GAYA BOLLYWOOD PILIHAN HABIB DALAM MERAIKAN DEEPAVALI PADA TAHUN INI

Berlainan agama dan budaya bukanlah penghalang untuk meraikan setiap perayaan yang disambut di Malaysia termasuklah Perayaan Deepavali. Sebagai sebuah jenama barangan kemas tempatan, HABIB menyedari bahawa perhiasan barangan kemas menjadi salah satu keperluan dalam meraikan Pesta Cahaya yang bakal menjelang ini. Oleh itu, sambutan pada tahun ini disambut meriah dengan mengetengahkan warna-warna terang bersempena kempen yang bertemakan Gaya Bollywood di seluruh bilik pameran HABIB bermula 22 Oktober sehingga 7 November ini.


Sebagai suatu permulaan baru di mana kemenangan kebaikan melawan kejahatan serta cahaya disebalik kegelapan Deepavali disambut oleh jutaan penganut agama Hindu di serata dunia termasuklah di Malaysia. Sejak ribuan tahun dahulu memakai barangan kemas emas menjadi salah satu tradisi yang penting terutamanya ketika Dhanteras iaitu hari bertuah yang jatuh sehari atau dua hari sebelum Deepavali. Hari ini dipercayai membawa keuntungan oleh itu masyarakat India khusunya akan membeli belah untuk persiapan perayaan termasuklah membeli barangan kemas.


Mohd Zaruddin Mahmud, Pengurus Besar Kanan, Jualan & Pemasaran HABIB, mengulas tentang kepentingan emas dalam sambutan Deepavali, “Emas memainkan peranan yang sangat penting kepada budaya, tradisi dan upacara keagamaan masyarakat India. Sambutan Perayaan Deepavali pada tahun ini pastinya meriah setelah disambut sederhana pada tahun lepas dan dijangka orang ramai akan mula membeli-belah untuk kelengkapan sambutan ini. Baju baru dengan warna-warna cerah dan terang serta membeli barangan kemas untuk digayakan kerana ianya memberi simbolik kepada kejayaan, kekayaan dan tuah yang dimiliki.”


“Golongan wanita India khususnya, selain daripada anting-anting emas chandelier, sambutan ini tidak akan lengkap tanpa rantai leher dan gelang tangan yang menjadi kebiasaan digayakan secara berlapis ‘stacked’. Untuk kempen Gaya Bollywood pada tahun ini, kami telah memperagakan koleksi popular kami iaitu Oro Italia 916® untuk digayakan bersama sari dan lengha. Rekaan yang halus dan teliti dari koleksi ini seperti gelang tangan Stella dan Cavo apabila dipadankan dengan rantai leher Grande dan Ananas pastinya dapat menyempurnakan penampilan apabila menggayakan anting-anting chandelier.” tambah Mohd Zaruddin.


Bersempena kempen Gaya Bollywood, Neha Verma iaitu Miss HABIB dan pemenang tempat ke-3 Miss Universe Malaysia 2020 telah dipilih menjadi duta kempen ini. Barangan kemas yang digayakan oleh Neha adalah trend yang dicetuskan oleh HABIB dengan memakai barangan kemas seperti gelang tangan dan rantai leher secara ‘stacking’ untuk memberikan lebih kilauan dan kemewahan. Pemberian hadiah juga antara tradisi penting ketika Deepavali dan kini orang ramai juga sering menghadiahkan barangan kemas emas dan berlian sebagai hadiah. “Deepavali sememangnya perayaan yang penuh dengan cahaya warna-warni dan kegembiraan. Tahun ini pastinya berbeza kerana dapat menyambut bersama seluruh keluarga dan bertukar-tukar hadiah. Namun pastiya sambutan ini tidak lengkap tanpa barangan kemas kerana ianya adalah tradisi penting untuk kami sekeluarga.”

 

Neha Verma, Miss HABIB & pemenang tempat ke-4 Miss Universe Malaysia 2020 dipilih sebagai duta kempen Gaya Bollywood. Beliau telah menggayakan barangan kemas dari Oro Italia 916® terdiri daripada gelang tangan Stella dan Cavo serta rantai leher yang digayakan secara bertingkat ‘layering’.


 

Untuk gaya baru sempena Deepavali, barangan kemas berlian adalah pilihan yang terbaik untuk digayakan. Neha Verma kelihatan elegan menggayakan koleksi berlian eksklusif dari HABIB. Barangan kemas serba mewah pasti menyempurnakan apa juga gaya yang dibawa.


Selain itu, HABIB mengetengahkan rekaan yang unik dari koleksi Oro Italia 916® yang boleh didapati dalam emas 22K berwarna kuning, putih dan ros. Malahan, rekaan barangan kemas berlian yang eksklusif turut ditawarkan yang diperbuat daripada emas putih 18K. Untuk sebarang info lanjut berkenaan Gaya Bollywood, ikuti laman sosial dan tonton siaran live di Instagram dan Facebook pada setiap hari atau layari laman sesawang www.habibjewels.com.


GAYA BOLLYWOOD PILIHAN HABIB DALAM MERAIKAN DEEPAVALI PADA TAHUN INI Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 27, 2021 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.