Soping Weh Tanpa Merobekkan Poket Memang Syiok!

Bulan ni selain banyak peraduan yang berakhir 30 June, banyak juga voucher yang saya kena perabihkan sebelum akhir bulan ni. Kalau tak rugi jer. Ni gara-gara duk menangguh pembelian sejak awal bulan, so dah last minute baru terhegeh-hegeh mencari masa nak membeli.

Antaranya voucher GIANT, ada RM200 nak kena langsaikan, BHP Petrol RM100 dan The Curve RM1K. Tapi bab shoppingkan seBZ mana pun hidup saya memang terror nak menghabiskannya, hahahaha.
                                               
So entri ni memang nak citer tentang pengalaman berbelanja satu keluarga dengan jayanya dari pukul 8 malam sampailah shopping complex ni tutup (sib baek tak kena halau ngan security guard, hehehe). Kebetulan Metrojaya ada buat SALE, memang berbaloilah berbelanja.
                                       
Anak-anak memang hepi bila diberi kelonggaran untuk membuat keputusan dalam memilih barangan yang dikehendaki. Saya suruh dowang pilih baju raya tapi gamaknya mereka lebih suka mencari barang permainan yang diidami sekian lama. So anak2 ngan Dedet duk gigih membelek kat bahagian mainan. Saya dan Yana jer marathon di bahagian pakaian. 
Hasil rembatan barangan kepunyaan anak-anak menceceh RM800 lebih. Baju raya tahun ni udah settle, hehehe. Tinggal nak beli jeans jer untuk Akid, Afiq dan Anaqi...
Ini adalah barangan saya dan cik somi. Memang puas hati sebab semua barangan yang dibeli diberi diskaun dan harga yang ditawarkan memang berbaloi. Harga ke semua barangan 1 seluar, 1 kasut, 1 kemeja dan 1 polo-shirt dalam RM180 lebih (semua barangan brand Orlando kecuali kasut jer Sembonia).

Dan masa pergi shopping memasing tak makan lagi. Tapi semangat nak shopping tu memang menguasai fikiran, perasaan lapar tu memang takde, cam magik! Hahaha. Balik dari shopping ajak gi makan, anak-anak semua tak nak. Sibuk ajak balik rumah cepat sebab nak bukak mainan baru mereka.

Sampai rumah semuanya teruja nak posing2 ngan mainan masing-masing..
Afiq ngan kereta controlnya. Mahal gak kete ni, dekat seratus hengget harganya (kurang singgit je!). Dan ini adalah kereta control dia yang ntah keberapa. Banyak berbenor :)
Akid dengan Hot Wheels "Wall Tracks". Saya suka set permainan yang Akid pilih.
Anaqi set Nerf... Paling mahal dan paling besar jikalau dibandingkan dengan hadiah-hadiah adik-adik yang lain.
Kelakar betul tengok gambar ni. Mula2 Amani menangis sebab abang Afiq tak kasi bagi pinjam kereta. Kesian kat Amani, mummy lupa cari toys untuk budak sinonit ni tapi mummy ada belikan baju-baju yang cantek untuk Amani.
Lepas tu Dedet suh Amani senyum sebab nak amik gambar. Terus menyengeh. Sporting abis, I like.

Seronok sangat dapat shopping barang2 yang kita hendak. Terapi yang best selain daripada pergi ke spa untuk bermanja-manja. Anak-anak hepi lagilah membuatkan saya rasa bersyukur sesangat. :)
Syukur, alhamdulillah.

Soping Weh Tanpa Merobekkan Poket Memang Syiok! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 26, 2012 Rating: 5

7 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.