Whylar Cerita Setia Hujung Nyawa Ni Sangat Hot ??!!

Ramai sebenarnya pengikut cerita ni. Siyes peminat makin bertambah bila nak ke ending cerita sebab semakin ramai yang tengok. Dan tak dinafikan ada yang menonton bebebebebeberapa kali di mana web yang menawarkan secara on9 tentang citer ni...So why cerita ni begitu hebat penangannya walaupun kebanyakan penonton2 asalnya memenag tidak tahu kewujudan novel Setia Hujung Nyawa karya asal Fatin Nabila. Sampailah ianya di dramakan...terus perjualan buku naik mendadak...

Pandangan ikhlas saya..
1. Formula dengan menggandingkan Nelydia Senrose bersama Amar Aysraf yang sangat secocok dan sesuei gitu. Apatah lagi mereka berdua nampak pasangan yang begitu comel bersama. Serupa juga dengan cerita Vanila Cokat lakonan Izara Aishah dan Aiman, ramai yang tonton antara satu sebab gandingan pelakon utama yang tepat :)

2. Jalan cerita yang menarik tak nampak pelik sangat. Cerita cinta (isu pertama), realiti, kekeluargaan, masalah dll...Nampak tipikal tapi kenapa penonton bila menonton boleh terbawa2 perasaan mereka dalam citer. Sebab jalan cerita menarik dengan scene hebat yang dilakonkan memang terbawa-bawa dalam diri kita menonton. Dan saya tak nafikan ramai yang menonton adengan yang sweet2 akan sama2 tersenyum kambing (feeling2 deh).

3. Pemilihan watak pelakon tambahan juga terbaik dan mengesankan. Dalam cerita Setia Hujung Nyawa, saya sangat suka watak Ikram. Lelaki yang bersaing untuk merebut EL. Sebab cara die berlakon nampak sweet dan comel. Teman yang baik, sentiasa menyenangkan. walaupun kadang2 die ni cam tak reti2 bahasa "Weh EL kan dah ada suami". Tapi pujian harus diberikan terhadap memek dan cara perlakuan yang pandai memujuk...."ommmmmetttt angggetttt" dan "hok aloh"----trademark perkataan Ikram ni!

4. Watak Datin, Puan Heliza, Wan, Zehra Datuk, Doktor dan Ayah Elina juga memainkan peranan juga. Saya nampak karektor Raja Ema yang lembut dan comel seperti diturunkan pada anak dier EL. Begitu juga Badri cam ayah dier. Cam Zehra juga bila dengan Ikram memang cam iras rupa adik-beradik (hakikatnya dowang ni lain mak ayah). So memang pemilihan pelakon dalam citer ni semua secocok dengan watak yang diberikan.

5. Watak jahat/kurang beriman si Hadi dan Eliza pun memang sesangatlah jahat dan reti bahasa serta tak tahu adat cara hidup orang Malaysia. Hahahahahahah...Giler stress mak noks betapa jahatnya dowang ni. Kelakar jadinya bila saya membaca status di fan page Setia Hujung Kasih di FB, respon dari penonton..Ada yang kata "Rasa aku nak lenyek muka Eliza kat jalan tar!"..."Ada yang tahu umah Hadi kat mana tak..Aku ingat nak pergi bunuh dier"....HAhahah giler psycho...tapi tulah memang lakonan dowang hebat dengan muka Hadi nampak cam baik tapi memang plastik,,,apatah lagi Eliza memang nampak wanita kaya yang "Kalau aku nak, aku akan dapat hokeh" (hissh saya yang tulis ni pun dah emo :p )
6. Sebab cerita ini adaptasi dari novel dan walaupun platform citer sama tetapi pengarah dan penulis skrip mengolah dalam cerita dan scene yang lebih nampak menarik dan hidup. Walaubagaiamanapun ada terdapat kekurangan dari satu plot ke plot, penonton masih boleh berpuas hati tentang itu.

