Tutup Longkang dan Jiran...

Umah saya ni belinya dah lama...
Walaupun tak duduk tetap berjaga...
Cuma bila lama tak singgah tiba2 penutup lubang tu dah berubah rupa...
Tanjat semerta-merta...
Sebab penutup longkang sudah beralih koordinatnya...
Ahem ahem...
Malas nak cerita...
Apapun jiran tetap jiran kita...
Kena hormat-menghormati demi kerukunan rukuntetangga...
Walaupun dalam hati "Erkkk, ko ni kan kakak, jumpa ai, larik2 masuk umah..."
Hahahahahahah (gelak ada makna)
Dedet... memang terror bab2 merekabentuk barangan umah...
Sangat kreatip dan berinovasi tinggi (puji ikhlas ni, hik hik)...
Heran apsal cikgu sekolah dier tak pernah hantar my Dedet ke Pertandingan Sains dan Inovasi...
See, my penutup longkang baru yang dibuat sendiri (atas pertolongan pekerja2 beliau)
Dari atas, nampak cam leh tarik...
Tapi sebenarnya kat dalam dah ikat ketat...
Nak bukak tu ala2 kena guna segala mak nenek spanar...
Tu pun kalau kederat tu mampu, sebab nak kena buka dari longkang bawah kan :)

Apapun, harap2 takdelah kena curik/diambil lagi penutup longkang...

Buat jiran sebelah, ai tak marah...
Cuma ai teringin nak borak dengan u dengan meriah :)
Salam ukhwah dari tuan penutup longkang umah sebelah...

Tutup Longkang dan Jiran... Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 28, 2013 Rating: 5

6 comments:

  1. penutup longkang pn nk curi..sbr je la

    ReplyDelete
  2. kat msia ni..semua benda selagi boleh dicuri akan dicuri--cth: my buah mangga kat dpn umah ler ;)

    ReplyDelete
  3. Dulu pernah hilang sekali yg stock standard pemaju... mat gian kot sapu.. whatever... buat baru... design lock takleh buka dari atas.. kena masuk ikut bawah longkang buka... bermakna... u have to work for it if u really nak gasak mine punya... terbukti, penggasak itu amat RAJIN BERUSAHA... (tak leh blah marking nombor '3' still jelas nampak-umah u no 3 meh?)hahahaha

    ReplyDelete
  4. ENTRY yg sangat kelakar tetapi dush dush pedas ditujukan buat jiran sebelah :-)

    wahhh dedet creative eh?....

    ReplyDelete
  5. Rumah saya di Ipoh ni dah kena curi jugak. Tahun lepas rasanya. Sebab kalau jual tu mahal dapat duit sis. Harga besi dah naik....so diorang ni kumpul setiap rumah pi amik...

    Akhirnya bapak saya terus simenkan je lobang tu.

    ReplyDelete
  6. pedasnya cili padi entry ni hehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.