The Lanai Event Space Menyediakan Ruang Acara Berkonsepkan 'Botanical Garden'

Bagi mereka yang mencari tempat acara ataupun majlis disekitar Shah Alam, saya memang sangat rekomen The Lanai Event Place yang terletak di:-

No. 36, Jln Pelabur A 23/A, 
Seksyen 23, Shah Alam 
(Google Map: The Lanai Event Space)

Lokasi agak strategik kerana disediakan banyak kemudahan parkir dan ianya juga terletak berdekatan dengan Aeon Big Shah Alam.

Keluasan ruang boleh memuatkan sehingga 160 pax bagi susunan bonquet dan buffet boleh mencecah 400 pax untuk satu-satu masa. Selain ada mini pentas disediakan, terdapat juga sistem PA, tandas dan surau untuk kemudahan buat mereka yang datang ke majlis.

Menggunakan konsep 'botanical garden', kita dapat lihat dekorasi taman yang indah diserikan kerlipan cahaya yang membantu menyerikan majlis yang dijalankan di sini.


Di ruang yang disediakan kita boleh memilih samda susunan kerusi dan meja seperti:-
  • Teater (200 pax)
  • Meja Bulat (10 pax untuk 1 meja)
  • Classroom (5 pax untuk1 meja)
  • Boardroom (20pax untuk 1 meja)

Nah! Agak menarik bukan. Jadi ianya sesuai untuk dijadikan sebarang acara sama kenduri akikah, bertunang, bengkel, semianr dan sebagainya.

Untuk menu hidangan, kita boleh bincang mengikut kesesuaian majlis dan bajet yang kita ada bersama dengan pihak pengurusan The Lanai Event Space. 

Dan saya telah mencuba hidangan ringgan yang ada ditawarkan oleh pihak The Lanai Event Space seperti spagheti cabonara dan marinara, nasi goreng, kuih muih, salad dan pelbagai lagi. Begitu juga minuman, ada air panas dan sejuk.













Macam-macam ada. Tepuk dada tanyalah selera.

Untuk keterangan lanjut boleh layari :-

https://greatcreation.com.my
www.facebook.com/thelanaieventspace
www.instagram.com/thelanaieventspace

Boleh juga hubungi:-
sales@greatcreation.com.my
03-58859224
012-2533973
019-2503090
011-18784681


The Lanai Event Space Menyediakan Ruang Acara Berkonsepkan 'Botanical Garden' Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 24, 2020 Rating: 5

14 comments:

  1. Apa maksud lanai ek? Sebab sebelum ni pernah bermalam kat Hotel Bangi Lanai.

    ReplyDelete
  2. The Lanai ini memang sebuah event place yang cantik dan sesuai untuk majlis perkahwinan. Kak Fas dah lawat memang cantik jadi orang orang di kawasan tersebut tak perlu lagi cari kawasan jauh untuk wedding atau apa sahaja acara buat je kat sini.

    ReplyDelete
  3. Wah nice juga ek tempat ni. Sesuai untuk sesiapa yang nak konsep ala-ala garden tu

    ReplyDelete
  4. bestnya ada tempat khas untuk buat apa-apa event.Jadi tak perlu nak cari tempat yang kadang-kadang kurang kemudahannya.tempat pun cantik

    ReplyDelete
  5. suka sangat tengok event space dia, bertemakan nature. Kalau buat event kat sini memang best. Tempat cantik boleh masuk Instagram. Menu pun sedap!

    ReplyDelete
  6. Makanan kat sini nampak sedap-sedap belaka dan menyelerakan lah hehehe bestnya kalau dapat buat event kat sini kenduri ker wakakaka.. harga pun tak adalah mahal sangat kan....

    ReplyDelete
  7. cantiknya event space ni kak.. sejuk je mata memandang.. hee~ dia dah jadi trend kan buat majlis kat ruangan camni.. suka jugak atie sebab tak payah nak selerak kan rumah..

    ReplyDelete
  8. Cantiknya ruangan di Lanai nie ya. Luas pon luas. Buat majlis dekat sini mesti cantik.

    ReplyDelete
  9. Nampak cantik dan selesa The Lanai space ni. Memang sesuai diadakan majlis majlis macam ni. Tengok makanan pun nmapak sedap belaka

    ReplyDelete
  10. Sis duk bayangkan, sambil makan menikmati hiasan bunga yang bergantungan di keliling tempat tu tau..mesti tak senang makan Sis dibuatnya...suka sangat!
    Menu pun banyak pilihan, tentu sedap...

    ReplyDelete
  11. nice place ni. bunga2an. santai.
    refreshing betul lah suasana dan setting nyer.
    untung la org shah alam.
    akikah ke, birthday party ke, sesuai sgt ekk :)

    ReplyDelete
  12. Menarik betul lokasi lanai ni. decoration dia memang high class habis. memang sangat best kalau dpt buat acara kat sini.

    ReplyDelete
  13. Dekat shah alam eh? Best duk belah2 bandar ni, sebab banyak choice lokasi untuk buat event/majlis. kalau belah2 kampung, takde pilihan sangat.

    ReplyDelete
  14. bestnya tempat ni! Menu memang menarik, spaghetti pun ada!😁

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.