Karnival Karangkraf 2011

Pada asalnya saya bukanlah nak pergi berpoya-poya di Karnival Karangkraf di Shah Alam. Saya ke sana ata stujuan untuk membuat tuntutan hadiah. Tapi saya sudah terlupa hari Jumaat ofis memang tutup awal. So sudahnya saya ke Karnival untuk menghabiskan masa.
Tersergam megah bangunan Grup Majalah Karangkraf yang bewarna purple. Saya ingatkan ramai sangat orang rupanya TIDAK. Sangatlah beshh berjalan di kawasan karnival yang agak lenggang :)

Ada limo di tengah-tengah. Rasanya antara hadiah cabutan bertuah yang ditawarkan "Menaiki limo bersama keluarga dan bersiar-siar di kawasan Shah Alam"..Beshh ke? Hahaha. Saya cam tak heran jer :p Ket Wat arrr....Saya suka lagi naik Kancil.. Ngeh :p

Banyak booth dari majalah kumpulan Karangkraf dan juga novel-novel dari alaf 21 (ada diskaun 30%-50% untuk novel-novel terpilih). Dengar citer ada gak novelis yang turun padang. Tapi saya tak pergi ke booth novel. Sebab kat rumah masih berlambak yang tak sempat dibaca lagi. Malas nak membazir. Saya marathon pusing kat hampir semua gerai majalah. Cuma saya perasan tak nampak gerai Majalah Nur dan Majalah PA&MA.
demo mekap dari Booth Nona. Saya dan Yana jer yang tengok :P

Yesza my feveret editor dari Majalah RASA. Kak Yati cam saya tapi dia tak tahu nama saya. huhu. Biarlah rahsia..psstttt...siap kitaorang bergambar posing2 lagi. Sayakan rajin ikut kelas masakan selalu jerlah terjumpa ngan team RASA.

Kat booth Majalah Libur. Saya mula2 bukannya nak beli tapi bila belek cam ada contest menang percutiaan teruslah membeli. Kemudian ada cabutan bertuah lagi kalau beli 3 majalah. Dan YAna cabutkan untuk saya. Wohooo menang voucher pergi SPA Nura', then saya tengok pakej NURA' lebih pada massage dan refleksilogi. Siap team LIBUR pesan ngan saya "Akak jangan risau takde tipunya, akak akan menikmati keseronokan berSPA, apa-apa boleh contact kitaorang balik"...warranty ke yeop??...Hepi jer kawe :)

Booth ni paling banyak peminat sebab hadiah yang ditawarkan sangatlah besh. Ada yang menang tudung dari butik, hamper dan macam2...

sekitar di kawasan Karnival. See pukul 1 tengahari cam ni jer pelawat. Mana tak syiok. Jalan ke sana-sini tanpa sempadan, tak perlu bersesak-sesak :)

Saya kat sini 1 jam lebih...tapi hasil kautan membeli..hoho cam 2-4 jam..
cikedaut ya apa yang beli dan dapat sepanjang di Karnival :)
saya beli surat khabar Sinar Harian. Kena isi borang survey dan dapat kasut sekolah Pallas saiz 11, susu kotak dan buku memo. 1 hengget ajer, berbaloi tak? ..huhu

Sepanjang hidup saya ini kali ketiga saya beli majalah NONA ini. Saya beli keluaran terbaru (Febuari) NONA dapat free gift seperti diatas.

Majalah LIBUR...saya belek pada pakej banyaknya harga range RM38-RM68. Paling mahal pun RM88. Wow boleh guna sepenuhnya dengan voucher RM100 ini. Suke :)

Majalah Sri Dewi dan Keluarga. Beli 1 sahaja samada boleh main games atau sertai lucky draw. Saya beli 2...So saya main game dapat KLEEN dan lucky draw saya dapat rantai yang cantik dari AVON. Oklah...suke jer...

Ni cam kes buang tabiat. first time beli majalah ni. Heheh. Alasan terbaik "Buat persiapan untuk adik" tapi disebalik agenda ada contest menang cadar satin. HAhahahah....So beli dapat goodie bag yang ada tuala muka, tuala wanita dan kek baulu.

kat Booth Mingguan Wanita. Yesza terjebak sekali lagi berbelanja sampai tak hengat. Kali ni saya dapat cabut undi. Yana yang cabut dapat tudung seperti diatas. Dan cam biasa statement tipikal Yana siap kali dia cabut "Yana punya tau!"

Saya memang cari Majalah RASA. Siyes terutama bulan Januari punya. So kat sini saya dapat Rm20 voucher makan, RM10 voucher coklat dan sample yang boleh digunakan dalam masakan. Beshhh dik non..
Beli majalah untuk Yana dapat hadiah beg pink iteww, comey kan.
Adoihai, dalam sejam berpuluh ringgit sudah habis. Siap saya boleh join cabutan bertuah 2 kali. Gigihnya-lah berbelanja di awal bulan ketika akaun masih beriban lagi. Esok lusa beratus dan hampir akhir bulan berpuluh..masa tu baru nak berpeluh...uiks.
Karnival Karangkraf 2011 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 28, 2011 Rating: 5

7 comments:

  1. Hari jumaat suam2 kuku lagi kot. esok weekend sure berkepuk rakyat jelata dtg. wan seumur hidup ini blm berkesempatan lagi join karnival karangkraf :)

    ReplyDelete
  2. siyes lumayan babe!!! me pun kalau ada masa --next eventlah--teringin nak terjah hehehe

    ReplyDelete
  3. dah agak mesti ayu join.masa mula2 baca ada karnival ne yang mula2 terdetik "sah2 ayuarjuna pegi ne" benar bagai dijangka..hehe

    ReplyDelete
  4. wan- rasanya mmg pun weekend mesti ramai giler or datang kan... huhu

    suzz- nanti nak terjah ajaklah I ya..tadi masa nak pegi call ezz byk kali...last2 dia call I nak balik dah...ngeh

    ila- sah memang tepat..hahaha...ahad dan sabtu lagi besh sebab banyak event...ila tak nak pegi???

    ReplyDelete
  5. suka gk p karnival camni leh dpt mcm2 tp jauh ler kt shah alam...hehehe

    ReplyDelete
  6. saya g ari jumaat gak, lepas balik kijer huhu, tertarik nak melanggan 6 bulan majalah mingguan wanita sebab ade hamper besor last1 x jadi , langgan majalah lain je hehe, sebab langgan mane tau dapat avanza haha, ari tu nak petang sangat x dapetlah nak round2, klau tak memang berhabisan nyer mcm akak sebab baru dapat gaji.

    ReplyDelete
  7. mama tisya- pegi ari jumaat sbb nak elak ramai org..tu la kan jauh..ngan tempat kitapun agk jauh ni lak mama tisya ngeh :)

    ruha- la apsla tak habaq dapat hamper..hheheh...nasib baik duit tak masuk ruha klu tak pokai macam akak hahahahah

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.