY TOWN memberi ucapan dan juga sedikit penerangan mengenai projek Pengembaraan Oz. Apa yang menarik pemilihan cerita "Great Witch of Oz" adalah disebabkan cerita itu sendiri mempunayi kekuatan pengembaraan yang mengujakan. Pelbagai watak baik dan jahat, tegas dan melucukan sekaligus segala aktiviti yang bakal dilakukan bersama ahli keluarga boleh melibatkan ibu-bapa dan juga kanak-kanak.

Pengembaraan di sini akan diketuai oleh Hello Kitty, the Scarecrow (orang-orang jerami), the Cowardly Lion (singa penakut) dan orang tin akan bersama-sama berganding bahu untuk menyelamatkan Oz. Dalam misi menyelamatkan Oz ini, pengunjung perlu mencari watak-watak tertentu dan membantu mereka melaksanakan misi.

 Terdapat 4 aktiviti antaranya:-

WOOD FACTORY
Mencabar kekuatan dan kesungguhan yang mana kita perlu membatu "Orang Tin" membelah kayu. Lagi banyak kayu dibelah, semakin hampir kita untuk menyelamatkan bumi Oz.

CORN HOUSE
Berada di Oz beberapa jam, akan membuatkan kita menjadi lapar. Jadi kita perlu menuju ke "farmer's humble abode", cari jagung dan tolong salaikan. Tapi perlu berhati-hati, jika tersilap langkah membuatkan kita menjadi lebih lapar!

 KUROMI's TENT
Tempat pengumpulan harta karun. Di mana segala harta seperti barang kemas yang berkilauan berada di sini. Pengunjung perlu mengikut segala arahan, terutama berkaian dengan cabaran ingatan unuk melepaskan kuasa "Great. Witch Mighty Dark".

EMERALD CITY
Di sini terdapat "Great Book" dan juga "Emerald City Machine". Bersama 2 item ini boleh menyebabkan dunia Oz terus berjalan. Hadapi cabaran untuk menembusi Emerald City dan seterusnya menggunakan mesin untuk menghapuskan segala perkataan negatif yang terdapat di dalam "Great Book". Sekaligus misi ini mampu menyelematkan bumi Oz dan memberi peluang menyelesai misi untuk pulang ke rumah.

Menerusi dengan tema pengembaraan Oz ini, beberapa item esklusif turut dijual kepada orang ramai. Antaranya seperti item-item comel di bawah.

Semuanya boleh didapati secara esklusif di SANRIO HELLO KITTY TOWN Nusajaya Johor.

Oh yeahhh!!
Saya juga telah menerima jemputan untuk merasai pengembaraan Oz di Hello Kitty Town...
Tak sabar rasanya!!

Dan jika uolls, nak serta kami di pengembaraan Oz di Hello Kitty Town, bolehlah mendapat tiket di Hello Kitty Town Nusajaya Johor Bahru. Untuk pengembaraan Oz ini akan bermula 31 Oktober 2015 ya! 

Boleh juga mendapatkan tiket ini secara online di www.playtime.com.my

Ataupun boleh juga dapatkan secara esklusif di roadshow yang bermula dari 23 Oktober- 25 Oktober di Quill City Mall Jalan Sultan Ismail Kuala Lumpur. Dengan harga tiket :-

COMBO all passes theme park (2 tiket) + figurine Hello Kitty yang comel = RM165
1 tiket + topi witch purple yang sangat comel - RM80

Roadshow ini dibuka dari pukul 10 pagi sehingga 10 malam.

Ok, keterangan lanjut boleh layari :- 


Bermulanya Pengembaraan Oz di Hello Kitty Town! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 16, 2015 Rating: 5

3 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.