7. Paling baguus ada admin yang menjaga page Setia Hujung Nyawa di FB https://www.facebook.com/SetiaHujungNyawa.SlotAkasia yang aktif memberi respon terhadap komen peminat dan ada upload dam gambar serta sneak peak tentang episod akan datang sedikit sebanyak menarik ramai lagi penonton untuk terus setia menoto. Good job to Hafiz and the gang.

8. Terbitan Suhan Movies memang selalu tidak mengecewakan. Antara penerbit di Malaysia yang bertungkus-lumus menerbitkan cerita2 yang berkualiti.Apatah lagi sekarang ni kalau kita perhatikan drama2 melayu khususnya kena bersaing dengan lambakan cerita sinetron dan korea yang sememangnya menarik perhatian penonton Malaysia.

9. Saya agak kecewa jugak bila terdapat banyak scene Zain benci EL meleret2 sampai lebih dari 5 episod. Memang rasa membakar jugaklah. Dan kadang2 rasa macam, apa2lah susah si EL ni hidup dengan orang yang tak nak menghargai dier, kalau kita nak fikir jalan mudah dan terbaik. Berbaik jerlah dengan Ikram. Tapi bila part Zain pujuk EL..adoi cam kesian pulak...See pengarah memang pandai mainkan perasaan penonton kan...ni namanya sweet2..sour2..sweet2...sour2..ending biasanya sweetla..Barulah penonton boleh senyum lebar lelama.
10. Sebenarnya penonton hari ni ramai yang suka citer "gila-gila" dan "romantik"...Jaraaaaaaang sangat yang suka cerita melayu yang serius. Kalau ada yang suka pun rasanya cerita serius kalau cam saya lebih suka menonton cerita dari barat dan lain-lain. Contohnya macam CSI, Prison Break (satu masa dulu). 

11. Lagu tema cerita juga mainkan peranan. Pehhh saya pantang betul dengan lagu nyanyian Fiq "Setia Hujung Nyawa"--terus teringat kat citer ni. Lagu Najwa Latif "Adamu" teringat pulak kat EL lak. Adoi meroyan betul. Ni pulak member blog letak lagu2 ni dalam blog dowang...berdesing setiap kali nak baca entri terus teringat citer ni. Hahahahaha.Ingat lagi masa zaman belajar saya punyai kawan2 yang giler citer Hindustan. Pantang Hari Sabtu tengahari semua dah berebut kerusi nak tengok Panggung Hindustan. Antara sebab dowang suka hindustan sebab lagu...Kuch Kuch Hita Hei la, Dil To Pagal Hei la,,,,apa2 jerla

Itu jerlah yang mampu difikirkan. Banyak kerja bolehlak menulis entri yang panjang hari ni. Hok Aloh...
RAsanya tak sabar tunggu Khamis next week....tak sabar nak tengok ending couple sweet sour ni...
Dan tak sabar nak gi terjah Karnival Karangraf sebab nak gi carik novel "Setia Hujung Nyawa"...
Over betul...

Tengok citer ni tetiba teringat cerita Vanila Coklat..
Yang satu masa dulu menjadi drama feveret saya :)
Salam Jumaat uollsssssssssss..
Tada :)

psst: kredit pic FB Setia Hujung Nyawa, dan Mr Guggle :)

Whylar Cerita Setia Hujung Nyawa Ni Sangat Hot ??!! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 01, 2013 Rating: 5

6 comments:

  1. oh link fb yg kita like lain plak dr yg ayu update ni...nk ending baru sweet sbb klakar ngan kak bedah hok aloh...hehehe tp mmg time gado aritu geram tul ngan ikram+zain+hadi....kalo jd el..tgal je..watpe dk terseksa gtu..hehehe

    7hb tu ada live chat nanti ngan el + zain

    ReplyDelete
  2. tak tgok sbb part awal asik bgaduh. tak elok bila bdk2 tgok sekali. sampai aman tanya " eh papa tak buat mamam mcm tue.nape dia buat kat isteri dia mcm tue?" terus tutup tv.. mil pun cepat2 tutup..

    ReplyDelete
  3. Layan jgk citer ni...sokong sgt gandingan hero n heroin tu penting...baru ada feel nak tgk..hihi..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.